اطلاعات تماس
  • 021554***** - 091228*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912084934415364

شکل ها و استاندارد های قلاب و شگل در اتصالات اسلینگ

کد: 139912084934415364

https://bit.ly/2ZVsFM6

، تهران , (اخبار رسمی): اسلینگ های زنجیری و سیم بکسلی ابزار آلاتی بسیار کارامد در لیفتینگ بار محسوب می شوند. شکل های مختلفی از قلاب شامل قلاب ثابت، قلاب گردان، قلاب دانه گیر زنجیر و شگل های متفاوتی از شگل ها شامل شگل های ساده یا U و شگل های نعلی شکل در اتصالات اسلینگ به کار می روند.

شکل ها و استاندارد های قلاب و شگل در اتصالات اسلینگ
قلاب و شگل فولادی و استیل

اتصال به بار برای ادوات لیفتینگ مانند جرثقیل های سقفی، وینچ، پولیفت، بالابر و تیفور با بار با استفاده از اتصالات لیفتینگ صورت می پذیرد. دو شکل مختلف و کاربردی از اتصالات لیفتینگ شامل انواع قلاب ها و انواع شگل ها می باشند که هم در گرید های فولادی و هم در گرید های استنلس استیل بکار گرفته می شوند. انتخاب نوع قلاب بخصوص با توجه به شکل های بسیار گرده بصورت ساده و ضامن دار بر حسب نوع اسلینگ صورت می گیرد.

به عنوان مثال در اتصالات اسلینگ های زنجیری اغلب از قلاب دانه گیر زنجیر استفاده می شود که دهانه ورودی این قلاب به اندازه قطر مفتول زنجیر متصل باز بوده و با قرار گیری به دور یک دانه از زنجیر به تکمیل اتصال اسلینگ می پردازد. در اتصال جرثقیل های سقفی و حتی تاور کرین ها اغلب از قلاب گردان Swivel hook که قابلیت نامحدود در گردش 360 درجه را دارد استفاده می شود. قلاب ها در سایز های کوچک بعنوان اکسسوری نیز بکار گرفته می شوند و بعنوان مثال قلاب کارابین یکی از انواع ضریف قلاب های صنعتی محسوب می شود.

شگل ها Shackle نوعی دیگر از اتصالات اسلینگ هستند که بصورت مشترک در اتصالات اسلینگ سیم بکسل و اسلینگ زنجیر با کاربری محدودتری نسبت به قلاب ها مورد استفاده قرار می گیرند. شگل ها به روش فورج گرم تولید می شوند و دارای دو بخش شامل بدنه شگل و پین و یا پیچ اتصال هستند. دو شکل مختلف و پرکاربرد شگل ها شامل شگل نعلی شکل که در واقع شگل استاندارد اروپایی می باشد و شگل یو U شکل یا شگل ساده می باشد که دارای استاندارد آمریکایی است. شگل ها نیز مانند قلاب ها هم در گرید های فولادی با تنسایل بالا تولید می شوند و هم در گرید های 304 و 316 از استلس استیل مورد استفاده قرار می گیرند.

برند های معتبری در دنیا به تولید اتصالات اسلینگ سیم بکسل و زنجیر مبادرت دارند که معتبر ترین این برند ها برند های کروزبی CROSBY آمریکا و برند YALE آمریکا می باشد. قابلیت های لیفتینگ انواع قلاب و شگل در اتصالات اسلینگ نه تنها تابع متریال بکار گرفته شده بلکه تا اندازه ای تابع طراحی شکل و استاندارد های شگل و قلاب و تا اندازه بسیار زیادی تابع عملیات حرارتی انجام شده برای افزایش سختی سطحی و تنسایل قلاب و شگل می باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سیم بکسل و اتصالات استیل تکین

سیم بکسل و اتصالات تکین وارد کننده و عرضه کننده انواع سیم بکسل های فولادی و استیل در سایز های مختلف شامل انواع سیم بکسل آسانسوری، سیم بکسل نتاب، سیم بکسل های معدنی، سیم بکسل جرثقیل و حفاری و سیم بکسل روکش دار می باشد. واردات و عرضه انواع زنجیر بار فولادی و زنجیر استیل و کلیه اتصالات سیم بکسل و زنجیر در گرید های فولادی G80 و گرید استیل 304 و 316. مرکز تخصصی واردات کلیه اتصالات استیل سیم بکسل و زنجیر انواع قلاب استیل، شگل استیل، مهارکش استیل، بست فولادی استیل، انواع حلقه و اتصال زنجیر استیل در دو گرید 304 و 316 و در سایز های اینچی و میلیمتری در ایران می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021554***** - 091228*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید