اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005195372115956

دلیل موفقیت شرکت هادی بان الکترونیک از زبان موسس آن

گفتگو با مهندس محمود شایا، مدیر عامل شرکت هادی بان الکترونیک

کد: 140005195372115956

https://bit.ly/3getDvF

، تهران , (اخبار رسمی): در یک گپ و گفت دوستانه با مدیر شرکت هادی بان الکترونیک، مهندس محمود شایا از چالش ها، سختی ها و شیرینی های مسیر راه اندازی یک شرکت سخن گفتیم و پای صحبت های ایشان نشستیم تا ببینیم که یک شرکت در این روزگار چگونه می تواند دوام بیاورد و به زیست خود ادامه دهد و توصیه هایی به جوانان برای اینده شان

گفتگو با مهندس محمود شایا، مدیر عامل شرکت هادی بان الکترونیک
مهندس محمود شایا؛ مدیرعامل هادی بان الکترونیک

شرکت هادی بان الکترونیک چگونه با مدیریت مهندس محمود شایا به اوج قله های موفقیت در حوزه ی قطعات الکترونیکی در ایران رسید !

قصد داریم تا مصاحبه ای با مهندس محمود شایا، مدیرعامل شرکت هادی بان الکترونیک داشته باشیم.

لطفا خودتان و کسب و کارتان را برای ما معرفی نمایید!

من از دوران راهنمایی تابستان ها به علت علاقه ی زیادی که به کار کردن داشتم، در زمینه تعمیر یخچال پیش دایی خودم شاگردی می کردم. اولین درآمدم را هم در همان دوران از دایی ام دریافت کردم. این گونه جرقه های اولیه تمایل به انجام کارهای فنی در من زده شد.

در دانشگاه اصفهان قبول شدم و در آنجا در رشته برق و الکترونیک ادامه تحصیل دادم. از همان ابتدا به این رشته علاقمند شدم و سعی کردم مفاهیم دروس را به خوبی فرابگیرم. همین شد که دانشجوی ممتاز دانشگاه شدم و در بعضی مواقع هم به کار تدریس می پرداختم و اوراق امتحانی دانشجویان را تصحیح می کردم و یا اینکه برای آن ها کلاس های حل تمرین می گذاشتم.

اما علاقه ی من به صنعت الکترونیک باعث شد تا به توصیه پدر برای کسب تجربه بیشتر، همزمان با تحصیل وارد بازار کار هم بشوم. در شرکت های مختلف در زمینه ی تابلو برق، کارهای شبکه، مونتاژ و همچنین در چند شرکت مهندس پزشکی کارآموزی کردم.

باتوجه به پیشینه ای که در زمینه الکترونیک داشتم و همچنین توانایی فن بیان تصمیم گرفتم که بعنوان فروشنده در این صنعت ادامه بدم. پس در روزنامه ها به دنبال آگهی های شغلی گشتم تا کاری مرتبط با این دو توانایی خود پیدا کنم. در آن زمان یک شرکت را پیدا کردم که در زمینه ی فروش دستگاه های اندازه گیری کار می کرد. پس در بخش فروش این شرکت مشغول به فعالیت شدم. به نمایشگاه ها می رفتم، با مشتریانی که فکر میکردم این دستگاه ها به کارشان می آید تماس می گرفتم و از این طریق سعی می کردم که دستگاه ها را بفروشم. البته یک دفترچه ی نارنجی رنگ هم هنوز از آن دوران نگه داشته ام که لیست مشتریان را در آن می نوشتم و پیگیری های خریدها رو انجام می دادم.

زمان گذشت و در این بین با پیشنهاداتی که داشتم، در چندین و چند شرکت دیگر هم به کار فروش پرداختم تا این که بالاخره در 23 سالگی از طریق یکی از آشنایان با یک شرکت حرفه ای تر آشنا شدم که به صورت تخصصی در حوزه قطعات الکترونیکی فعالیت می کردند.

من در آن شرکت با حقوق ماهیانه 120 هزار تومان، مسئولیت مدیریت فروش را برعهده گرفتم. حدود 5 سال در آن شرکت فعالیت کردم و تازه آنجا بود که با مراودات خارجی آشنا شدم و اولین تجربیات ام را در این زمینه کسب کردم. در این بین مدرک MBA کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی خود را کسب کردم و همچنین سربازی خود را هم پشت سر گذاشتم.

اما به دلیل مشکلات و سنگ اندازی هایی که از طرف های خارجی برای واردات قطعات الکترونیک بود، متاسفانه شرکت تعطیل شد. مدیرعامل شرکت هم ترجیح داد تا از ادامه ی فعالیت در این حوزه کناره گیری کند و در حوزه ی دیگری به فعالیت بپردازد.

بعد از این شرکت، حالا می بایست که به دنبال شغل جدیدی می گشتم تا آینده خودم را در آن پیدا کنم. خوش شانس بودم یا شاید هم دستی در کار بود که باعث شد به یک شرکت تخصصی در حوزه ی واردات قطعات الکترونیکی بر بخورم که به من پیشنهاد داد تا دقیقا در همان حوزه ای که من قبلا هم فعالیت کرده بودم، مشغول به کار شوم.

شرکت جدید نماینده ی رسمی یک شرکت معروف ترکیه ای بود که به من این امکان را می داد تا بتوانم توانایی هایم را به دیگران و یا حتی خودم ثابت کنم. خدا را شاکر هستم که در حدود 5 سال فعالیت مستمر در آن شرکت توانستم با کمک همکارانم شرایط شرکت را متحول کنم و اثرات ماندگاری از خودم بجا بگذارم.

اما این تازه شروع کار من بود. با تجربیاتی که در این سال ها اندوخته بودم و دانشی که در این حوزه داشتم و با اتکا به ایده ها و تفکرات خود، تصمیم گرفتم که این بار برای خودم کار کنم و دیگر وقت آن رسیده است تا شرکت خودم را پایه گذاری کنم.

در حدود سال های 1391 بود که از زیرپله ی خانه مان شروع به فعالیت کردم. بعدها یک اتاق کوچک اجاره کردم  و  دو نفر پرسنل داشتم. این اتاق کوچک تبدیل به یک دفتر 40 متری، سپس یک دفتر 70 متری و در حال حاضر هم یک شرکت رسمی 150 متری شده است که بیش از 20 نفر نیرو در آن مشغول به کار هستند.

در این راهی که طی کردید، چه سختی هایی را متحمل شدید؟

به عقیده من بیشتر چالش ها مربوط به حوزه منابع انسانی است. البته کلا حل مسائل و مشکلات پیش رو، می تواند جذاب باشد و در نتیجه ی آن شعف و انگیزه لازم برای جلوتر رفتن و مواجه با چالش های سخت تر دو چندان می شود.

 همچنین از همسر عزیزم سرکار خانم محبی هم خیلی تشکر میکنم که در این راه همیشه حامی من بودند و با وجود مشکلات فراوان، هیچ وقت من را نکوهش نکردند و همیشه مشوق من بودند.

شما در حال حاضر در شرکت هادی بان الکترونیک چه خدماتی را به صورت حرفه ای ارائه می دهید؟

شرکت هادی بان الکترونیک در سه بخش :

  1. واردات انواع قطعات و ملزومات برق و الکترونیک تولید بردهای مونتاژ شده طراحی و ساخت انواع بردهای الکترونیکی

به صورت حرفه ای با تیم پشتیبانی و فنی قوی خود سعی میکند که بهترین خدمات را ارائه دهد.

خرید اینترنتی قطعات الکترونیکی از طریق سایت هادی بان امکان پذیر است که به همراه محصولات قیمت آن ها هم مشخص شده است و قیمت ها به صورت کاملا اتوماتیک هر روز آپدیت می شوند تا بتوانید قطعات الکترونیک مورد نیاز خود را از ما به راحتی خریداری نمایید.

برای خرید قطعات الکترونیکی به نشانی https://hadibanelectronic.com/electronic-component/ مراجعه نمایید.

همچنین در زمینه واردات  قطعات و ملزومات برق و الکترونیک، زمان تخمینی برای واردات قطعات الکترونیک با کشتی حدود 4 ماه و با هواپیما حدود 2 هفته می باشد که می توانید از طریق سایت سفارش واردات قطعات الکترونیک خود را از اینجا hadibanelectronic.com/واردات-قطعات-الکترونیک/  ثبت نمایید.

چه ارزش های بنیادی در شرکت هادی بان الکترونیک بیشترین اهمیت را دارد؟

صداقت، تلاش مستمر و هوشمندی تجاری.

علت موفقیت تان در این مسیر چه بوده است؟

تلاش مستمر و سرسختی در کار به همراه داشتن خلاقیت.

برنامه ی شما برای آینده شرکت تان چیست؟

تنوع بخشیدن به حوزه ی فروش محصولات همچنین در وهله ی بعدی حضور در عرصه بین المللی و رقابت با شرکت های خارجی.

و در آخر چه توصیه هایی برای جوان تر ها دارید؟

به نظر من بزرگترین راز موفقیت در زندگی تلاش مستمر به همراه ایمان داشتن به خود است.

اما در کنار آن مهم ترین اصل رسیدن به اهداف مورد نظرشان را در تجربه کردن می دانم. تجربه کردن کارهای مختلف به آن ها نشان می دهد که به چه کاری علاقه دارند و می بایست در آن زمینه به طور متمرکز تلاش کنند تا به موفقیت برسند.

راه های ارتباطی با شرکت هادی بان الکترونیک را هم بفرمایید.

شماره تلفن : 88559834-021 یا 88550764-021

آدرس : میدان آرژانتین - کوچه هفدهم (شفق) - پلاک  18- طبقه همکف - واحد یک

وبسایت : www.hadibanelectronic.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هادی بان الکترونیک

شرکت هادی بان الکترونیک با بهرمندی از متخصصان مجرب و دهها سال تجربه سعی کرده است خدماتی متنوع را در حوزه برق و الکترونیک ارائه دهد تا تمام کسانیکه علاقه مند هستند در این صنعت حضور داشته باشند هدایت و پشتیبانی کند. دست تمامی کارافرینان، مهندسان، سرمایه گزاران، صاحبان صنوف و حتی ایده پردازان خالقی که می خواهند فکر تجاری خود را در این صنعت به منصه ظهور برسانند را به گرمی خواهیم فشرد و از تمام ظرفیت خود برای رسید به هدف مورد نظر استفاده خواهیم کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید