کد: 140001145074115947

سندیکای محتوا

کد: 140001145074115947

https://bit.ly/3dDGt4c

، تهران , (اخبار رسمی): فرآیند انتشار دوباره یک محتوا، در پلتفرم‌های دیگر

سندیکای محتوا
سندیکای محتوا

آیا گوگل می‌فهمد که کدام سایت منتشر کننده اصلی یک محتواست؟

اگر بتوانید سندیکای محتوا را به درستی انجام دهید، راه‌های زیادی وجود دارد تا به گوگل بگویید که کدام نسخه محتوای اصلی و اورجینال است. بهترین راه برای این که نشان دهید یک پست مهمان در واقع مطلبی از سایت اصلی شماست، این است که در متن مطلب بنویسید : “این مقاله از وب سایت … گرفته شده است” یا ” نسخه اصلی این مقاله را از اینجا بخوانید”. و مطمئن شوید که به سایت شما لینک داده می‌شود.

اگر شما بتوانید برای گوگل مشخص کنید که خودتان انتشار دهنده اصلی یک محتوا هستید، شانس این وجود دارد. در غیر این صورت احتمال خیلی کمی هست که گوگل متوجه این ماجرا شود. فرآیند تجزیه و تحلیل و شناسایی محتوا یکی از مشکلات اصلی الگوریتم‌های گوگل است. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که تا 30 درصد محتواهای موجود در سطح اینترنت به نحوی کپی همدیگر هستند.

اگر بتوانید از وب سایتی که با آن همکاری دارید بخواهید که یک تگ نو ایندکس (no-index) برای صفحه ای که محتوای شما در آن منتشر می‌شود، قرار دهد که نور علی نور می‌شود. البته این تاکتیک یک تأثیر منفی هم خواهد گذاشت. اینکه ممکن است محتوای سندیکا شده شما در سایت دیگر، اصلاً در نتایج جستجو دیده نشود. و این کل ماجرای انتشار محتوا در پلتفرم دیگر را زیر سوال می‌برد.

اگر با محتواهای تکراری در وب سایت خودتان به مشکل برخوردید، بد نیست درباره کنونیکال کردن مطالعه کنید. اما در جریان باشید که canonicalization یا کنونیکال کردن برای محتواهای سندیکا به کار نمی‌آید.

سوالی که پیش می‌آید این است: اگر من مطلبی را در سایت خودم منتشر کنم و یک نسخه از آن را روی سایت دیگری، به عنوان پست مهمان انتشار دهم تا بک لینک بگیرم، آیا روی سئو محتوای اصلی در سایت خودم تأثیر منفی می‌گذارد؟ آیا باید یک نسخه جدید از همان محتوا را برای سایت دیگر بازنویسی کنم؟ جواب این سوال قطعی و یک کلمه ای نیست. با عصر دیجیتال همراه باشید تا این مسأله را بررسی کنیم.

البته سندیکای محتوا ممکن است کمی غلط انداز باشد. از یک طرف می‌خواهید محتوای شما توسط افراد بیشتری دیده شود، از طرف دیگر می‌خواهید این افراد فقط محتوا را در سایت شما بخوانند. وقتی محتوای خود را روی سایت دیگران قرار می‌دهید، ریسک این را می‌پذیرید که محتوای شما دیده شود اما وب سایتتان نه. اما اگر همین کار را هم نکنید، ممکن است اصلاً محتوایتان خوانده هم نشود

برای سندیکای محتوا بهتر است سه استراتژی را در پیش بگیرید:

  • انتشار در وب سایت‌هایی بزرگ‌تر و با خوانندگان بیشتر
  • انتشار در وب سایت‌هایی هم تراز و هم رتبه وب سایت خودتان
  • پست مهمان در سایت‌های دیگر و انتشار از طریق کانال‌های ارتباطی آن سایت

به طور کلی دو راه برای انتشار دوباره محتوا در وب سایت‌های دیگر وجود دارد. یکی به رایگان و دیگری پولی. در روش رایگان روی تولید محتوای با کیفیت و با ارزش تمرکز می‌کنید که بتواند مخاطبین وب سایت‌های دیگر را به سایت شما جذب کند. اما در روش‌های غیر رایگان می‌بایست بهترین ابزارهای ممکن را انتخاب کنید تا بازخورد خوبی بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر به سایت سئو وب مراجعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف