اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002085106315955

سلامت قلب خانم ها با رعایت این هفت نکته تضمین می شود

کد: 140002085106315955

https://bit.ly/3ucAOsQ

، (اخبار رسمی): سلامت قلب خانم ها میتونه با رعایت چند نکته ساده در روتین مراقبت روزانه تضمین بشه. بیایید ما خانم ها از خودمون بپرسیم که چرا نباید به این چند نکته ساده توجه کنیم؟

سلامت قلب خانم ها
سلامت قلب خانم ها

این 7 نکته ساده رو که می خونید رو همیشه مدنظر داشته باشید و از اعضای خانواده تون بخواهید که اون ها هم حواسشون به این 7 نکته باشه تا اگه خودتون حواستون نبود این 7 نکته ساده رو بهتون یادآوری کنند.

این 7 نکته ساده رو که در ادامه می خونید رو همیشه مد نظر داشته باشید و از اعضای خانواده تون بخواهید که اون ها هم حواسشون به این 7 نکته باشه تا اگه خودتون حواستون نبود این 7 نکته ساده رو بهتون یادآوری کنند. سن و وضعیت کلی سلامت مهم نیست، این 7 نکته میتونه سلامت قلب خانم های عزیز رو بهبود ببخشه!

7 نکته مراقبتی برای سلامت قلب خانم ها

1. سیگار را ترک کنید.

  • نکته اول برای سلامت قلب خانم ها

اگه سیگار می کشید حتما، حتما و حتما این کار رو ترک کنید. ترک کردن سیگار احتمال ابتلا به بیماری‌های ریوی و قلبی رو تا حد زیادی در شما کاهش میده.  

2. دفعات چکاپ سلامتی سالانه را بالا ببرید.

  • نکته دوم برای سلامت قلب خانم ها

این عادت می‌تونه شانس تشخیص به موقع بیماری یا بیماری‌های مزمن رو افزایش بده. هر بار که شما از وضعیت سلامتتون چکاپ می گیرید مطمئن میشید که آیا سبک زندگی که برای خودتون در نظر گرفتید سالم بوده یا نه؟ آیا این سبک زندگی به سلامتی تون کمک میکنه یا اینکه هر روز دارید بیشتر به سمت مریضی قدم برمیدارید. بنابراین سعی کنید زود به زود حداقل هر 6 ماه یکبار یک چکاپ سلامتی از خودتون بگیرید تا اگه مشکلی در سلامتی تون وجود داشت سریعتر اون رو درمان کنید.  

3. خواب کافی اداشته باشید.

  • نکته سوم برای سلامت قلب خانم ها

خواب منظم علاوه بر اینکه باعث میشه با علائم پیری مبارزه کنید، هوشیاری ذهنی تون رو هم تقویت می‌کنه و به شما کمک می‌کنه تا سطح استرس روزانه تون رو کنترل کنید.  

4. از نور مستقیم آفتاب در ساعات 10 صبح الی 2 بعد از ظهر دور بمانید.

  • نکته چهارم برای سلامت قلب خانم ها

زمانی که مجبور هستید بیرون بروید، از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.  

5. هر سال به پزشک خود مراجعه کنید.

  • نکته پنجم برای سلامت قلب خانم ها

حتی اگه احساس خوبی دارید، بررسی منظم سلامتی و غربالگری سلامت می‌تونه شانس شما رو برای تشخیص زود مشکلات افزایش بده. در ضمن داشتن پزشک خانوادگی در ایران خیلی باب نیست. سعی کنید این مسئله رو در خانواده تون باب کنید. حتی اگه هیچ مشکلی تا به حال نداشتید یک پزشک عمومی حاذق و متخصص رو انتخاب کنید و هر بار چکاپ سلامتی تون رو پیش دکتر مخصوص خودتون انجام بدید. پزشک شما باید براتون پرونده بسازه و روند سلامتی شما رو کنترل کنه تا هر جا که مشکلی در این روند مشاهده کرد بتونه به سرعت شما رو راهنمایی کنه.  

6. فعالیت بدنی را بخش مهمی از زندگی خود قرار دهید.

  • نکته ششم برای سلامت قلب خانم ها

حتی اگه فقط 20 دقیقه در روز وقت داشته باشید، اگه عادت کنید که همیشه فعالیت منظم روزانه داشته باشید میتونه به نفع سلامت قلبتون باشه. قلب سالم میتونه به شما کمک کنه تا در وزن نرمال خودتون باقی بمونید و سطح استرس روزانه تون رو به خوبی کنترل کنید.  

7. تغذیه مناسب را در اولویت قرار دهید.

  • نکته هفتم برای سلامت قلب خانم ها

مهم ترین مسئله ای که شاید ما خانم ها درباره اون دغدغه داریم انتخاب یک رژیم غذایی مناسبه. ما خانم ها حتی اگه وزن متعادل و متوازنی داشته باشیم دوست داریم در رژیم غذایی که انتخاب می کنیم سلامت پوست و مو هامون رو هم تضمین کنیم که اتفاقا کار بسیار خوبیه. اما یک نکته مهم که باید رعایت کنیم اینِ که نباید از رژیم‌های غذایی که دیگران برامون تجویز می کنند نا آگاهانه پیروی کنیم. یا اینکه نباید از رژیم های غذایی که مصرف بیش از اندازه میوه و سبزیجات رو توصیه می کنند استفاده کنیم.  

نکات تغذیه ای برای بهبود سلامت قلب خانم ها

نکات تغذیه ای زیر میتونه به بهبود سلامت قلب خانم ها کمک کنه:

  • انتخاب رژیم غذایی مناسب خود: صرف نظر از سن خانم ها، متخصصان تغذیه به طور کلی رژیم های غذایی توصیه می‌کنند که روی میوه‌ها، سبزیجات، فیبر و پروتئین متمرکز باشه. پزشک شما می‌تونه به جای اینکه به شما یک لیست غذایی ثابت بده به شما آموزش بده که رفته رفته سبک زندگی سالم مناسب خانم ها رو پیش بگیرید و سبک زندگی مناسب خودتون رو پیدا کنید. چون هر خانمی یک شخصیت منحصر به فرد داره و علایق و روتین روزانه اش با خانم دیگه ای متفاوته. بنابراین سعی کنید به آهستگی تغییر کنید چون تغییر فقط به آرومی در ما نهادینه میشه. وقتی تونستید سبک زندگی سالم مناسب خودتون رو پیدا کنید برای دستیابی به اون تلاش کنید تا بتونید به بهترین شکل از سلامت مادام العمر خودتون حمایت کنید.
  • نکته غذایی در دوران بارداری: بانوان در دوران بارداری هم برای جلوگیری از نقایص مادرزادی به غذاهای حاوی فولیک‌اسید (مثل سبزیجات برگ سبز، لوبیا و مرکبات) نیاز دارند.
  • نکته غذایی در دوران یائسگی: برای زنانی که یائسه شده‌اند، توصیه میشه برای جلوگیری از بیماری استخوان، مصرف غذاهای حاوی کلسیم و ویتامین D (مثل غذاهای دریایی، میوه، لبنیات کم چرب و زرده تخم مرغ) رو افزایش دهند.

فعالیت‌های فیزیکی برای بهبود سلامت قلب خانم ها

فعالیت فیزیکی یکی از رکن های اصلی بهبود سلامت قلب خانم هاست این دو نکته زیر رو جدی بگیریم:

  • فعالیت فیزیکی روزانه توصیه شده برای همه خانم ها: 20 – 30 دقیقه در روز وقت بگذارید و یکی از این فعالیت ها رو انجام بدید: پیاده‌روی، دویدن، شنا، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری این فعالیت ها سلامت قلب، مدیریت وزن و کاهش استرس رو تضمین میکنه. هر چقدر سنتون بالاتر میره برنامه ورزشی تون رو هم کامل تر کنید: با وزنه برداری یا سایر فعالیت‌های تمرینی قدرتی که به جلوگیری از کاهش تراکم استخوان و توده عضلانی کمک می‌کنه، رو بیارید.
  • فعالیت فیزیکی ربطی به سن نداره: خبر خوب در مورد ورزش اینِ که برای شروع هرگز دیر نیست. حتی اگه سنتون از 50 سال هم گذشته و سابقه آمادگی جسمانی زیادی ندارید، باز هم می‌تونید "از تمرین‌های کوچک شروع کنید" و یک ورزش منظم رو انجام بدید که به شما کمک کنه سلامت کلیتون رو بهبود ببخشید.

غربالگری های مهم برای بهبود سلامت قلب خانم ها

با این لیست غربالگری سلامت قلب خانم ها تضمین میشه:

  • کلسترول و فشار خون: بانوان 20 سال به بالا باید آزمایشات سالانه کلسترول رو در نظر بگیرند. اگه سابقه خانوادگی در رابطه با فشار خون دارید ممکنِ پزشک شما یک برنامه مکرر کنترل فشار خون رو بهتون توصیه کنه.
  • معاینات لگن و تست پاپ اسمیر: بانوان در سنین 21 تا 65 سال حداقل باید هر سه سال یکبار معاینه لگن و آزمایش پاپ اسمیر انجام بدهند. این غربالگری‌ها توسط پزشک یا دکتر زنان و زایمان انجام میشه.
  • معاینه پستان و ماموگرافی: به طور کلی، همه خانم‌ها از 20 سالگی باید هر ساله معاینه پستان انجام بدهند. همچنین، شما باید عادت کنید که ماهانه پستانتون رو خودآزمایی کنید. پزشک می‌تونه روش صحیح انجام اون رو به شما نشان بده.
  • غربالگری پوکی استخوان: خانم‌های 65 سال به بالا در معرض خطر بیشتری برای پوکی استخوان هستند، به همین دلیل بیشتر پزشکان غربالگری سالانه تراکم استخوان رو از 65 سالگی توصیه می‌کنند.
  • غربالگری روده بزرگ: وقتی 50 ساله شدید، از پزشکتون در مورد غربالگری‌های توصیه شده (مثل کولونوسکوپی) برای سرطان روده بزرگ و سایر مشکلات احتمالی سؤال کنید.
  • سرطان پوست: زنان در هر سنی باید عادت کنند به تغییرات در پوست و یا تغییر در خال و علائم زایمان توجه کنند. وقتی سالانه چکاپ می‌کنید، دقت کنید و هر چیزی رو که متفاوت به نظر می‌رسه گزارش کنید. اگه عوامل خطرزا برای سرطان پوست مثل سابقه خانوادگی، یا سابقه آفتاب سوختگی در دوران کودکی دارید، باید از پزشکتون بپرسید که آیا غربالگری منظم رو توصیه می‌کنه یا خیر.
  • دیابت: علاوه بر دونستن علائم و نشانه‌های دیابت و کنترل عوامل خطرساز، ممکنه از 40 سالگی به بعد، نیاز به غربالگری منظم داشته باشید. اگه سابقه خانوادگی دارید زودتر از 40 سالگی مراقب سلامتیتون باشید و حتما چکاپ های مکرر در رابطه با دیابت انجام بدید. از پزشکتون راهنمایی بخواهید.

با پزشک خود در مورد غربالگری‌های توصیه شده سلامتی صحبت کنید. دستورالعمل‌های غربالگری سلامت متفاوته و ممکنه پزشک شما برنامه‌ای رو پیشنهاد کنه که با دستورالعمل‌های مبتنی بر سابقه پزشکی یا خانوادگی متفاوت باشه. همچنین، قبل از شروع هرگونه تمرین روتین یا انتخاب رژیم غذایی خاص حتماً با پزشکتون مشورت کنید.

  __________________________

منبع:

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]