کد: 139912255061715694

رمزنگاری (Cryptography) چیست؟

کد: 139912255061715694

https://bit.ly/3cA21OT

، اصفهان , (اخبار رسمی): در این مقاله به بررسی مفهوم رمزنگاری در ارزهای دیجیتال و بلاکچین خواهیم پرداخت.

رمزنگاری (Cryptography) چیست؟
رمزنگاری (Cryptography) چیست؟

فناوری بلاکچین ستون فقرات ارز رمزنگاری شده است و برای ایمن نگه داشتن داده ها از رمزنگاری (Cryptography) استفاده می کند.

عملکرد و امنیت ارزهای فیات

قبل از اینکه ارز رمزنگاری شده را درک کنیم، بیایید ابتدا برخی از ارزهای اساسی مورد استفاده در سراسر جهان را بررسی کنیم. این ارزها به عنوان ارزهای فیات نیز شناخته می شوند.در تصویر زیر برخی از کشورها و ارزهای رایج آنها مشخص شده است.

برخی از مشخصات ارزهای فیات به شرح زیر است:

  • متعلق به دولتهای کشورها است
  • به طور متمرکز از طریق بانک ها یا اشخاص حقوقی کنترل می شوند
  • تورمی هستند ، به این معنی که ارزش پول کاهش می یابد
  • از ویژگی های امنیتی مختلفی برای جلوگیری از جعل و تقلب برخوردار هستند ، اما جعل آنها غیرممکن نیست.
  • از آنجا که جعل ارز غیرممکن نیست ، مجری قانون برای متوقف کردن و محاکمه افرادی که در جعل ارزهای فیات دستگیر شده اند ، وارد عمل می شود.

در تصویر دو علامت یا watermark پیدا خواهید کرد. همچنین شاهد اجرای حروف ریز و علائمی برای شناسایی پول واقعی هستید. بیشتر اوقات ، از جوهر فلورسنت بر روی نت ها برای تشخیص نت های جعلی استفاده می شود.

مفهوم رمزنگاری (Cryptography)

کلمه “crypto” در لغت به معنای پنهان یا مخفی است . در زمینه ارزهای دیجیتال به معنی ، ناشناس یا anonymous است. در اصل ، رمزنگاری امنیت معاملات و مشارکت کنندگان ، عدم وابستگی به سازمان مرکزی و محافظت در برابر مسایلی چون  double spending را تضمین می کند. فناوری رمزنگاری برای چندین منظور استفاده می شود . برای اطمینان از معاملات مختلفی که در شبکه رخ می دهد ، برای کنترل تولید واحدهای جدید ارزی و برای تأیید انتقال دارایی ها و ارزهای دیجیتال.

مثال رمزنگاری در دنیای واقعی

بیایید با معامله ای در دنیای واقعی – مانند امضای چک بانکی – شروع کنیم .که انجام معامله به امضای شما نیازدارد. امضای قابل اعتماد و ایمن مستلزم داشتن ویژگی های زیر است:

توسط دیگران باید تأیید شود که در واقع امضای شما است.

باید ضد جعل باشد به طوری که هیچ کس دیگری نتواند امضای شما را جعل کند .

باید بعداً از هرگونه انکار امضاکننده در امان بماند . یعنی نمی توانید از تعهدی که امضا کردید صرف نظر کنید.

ارزهای رمزپایه با استفاده از تکنیک های رمزنگاری و کلیدهای رمزگذاری مفهوم امضاهای دنیای واقعی را تقلید می کنند. روش های رمزنگاری از کدهای ریاضی پیشرفته برای ذخیره و انتقال مقادیر داده ها در یک قالب امن استفاده می کنند .که اطمینان حاصل می کند فقط کسانی که داده ها یا معاملات برای آنها در نظر گرفته شده است می توانند آن را دریافت کرده ، بخوانند و پردازش کنند و از صحت معامله و شرکت کننده اطمینان حاصل کنند ، مانند یک امضا در دنیای واقعی

رمزنگاری (Cryptography) چگونه کار می کند؟

به دریافت سیگنال های رادیویی در رادیوی ماشین خود فکر کنید . این امواج  در واقع پخش اطلاعات عمومی است و برای همه آزاد است. در مقابل ، به ارتباطات بین سربازان مأموریت رزمی ، بیندیشید. این ارتباط ایمن و رمزگذاری خواهد شد. به جای اینکه برای همه دنیا باز باشد ، فقط توسط شرکت کنندگان مورد نظر دریافت و شناخته می شود. رمزنگاری Cryptocurrency به روشی مشابه کار می کند.

در ساده ترین اصطلاحات ، رمزنگاری یک روش برای ارسال پیام های ایمن بین دو یا چند شرکت کننده است – فرستنده با استفاده از نوعی کلید و الگوریتم ، یک پیام را رمزگذاری / پنهان می کند ، این فرم رمزگذاری شده پیام را به گیرنده می فرستد ، و گیرنده آن را رمزگشایی می کند  و پیام اصلی را  بازیابی می کند.

کلیدهای رمزگذاری مهمترین جنبه رمزنگاری هستند. آنها ارزش پیام ، معامله یا داده را برای خواننده یا گیرنده غیر مجاز غیرقابل خواندن می کنند و فقط توسط گیرنده مورد نظر قابل خواندن و پردازش است. کلیدها اطلاعات را “رمزنگاری” یا مخفی می کنند.

بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده ، مانند بیت کوین ، ممکن است صریحاً از ارسال چنین پیامهای رمزگذاری شده مخفی استفاده نکنند ، زیرا بیشتر اطلاعاتی که مربوط به معاملات بیت کوین است ، تا حد زیادی عمومی هستند. با این حال ، نسل جدیدی از ارزهای رمزپایه وجود دارد ، مانند ZCash و Monero ، که از اشکال مختلف رمزگذاری استفاده می کند تا اطلاعات معامله را در حین انتقال امن و کاملاً ناشناس نگه دارد.

روش های رمزنگاری (Cryptography) مورد استفاده در ارزهای رمزپایه

چندین روش برای رمزگذاری در رمزنگاری وجود دارد.

  • رمزنگاری متقارن یا Symmetric Encryption Cryptography
  • رمزنگاری نامتقارن یا Asymmetric Encryption Cryptography

نتیجه مطلب

رمزنگاری یک روش برای ارسال پیام های ایمن بین دو یا چند نفر یا دستگاه است. روش های رمزنگاری از کدهای ریاضی پیشرفته برای ذخیره و انتقال مقادیر داده ها در یک قالب امن استفاده می کنند .که اطمینان حاصل می کند فقط کسانی که داده ها یا معاملات برای آنها در نظر گرفته شده است می توانند آن را دریافت کرده ، بخوانند و پردازش کنند.ارزهای رمزپایه با استفاده از تکنیک های رمزنگاری و کلیدهای رمزگذاری مفهوم امضاهای دنیای واقعی را تقلید می کنند.

در مقاله بعدی به تفصیل در مورد این روش ها صحبت خواهیم کرد.با ما همراه باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فکت کوینز

''فکت کوینز'' حاصل تلاش یک تیم متخصص وعلاقمند درزمینه بلاک چین وارزهای دیجیتال است که سعی می کند مقالات آموزش های مرتبط را با کیفیت بالا به علم اندوزان ارائه نماید وب سایت www.factcoins.com