اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912205053915956

معرفی IGBT و معروف ترین برندهای آن در جهان

کد: 139912205053915956

https://bit.ly/2PPXK21

، تهران , (اخبار رسمی): IGBT ها به طور گسترده در کاربردهای الکترونیک قدرت مانند اینورترها و مبدل‌ها که به قطعات سوئیچینگ حالت جامد نیاز داشته و ماسفت‌ها و BJTها در آن‌جا کارایی لازم را ندارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. آی جی بی تی فوجی، آی جی بی تی اینفینیون و آی جی بی تی میتسوبیشی سه برند معروف تولیدکننده آن می باشند.

معرفی IGBT و معروف ترین برندهای آن در جهان
معرفی IGBT و معروف ترین برندهای آن در جهان

«ترانزیستور دو قطبی با گِیت عایق شده» (Insulated Gate Bipolar Transistor) یا به اختصار IGBT ، قطعه‌ای نیمه‌رسانا است که عملکردی بین ترانزیستور پیوندی دو قطبی (BJT) و ترانزیستور اثر میدان (MOSFET) دارد.

ترانزیستور IGBT بهترین بخش‌های دو ترانزیستور متداول BJT و MOSFET را در ساختار خود دارد. در واقع، امپدانس ورودی بزرگ و سرعت سوئیچینگ بالای MOSFET و ولتاژ اشباع پایین BJT با هم ترکیب شده است و نوع دیگری ترانزیستور به نام IGBT ساخته شده که قابلیت عملکرد در مقادیر بالای جریان کلکتور-امیتر را با ولتاژ گیت تقریباً صفر دارد.

آی جی بی تی، همان‌گونه که از نامش پیداست، مجهز به فناوری گیت ایزوله شده MOSFET و نیز مشخصه یک ترانزیستور دو قطبی متداول است. نتیجه چنین ترکیبی، سوئیچینگ خروجی و مشخصه هدایت یک ترانزیستور دو قطبی را دارد، اما مانند یک ماسفت، ولتاژ آن کنترل شده است.

IGBTها به طور گسترده در کاربردهای الکترونیک قدرت مانند اینورترها، مبدل‌ها و منابع تغذیه که به قطعات سوئیچینگ حالت جامد نیاز داشته و ماسفت‌ها و BJTها در آن‌جا کارایی لازم را ندارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. ترانزیستورهای دو قطبی ولتاژ بالا و جریان بالا در دسترس هستند، اما سرعت سوئیچینگ آن‌ها پایین است. از سوی دیگر، اگرچه سرعت سوئیچینگ ماسفت‌های قدرت بیشتر است، اما قطعات ولتاژ بالا و جریان بالای آن گران هستند.

این قطعه ترکیبی از BJT و MOSFET است.این قطعه ۳ پایه دارد. پایه ها عبارتند از : گیت (Gate) که با حرف G نشان داده می شود، امیتر(Emitter) که با حرف E نشان داده می شود، و کلکتور(Collector) که با نماد C در مدار نشان داده می شود. پس در نتیجه گیت (Gate) که مشخصه ورودی این قطعه است، نشانی از مشخصه ورودی MOSFET در این قطعه الکترونیکی است. همچنین وجود امیتر(Emitter) و کلکتور(Collector) در آن، مشخص کننده خروجی BJT می باشد. در واقع امیتر و کلکتور پایه های هدایتی در خروجی و گیت پایه کنترلی در ورودی در جهت عملکرد این سوئیچ می باشند.

اما تا این جا با آی جی بی تی و نحوه ی عملکرد آن آشنا شدید، در ادامه به معرفی 3 تا از مهم ترین برندها که به تولید این قطعه الکترونیکی می پردازند، خواهیم پرداخت. 

1 - آی جی بی تی فوجی (IGBT Fuji) : 
شرکت فوجی الکتریک که با نام تجاری FE (مخفف Fuji Electric) فعالیت می کند، یکی از شرکت های تولیدکننده تجهیزات الکتریکی ژاپنی است. این شرکت تولید انواع قطعات الکترونیکی از قبیل اینورتر، پمپ، ژنراتور، IC، موتور, تجهیزات برق و از همه ی این ها مهم تر تولید انواع IGBT را در کارخانه ی خود انجام می دهد.

2 - آی جی بی تی اینفینیون (IGBT Infineon) :
شرکت Infineon Technologies AG یک شرکت تولید کننده انواع نیمه هادی ها در کشور آلمان است. این شرکت در سال ۱۹۹۹ تاسیس شد. Infineon حدود ۴۷،۴۰۰ کارمند دارد و یکی از ۱۰ تولید کننده برتر در زمینه تولید انواع نیمه هادی(مثل آی جی بی تی ها) در سراسر جهان می باشد. در سال مالی ۲۰۱۹، این شرکت ۸ میلیارد یورو فروش داشته است که عدد اعجاب انگیزی است.

3- آی جی بی تی میتسوبیشی (IGBT Mitsubishi) :

شرکت میتسوبیشی یک شرکت ژاپنی است که مالکیت شمار زیادی از شرکت‌های فعال در صنایع مختلف را برعهده دارد. که یکی از زمینه هایی که این شرکت در آن فعالیت می کند، مربوط به حوزه تولید قطعات الکترونیکی و به خصوص تولید آی جی بی تی هایی با کیفیت عالی می باشد.

سعی کنید تا IGBT خود را از برندهای این تولیدکنندگان خریداری کنید تا از بابت کیفیت محصول خیالتان راحت باشد. البته هنگام خرید انواع IGBT دقت کنید که از فروشگاه های معتبر و یا شرکت هایی که به صورت رسمی در حوزه فروش انواع ترانزیستور IGBT ها فعالیت می کنند، سفارش خود را انجام دهید و قبل از خرید هر محصولی، حتما در ابتدا با آن ها تماس بگیرید و لیست قیمت IGBT های آن ها را با مواردی که در سایت شان ثبت کرده اند، چک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هادی بان الکترونیک

شرکت هادی بان الکترونیک با بهرمندی از متخصصان مجرب و دهها سال تجربه سعی کرده است خدماتی متنوع را در حوزه برق و الکترونیک ارائه دهد تا تمام کسانیکه علاقه مند هستند در این صنعت حضور داشته باشند هدایت و پشتیبانی کند. دست تمامی کارافرینان، مهندسان، سرمایه گزاران، صاحبان صنوف و حتی ایده پردازان خالقی که می خواهند فکر تجاری خود را در این صنعت به منصه ظهور برسانند را به گرمی خواهیم فشرد و از تمام ظرفیت خود برای رسید به هدف مورد نظر استفاده خواهیم کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید