اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002215127213951

دوربین PTZ و اهمیت آن در سالن کنفرانس

کد: 140002215127213951

https://bit.ly/3ooltn9

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله به اهمیت کاربرد، مشخصات و طرز عمل دوربین های PTZ در سالن های جلسات می پردازیم.

دوربین PTZ و اهمیت ان در سالن کنفرانس
دوربین کنفرانس (رباتیک)

از اصلی ترین اجزا تشکیل دهنده سیستم تصویربرداری سالن جلسات دوربین رباتیک می باشد. این دوربین همانطور که از نامش پیداست دوربینی است که دارای عملکردهای حرکتی پیشرفته می باشد. این دوربین ها عموما دارای اندازه و وزن قابل توجهی بوده که علت اصلی آن وجود موتورهای حرکتی و بردهای الکترونیکی خاص درون آنهاست.

این موتورها برای کمک به حرکت دوربین در جهات افقی و عمودی کاربرد دارند. بنابراین میتوان نتیجه گرفت یکی از اصلی ترین مشخصه های دوربین های PTZ قابلیت حرکت با دامنه وسیع در جهات افقی و عمودی است. این دامنه حرکتی جهت دسترسی آسانتر به سوژه های فیلمبرداری مورد نیاز خواهد بود.البته نیاز است حرکت دوربین در این جهات با حداقل صدا و حداکثر سرعت انجام پذیرد.

یکی دیگر از جنبه های  دوربین رباتیک قابلیت زوم پیشرفته آنهاست. زوم دوربینها معمولا به دو دسته زوم اپتیکال و دیجیتال تقسیم می شوند. در زوم اپتیکال عناصر شیشه‌ای داخل لنز حرکت می‌کنند تا فاصله‌ی کانونی لنز را افزایش و کاهش دهند. زوم دیجیتال بدون استفاده از اپتیک‌های لنز است و در درون دوربین انجام خواهد شد. برای این کار دوربین عکس را می‌بُرد تا مرکز عکس باقی بماند. سپس مرکز عکس که باقی مانده با اضافه کردن پیکسل به آن بزرگ می‌شود تا قاب را پر کند. اینکار البته موجب کاهش کیفیت تصویر شده و لذا زوم اپتیکال گزینه مطلوب تری است. در هر صورت دوربینهای رباتیک قابلیت هر دو حالت زوم را دارند و از این طریق می توانند زوم قوی روی چهره سخنران داشته باشند.

جهت کنترل دوربین روشهای مختلف وجود دارد. عموما داخل بسته بندی این دوربینها کنترلی شبیه به کنترل تلویزیون موجود است که میتواند اغلب کارکردهای دوربین را با ان مدیریت نمود. اما عمده کاربران ترجیح می دهند از کیبوردهای کنترلی که مخصوص هدایت و مدیریت این دوربینها تولید می گردند و به صورت جداگانه روی میز یا داخل رک نصب می شوند استفاده نمایند. اما از آنجا که در این بخش صحبت در مورد استفاده از دوربینهای PTZ در سالنهای کنفرانس است باید به این نکته توجه کرد که در این اماکن معمولا اپراتور به صورت دستی جهت هدایت دوربین اقدام ننموده بلکه خود سیستم به صورت اتوماتیک این کار را انجام می دهد.

این قابلیت در هماهنگی با میکروفون کنفرانس انجام پذیرفته و به قابلیت اتوترک (Autotracking) معروف است. در این حالت هر میکروفون که روشن باشد دوربین به آن سمت هدایت و به صورت خودکار تنظیم می گردد.

در پایان باید عنوان نمود جانمایی صحیح و تنظیم نقاط پیش فرض برای دوربینها جز اصلی ترین مراحل طراحی سالن کنفرانس خصوصا در بخش الکتریکال می باشد که باید با دقت و حساسیت ویژه انجام پذیرد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الکتروویژن

شرکت الکتروویژن با دارا بودن کادری مجرب و مهندسین کارآزموده مدیران ارشد رادیو تلویزیون ملی ایران و با هدف ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات صوت و تصویر در سال 1352 فعالیت خود را آغاز نمود. در آن زمان شرکت موفق به اخذ نمایندگی های بزرگ از معتبرترین برندهای روز جهانی شد که این امر باعث پیشرفت چشمگیری در کیفیت تجهیزات صدا، تصویر در استودیوهای رادیو و تلویزیون ایران گردید. حال با گذشت بیش از ۴۶ سال این شرکت ضمن ادامه عملکرد درخشان خود در واردات و عرضه تجهیزات و اخذ نمایندگی برندهای بین المللی در زمینه سیستم های صوت، تصویر و نورپردازی از جمله دایناکورد، الکتروویس، بیرداینامیک، تکلومن، دیتاویدئو و ... با درکی عمیق از نیاز مشتریان حاصل از مشاوره حرفه ای و تکیه بر توانمندی های علمی و فنی متخصصین خصوصا در دو بخش طراحی و اجرا قادر است خدمات تخصصی مشاوره، طراحی و تجهیز کامل سالن های همایش، آمفی تئاتر، اجتماعات، سینما و کنفرانس را ارائه نموده و با تامین خدمات پس از فروش و پشتیبانی کارآمد رضایت کامل کارفرمایان محترم را موجب گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید