کد: 140001235084815947

آموزش سئو به صورت جامع و کاربردی

کد: 140001235084815947

https://bit.ly/3dSIY2V

، تهران , (اخبار رسمی): در دوره جامع سئو، جلسه اول به طور کلی به مفاهیم سئو اختصاص دارد و در قسمت دوم هم عوامل تاثیرگذار در سئو را با هم بررسی می‌کنیم. در این بخش باید یاد بگیرید که جستجو به چه صورت انجام می‌شود. موتورهای جستجو چگونه سایت‌های برتر را انتخاب می‌کنند و بهینه‌سازی سئو به چه معناست.

آموزش سئو به صورت جامع و کاربردی
آموزش سئو به صورت جامع و کاربردی

جستجوی کلمات کلیدی

تحقیق درباره کلمات کلیدی یا keyword research، فرآیندی است که در طی آن متخصص سئو، به دنبال عبارات یا جملاتی می‌گردد که کاربران در موتورهای جستجو وارد کرده‌اند تا نیاز خود را برآورده کنند. برای مثال اگر کسی به دنبال خرید دوچرخه باشد، به احتمال زیاد، کلمه کلیدی‌های «خرید دوچرخه خوب»، «قیمت دوچرخه»، «بهترین دوچرخه‌های امسال» و یا «پیشنهاد برای خرید دوچرخه» جزو عباراتی هستند که در جستجو به آنها بر می‌خورید.

ابزارهای سئو

شناختن SEO TOOLs یا ابزارهای سئو برای هر سئوکاری لازم است. بدون این ابزارها هیچ کمپین سئویی را  نمی‌توانید اجرا کنید. این ابزارها می‌توانند در زمان صرفه جویی کنند و داده‌هایی را در اختیار شما قرار دهند که می‌تواند اثربخشی بسیار زیادی روی گزارشات شما داشته باشند. البته که تنها شناختن این ابزارها کافی نیست و شما باید بلد باشید که چگونه از آنها استفاده کنید. ابزارهایی که ما پیشنهاد می‌کنیم از آنها استفاده کنیم و در دوره جامع آموزش سئو سایت سئووب نیز درباره آنها توضیح خواهید داد، موارد زیر است:

گوگل آنالیتیکز: گوگل آنالیتیکز تمام داده‌هایی که از سمت وب سایت شما ذخیره می‌کند را دنبال کرده و گزارش‌های فوق العاده‌ای از آنها تهیه می‌کند. این ابزار که توسط خود شرکت گوگل توسعه پیدا می‌کند، به صورت رایگان در اختیار همه قرار دارد.

گوگل سرچ کنسول: یا همان وبمستر تولز قدیم که باز هم توسط شرکت گوگل ایجاد شده است. با این سرویس می‌توانید وضعیت وب سایت خود را مانیتور کنید. اینکه در حال حاضر چند نفر در وب سایت شما هستند، از چه کشورهایی، با چه دستگاه‌هایی و …

ابزارهای وبمستر بینگ: این سرویس هم دقیقاً مانند گوگل وبمستر تولز کار می‌کند با این تفاوت که تمرکز آن بر روی موتور جستجوهای بینگ و یاهو است.

سئو تکنیکال

سئو فنی یا تکنیکال سئو، به بخش فنی سایت می‌پردازد. مواردی مانند سرعت سایت، ایندکس پذیری آن و ریسپانسیو بودن حالت موبایل. اصطلاح فنی ممکن است کمی شما را بترساند. اما جای نگرانی نیست؛ برای آشنا شدن و یادگیری مباحث سئو تکنیکال، نیازی نیست که یک رزومه عریض و طویل مهندسی کامپیوتر یا برنامه‌نویسی داشته باشید. کافیست که بخواهید این موضوع را با اشتیاق یاد بگیرید تا منتور شما بتواند نکات لازم را به شما یاد بدهد. در دوره جامع آموزش سئو استاد عبادوز، یک جلسه کامل به مبحث سئو تکنیکال پرداخته شده است که می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

چند نوع کلمه کلیدی داریم؟

قبل از اینکه به سراغ ادامه مواردی برویم که باید در فرآیند یادگیری سئو، بگذرانید، اجازه بدهید کمی بیشتر درباره کلمات کلیدی توضیح دهیم. شاید سئو بدون در نظر گرفتن کی‌ورد یا همان کلمه کلیدی، معنای امروزی را نمی‌داشت. پس اهمیت آن بسیار بالاست. کاربران اینترنتی به طور کلی به 3 هدف اصلی در موتورهای جستجو، به دنبال چیزی می‌گردند. به همین خاطر می‌شود گفت 3 نوع کلمه کلیدی داریم:

تراکنشی: وقتی برای انجام دادن یک خرید یا پرداخت پول، جستجویی انجام می‌شود آن را تراکنشی می‌نامیم. مثلاً کاربری که جستجو می‌کند خرید دوچرخه ارزان قیمت، به دنبال انجام دادن یک تراکنش است و این موضوع باید توسط متخصص سئو در نظر گرفته شود. تا در نتیجه این جستجوی کاربر، به جای نمایش یک مقاله متنی، محصولات به او معرفی شوند.

اطلاعاتی: وقتی جستجو کننده برای رسیدن به اطلاعات، جستجویی انجام می‌دهد. مثلاً کلمه کلیدی «روز پدر امسال» توسط فردی جستجو می‌شود که می‌خواهد تاریخ شمسی روز پدر سال را بداند. پس نشان دادن یک مطلب یا محتوای متنی به او، در این کوئری کار درستی است.

پیمایشی: وقتی کاربری فقط از موتورهای جستجو برای پیدا کردن آدرس سایتی استفاده می‌کند. مثلاً URL یک سایت را به عنوان کلمه کلیدی جستجو می‌کند یا می‌نویسد آدرس سایت تامین اجتماعی.

سئو محتوا یا سئو On page

سئو داخلی، یا سئو آن پیج مجموعه‌ای از اقدامات بهینه‌سازی هستند که برای سئو کردن محتوای داخل سایت استفاده می‌شوند. اکثراً فکر می‌کنند که سئو آن پیج فقط به محتوای متنی صفحه مربوط می‌شود. در حالیکه این طور نیست. اینکه کدهای سایت شما به چه صورتی بهینه می‌شوند به اندازه محتوای آن صفحه اهمیت دارد. به عنوان یک وبمستر، باید بتوانید کنترل کامل روی تمام المان‌های صفحه خود داشته باشید تا بتوانید نتیجه مطلوبی از بهینه‌سازی‌های سئو بگیرید.

تحقیق درباره رقبا

شاید بدون اغراق یکی از مهم‌ترین بخش‌های کار متخصص سئو این قسمت باشد. تحقیق درباره رقبا در تمام کمپین‌های سئو از اهمیت بالایی برخوردار است. از انجام این کار می‌خواهیم به چه نتیجه‌ای برسیم؟ موارد زیر ممکن است دلایل Competitor Research باشد:

چرا چرخ را دوباره اختراع کنیم؟ اگر بتوانید از طریق مهندسی معکوس ببینید که رقبای شما چه کار کرده‌اند که توانسته‌اند جایگاه خوبی در نتایج جستجو به دست آورند، بخش زیادی از مسیر را جلو افتاده‌اید.

با تحقیق درباره رقبا متوجه می‌شوید که آنها در چه بخش‌هایی نقطه ضعف دارند و چگونه میتوان از این نقاط ضعف استفاده کرد و در این رقابت پیشی گرفت.

این بررسی، به شما ایده‌های خوبی می‌دهد که بتوانید از منابع موجود سایت خود استفاده کنید تا رنکینگ بهتری در نتایج جستجو پیدا کنید.

سئو خارجی یا Off page

سئو خارجی تمامی مواردی است که به استراتژی‌های بیرون از سایت شما بر می‌گردد. که البته تاثیر بسیار مهمی هم در بهبود رتبه سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو می‌گذارد. بیشتر تمرکز وب مستران زمانی که حرفی از سئو خارجی می‌شود، روی لینک‌سازی خارجی است. اما در دوره جامع آموزش سئو یاد می‌گیرید که همه چیز فقط لینک بیلدینگ نیست و باید به موارد دیگری نیز دقت داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر به سایت سئووب مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف