کد: 140001085069415947

تعریف دیجیتال مارکتینگ

کد: 140001085069415947

https://bit.ly/39rAJcw

، تهران , (اخبار رسمی): راهنمای گام به گام دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ
تعریف دیجیتال مارکتینگ

به طور کلی بازاریابی دیجیتال، تبلیغاتی است که از کانال‌های دیجیتال انجام می‌شود. کانال‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی، نرم افزار‌های موبایل، ایمیل، برنامه‌های تحت وب، موتورهای جستجو، وب سایت‌ها یا هر کانال دیجیتال جدید دیگری.

طی سال‌های اخیر، تاثیر بسیاری از رسانه‌های چاپی و حتی تبلیغات محیطی به نسبت روزهای طلایی آنها، کم شده است. در آمریکا زمانی مک دونالد به خاطر بیلبوردهای غول پیکرش در جاده‌ها، فرمانروایی می‌کرد. اما امروز بیشتر ما حتی در هنگام رانندگی گوشی به دست و غرق در شبکه‌های اجتماعی هستیم. طبق آمار چیزی حدود 10 درصد از رانندگان در هنگام رانندگی به یک نحوی با موبایل کار می‌کنند.

همه آن چیزی که باید بدانید

2 دسته اصلی دیجیتال مارکتینگ شامل بازاریابی آنلاین و بازاریابی آفلاین می‌شود. با توجه به اینکه در سایر مقالات سایت عصر دیجیتال، مباحث بسیاری را به موضوع بازاریابی آنلاین اختصاص داده‌ایم، در ادامه این مطلب بیشتر به آفلاین مارکتینگ یا همان بازاریابی آفلاین می‌پردازیم. اما قبل از آن اجازه بدهید به طور خلاصه درباره آنلاین مارکتینگ هم مواردی را ذکر کنیم.

به طور کلی 7 دسته بندی برای آنلاین مارکتینگ در نظر گرفته می‌شود:

سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو)

  • SEM (بازاریابی موتور جستجو)
  • بازاریابی محتوا
  • SSM (بازاریابی شبکه‌های اجتماعی)
  • PPC تبلیغات کلیکی
  • همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ
  • ایمیل مارکتینگ

تفاوت بین یک بیلبورد در یک جای دورافتاده از صحرای آریزونا با یک بیلبورد در وسط میدان نیویورک تایمز چیست؟ اندازه؟ محصول؟ نه. LED! بله. همان دیودهای ساطع کننده نور… بیلبوردهای میدان تایمز، همگی الکترونیکی هستند. چرا؟ چون در صحرای آریزونا هیچ کسی برای گرفتن توجه مخاطبین با شما رقابت نمی‌کند. اگر یک بیلبورد، هرچند ساده، داشته باشید، برنده‌اید.

هزینه اجاره یکی از این بیلبوردها برای یک سال، چیزی حدود یک میلیون تا چهار میلیون دلار برای شما هزینه خواهد داشت. زیاد است؟ پس هزینه تبلیغات مسابقات سوپربول را نمی‌دانید! چه انواع دیگری از بازاریابی آفلاین بهبود یافته است؟ این روزها وقتی وارد فروشگاه اپل می‌شوید، چه چیزی می‌بینید؟

استفاده از پیامک برای خدمات مشتریان

روش دیگر بهره گرفتن از این روش دیجیتال مارکتینگ این است که به عنوان یادآور از سیستم پیامکی استفاده کنید. مثلاً اگر کاربر سبد خرید را نیمه کاره رها کرده است، با پیامک به او اطلاع دهید که تا پایان روز فرصت دارد تا خرید خود را تکمیل کند. همچنین وفادار کردن مشتری از طریق پیامک نیز مهم است. می‌توانید کدهای تخفیف یا جشنواره‌های سایت و کسب و کار خود را از طریق پیامک به او اطلاع دهید.

برای اسکن یک QR کد، باید یک نرم افزار خاص را دانلود می‌کردید. بعد از اسکن کد، محتوای مورد نظر در برنامه نمایش داده می‌شد که غالباً برای موبایل بهینه نشده بود. برندهای بزرگ هم اکثراً ارزشی برای محتوای QR کد قائل نبودند و آنها را در جاهای نامناسبی قرار می‌دادند. مثلاً در ایستگاه‌های مترو که هیچ آنتن‌دهی برای موبایل وجود نداشت. یا در تبلیغات تلویزیونی که فقط برای چند ثانیه کد دیده می‌شد. پس وقت خود را برای کیو آر کد هدر ندهید و هزینه و زمان خود را صرف کار موثر دیگری کنید.

  • دیجیتال مارکتینگ آنلاین
  • سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو)
  • SEM (بازاریابی موتور جستجو)
  • SSM (بازاریابی شبکه‌های اجتماعی)
  • PPC تبلیغات کلیکی
  • همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی محتوا

آینده دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دنیای آنلاین و آفلاین با هم برخورد پیدا می‌کنند. دستگاه‌های سنتی مانند یخچال‌ها، اجاق گازها و حتی بیلبوردها مدرنیزه می‌شوند تا توسط رسانه‌های دیجیتالی مورد استفاده قرار گیرند.

برای اطلاعات بیشتر به سایت سئووب مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف