کد: 139912034925915694

الگوریتم اثبات اهمیت (PoI) چیست؟

کد: 139912034925915694

https://bit.ly/3kdGDCn

، اصفهان , (اخبار رسمی): اثبات اهمیت (Proof of Importance)

الگوریتم اثبات اهمیت(PoI) چیست؟
الگوریتم اثبات اهمیت (PoI) چیست؟

چرا اثبات اهمیت(PoI) مطرح شد؟

در مقالات قبلی به بررسی الگوریتم های اثبات کار و اثبات سهام پرداختیم. در هر دوی این الگوریتم ها هر فرد بسته به میزان قدرت پولی خودش می تواند در تایید بلاک ها نقش داشته و پاداش دریافت کند.در اثبات کار باید قدرت سخت افزاری بالا برای استخراج و در اثبات سهام مقدار زیادی سهم داشته باشد. بنابراین در هر دو شانس افراد ثروتمندتر بیشتر است چون منابع آنها بیشتر است. در این مقاله به بررسی اثبات اهمیت می پردازیم.

نسخه های اصلاح شده بسیاری از PoS وجود دارد که برای غلبه بر این مشکل پیشنهاد می شود. Proof-of-Authority (PoA) از اعتبار به عنوان مرجع استفاده می کند. فردی که بیشتربن اعتبار را دارد بیشترین شانس را برای کشف یک بلاک دارد. چگونگی تعیین اختیارات به عوامل دیگری غیر از ثروت بستگی دارد.

راه حلی برای مشکلات اثبات کار و اثبات سهام

بلاکچین نم (NEM) که ارز دیجیتال آن با نام  زم (XEM) معرفی شد، متوجه این مشکل شد و PoI را به عنوان جایگزینی برای PoW و PoS معرفی کرد. مانند PoA، PoI سعی دارد از منابع دیگری غیر از ثروت نیز استفاده کند. با این وجود، به نظر می رسد ثروت مهم ترین ملاک برای موفقیت آمیز برداشت بلوک و دریافت پاداش است.

معرفی الگوریتم اثبات اهمیت

اثبات اهمیت(PoI) یکی از  الگوریتم های اجماع بلاکچین است که برای اولین بار توسط NEM معرفی شد. اثبات اهمیت سازوکاری است، برای تعیین اینکه کدام شرکت کنندگان شبکه (گره ها) واجد شرایط افزودن بلوک به بلاکچین هستند.

فرایند ایجاد بلاک در اثبات کار ماینینگ یا استخراج نام دارد.اما فرایند تایید بلاک در NEM “برداشت” یا هاروست(harvest)  نامیده می شود.به کسی که عمل هاروست را انجام می دهد هاروستر (harvester ) گفته می شود.

در ازای برداشت یک بلاک، گره ها قادر به جمع آوری هزینه های تراکنش در آن بلاک هستند. حساب هایی که دارای نمره اهمیت بیشتری هستند احتمال بیشتری برای انتخاب یک بلاک دارند. به منظور واجد شرایط بودن برای محاسبه اهمیت، نودها نیاز دارند که حداقل 10،000 XEM در حساب خود داشته باشند.

اثبات اهمیت را می توان به عنوان یک الگوریتم اجماع جدید در نظر گرفت زیرا بر خلاف مکانیزم های اجماع موجود مانند اثبات سهام، تلاش می کند پشتیبانی کلی شبکه را انجام دهد.

اثبات اهمیت با در نظر گرفتن فاکتورهای زیر، می تواند بر مشکلات الگوریتم اثبات سهام غلبه کند.

برای هاروست کردن حداقل 10 هزار سکه را باید به شبکه اختصاص دهد.

هرچه تعداد سکه های اختصاص داده شده به شبکه بیشتر باشد، امتیاز POI حساب نیز بیشتر است.

اثبات اهمیت فقط سکه هایی را حساب می کند که برای مدت مشخصی در یک حساب بوده اند.

  اثبات اهمیت به کاربرانی که با حسابهای دیگر NEM در شبکه تراکنش انجام می دهند پاداش می دهد.

تراکنش های بزرگتر تأثیر بیشتری در  نمره POI دارند.

به این ترتیب ثروتمندان ثروتمندتر نمی شوند زیرا همه فرصت دارند براساس وفاداری و تلاش پاداش دریافت کنند.

مزایای اثبات اهمیت عبارتند از:

  • حداقل اثرات زیست محیطی (مشابه اثبات سهام)
  • به سخت افزار تخصصی نیاز ندارد
  • برداشت یا استخراج هنگام خاموش بودن سیستم امکان پذیر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فکت کوینز

''فکت کوینز'' حاصل تلاش یک تیم متخصص وعلاقمند درزمینه بلاک چین وارزهای دیجیتال است که سعی می کند مقالات آموزش های مرتبط را با کیفیت بالا به علم اندوزان ارائه نماید وب سایت www.factcoins.com

منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه