کد: 139912275062815947

Core Web vitals چیست؟

کد: 139912275062815947

https://bit.ly/3qS1FYR

، تهران , (اخبار رسمی): بررسی موضوع Core Web Vitals و تجربه کاربری صفحات

Core Web vitals چیست؟
Core Web vitals چیست؟

Core Web Vitals چیست؟

در می سال 2021، مفهوم Core Web Vitals یا به صورت خلاصه CWV از سمت گوگل به عنوان یک فاکتور قابل توجه برای رنکینگ معرفی شد. مفهومی که بیش از پیش روی بحث UX یا تجربه کاربری تمرکز دارد.

Core Web Vitals یا موارد حیاتی هسته وب، در واقع به معیارهایی اشاره دارد که به طور خاص حول محور کاربر و تجربه او در استفاده از اینترنت می‌گردد. این معیارها باعث می‌شوند که بتوانیم درک بهتری از کاربران داشته باشیم و تجربیات آنها را در هنگام سروکار داشتن با وب سایتمان بهتر بشناسیم. 3 جنبه مهم در CWV مطرح است:

Largest Contentful Paint یا LCP مدت زمانی است که طول می‌کشد تا محتوای اصلی صفحه سایت لود شود. توصیه شده که این زمان نباید بیشتر از 2.5 ثانیه شود.

First Input Delay یا FID به میزان تعامل اشاره دارد. یعنی مدت زمانی که طول می‌کشد تا کاربر با صفحه شما ارتباطی برقرار کند و مرورگر به او پاسخی بدهد. این زمان نباید بیشتر از 100 میلی ثانیه باشد.

Cumulative Layout Shift یا CLS ثبات بصری سایت را در نظر می‌گیرد و اینکه چطور لود شدن محتواهای باقی مانده، روی محتواهای موجود صفحه تاثیر می‌گذارد. برای مثال تصاویر یا تبلیغاتی که سایر محتواها را به پایین صفحه سایت هل می‌دهند یا ویجت‌هایی که از کناره‌ها لود می‌شوند و محتواهای دیگر را به طرفین می‌فرستند. اینها می‌توانند تاثیر منفی روی امتیاز CLS بگذارند.

وب سایت‌هایی که UX یا تجربه کاربری خوبی ارائه کنند در نتایج جستجوی صفحه گوگل هایلایت خواهند شد. گوگل امیدوار است این نوع مشخص کردن سایت‌ها، بتواند در کنار اسنیپت‌های متنی و پیش نمایش تصاویر، برای انتخاب بهترین سایت و برطرف کردن نیاز کاربران موثر باشد. پس آپدیت‌های جدید الگوریتم‌های گوگل درباره تجربه صفحات صرفاً چند سیگنال جدید نیستند. بلکه تعهدی است که گوگل می‌دهد تا بهترین گزینه‌ها را برای نمایش به کاربران انتخاب کند.

سیگنال‌های تجربه کاربری صفحات چیست؟

اگر کمی به گذشته نگاه کنید و ببینید که چطور گوگل سالهاست روی بحث تجربه کاربری تاکید می‌کند، متوجه می‌شوید که چرا این سیگنال‌های جدید اینقدر اهمیت دارند.

گوگل در سال 2014 به تمامی وب سایت‌ها توصیه کرده است که حتماً گواهینامه SSL سایت خود را فعال کنند. 3 سال بعد، شاهد بودیم که در نتایج جستجوی گوگل، به طور مشخص می‌توان دید که چه وب سایت‌هایی به صورت HTTPS فعال هستند و چه وب سایت‌هایی با HTTP، یعنی بدون SSL فعال. اینجا بود که ناگهان مارکترها به خود آمدند و متوجه شدند که 65 درصد از سایت‌ها به خاطر داشتن SSL در رتبه‌بندی‌های برتر قرار می‌گیرند.

در سال 2016، بحث بهینه‌سازی موبایل مطرح شد که اهمیت آن امروزه بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود. حالا دیگر هیچ وبمستری نمی‌تواند نسبت به نسخه موبایل و تبلت یک سایت بی توجه باشد. در کنار این موارد، گوگل با وب سایت‌هایی که حفره‌های امنیتی دارند به شدت برخورد می‌کند. علاوه بر پنالتی کردن این وب سایت‌ها، زمانی که کاربری قصد بازدید از سایتی را داشته باشد که از نظر گوگل مشکل امنیتی دارد، حتماً صفحه‌ای برای اطلاع دادن این موضوع به او نمایش داده خواهد شد.

چگونه وب سایت خود را بر مبنای خواسته‌های گوگل آماده کنیم؟

ارزیابی وضعیت Core Web Vitals سایت اولین مرحله‌ای است که می‌بایست انجام دهید. حتی اگر فکر می‌کنید که این کارها خیلی ابتدایی و ساده هستند، مطمئن باشید که ارزش چک کردن را دارند.

کارهایی که برای بهبود LCP باید انجام شود

  • قابلیت بارگزاری فوری (instant loading) را با الگوی PRPL اعمال کنید
  • بخش‌های مهم سایت را از قبل اجرا کنید (Pre-render).
  • مسیر اصلی (initial rout) را در سریع ترین حالت ممکن رندر کنید.
  • المان‌های باقی مانده را از قبل کش کنید (pre-cache).
  • قابلیت Lazy Load را برای سایر مسیرها و المان‌های کمتر مهم فعال کنید.
  • تصاویر با حجم بالا را بهینه و فشرده سازی کنید.
  • تصاویر را به اندازه ای که قرار است در نهایت دیده شوند تغییر دهید.
  • سایز تمام تصاویر را زیر 100 کیلوبایت نگه دارید.
  • زمان اجرای کدهای جاوااسکریپت را کاهش دهید.
  • فقط کدهایی که کاربرانتان به آنها نیاز دارند را با اجرای تقسیم کد برای آنها ارسال کنید.
  • کدها را فشرده و کوتاه کنید.
  • کدهای ناخواسته را حذف کنید.
  • با ذخیره کردن کد خود بر مبنای الگوی PRPL، سفرهای شبکه را کاهش دهید. (Network trips)

برای اطلاعات بیشتر به سایت سئو وب مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف