اطلاعات تماس
  • 660*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003085153315873

سوند فولی (دوشاخه یا سه شاخه)

سوند فولی چیست و چه کاربردی دارد؟

کد: 140003085153315873

https://bit.ly/3yIhh6x

، (اخبار رسمی): یکی از شایع ترین سوندهای ادراری، سوند فولی است. سوند فولی یک لوله نازک است که از مجرای ادرار و مثانه عبور می کند. انتهای سوند دارای یک بادکنک پر از آب است تا بتواند در مثانه قرار بگیرد. در انتهای دیگر، خارج از بدن، یک کیسه تخلیه ادرار برای جمع کردن ادرار قرار دارد.

سوند فولی چیست و چه کاربردی دارد؟
سوند فولی

یکی از شایع ترین سوندهای ادراری، سوند فولی (foley Catheters) است. سوند فولی یک لوله نازک است که از مجرای ادرار و مثانه عبور می کند. انتهای سوند دارای یک بادکنک پر از آب است تا بتواند در مثانه قرار بگیرد. در انتهای دیگر، خارج از بدن، یک کیسه تخلیه ادرار برای جمع کردن ادرار قرار دارد. پرستار سوند فولی را از طریق مجرای ادرار شما وارد می کند. در هنگام جایگذاری سوند به دو نکته باید توجه داشت:

  • برای مردانی که از سوند فولی استفاده می کنند: از سر آلت تناسلی، جایی که سوند وارد می شود، شروع کنید و تا مقعد تمیز کنید. این کار از انتشار میکروب ها به داخل مجرای ادراری جلوگیری می کند.
  • برای زنانی که از سوند فولی استفاده می کنند: از جایی که سوند وارد مجرای ادراری می شود، شروع کنید، مطمئن شوید که لب های فرج را جدا کرده اید و به طرف عقب، به سمت مقعد تمیز کنید.

این سوندها، کیسه مانند هستند و از قسمت انتهایی خود، به درون مثانه فرستاده می‌شوند. زمانی که پزشک بخواهد برای مدتی طولانی سوند را به کار بگیرد، از این مدل استفاده می‌کند، چرا که این سوندها به علت وجود بادکنکی در ابتدای مجرای خود، لیز نمی‌خورند و از مثانه خارج نمی‌شوند. به همین دلیل، به این سوندها، کاتتر جای گیرنده (Indwelling Catheter) نیز می‌گویند.

سایزبندی سوند فولی

بیشترین کاربرد سوند در بخش های اورولوژی، داخلی، جراحی، زنان، آقایان و نوزادن، برای تخلیه ادرار، نمونه گیری و... مورد استفاده قرار می گیرد. درباره اندازه سوند ها باید بگوییم که با واحد فرنچ (محیط به میلی متر) شرح داده می شوند. به این ترتیب که از انواع سایز سوندها در بیماران دچار تنگی پیشابراه و یا در بیماران با سابقه تنگی یا اسکار، سوندهای کوچک تر (12 – 14 فرنچ) و در بیماران مبتلا به بزرگی پروستات، سوندهای بزرگ تر (20 – 26 فرنچ) جهت جلوگیری از گره خوردن (Kinking) سوند درهنگام عبور از پیشابراه پروستاتی، استفاده می شود. سوندهای 16 - 14 فرنچ اغلب برای زنان بزرگ سال مناسب هستند. برای بیشتر مردان، اندازه مناسب سوند 16 یا 18 فرنچ است. این سایزبندی به صورت زیر است:

رنگ نارنجی - سایز 6 --‎‎- سایز میلی متر 2.0

  • رنگ قرمز - سایز 8 --‎‎- سایز میلی متر 2.7
  • رنگ زرد - سایز 10 --‎‎- سایز میلی متر 2.7
  • رنگ سفید - سایز 12 --‎‎- سایز میلی متر 2.7
  • رنگ سبز - سایز 14 --‎‎- سایز میلی متر 2.7
  • رنگ نارنجی - سایز 16 --‎‎- سایز میلی متر 2.7
  • رنگ قرمز - سایز 18 --‎‎- سایز میلی متر 2.7
  • رنگ زرد - سایز 20 --‎‎- سایز میلی متر 2.7
  • رنگ بنفش - سایز 22 --‎‎- سایز میلی متر 2.7
  • رنگ آبی - سایز 24 --‎‎- سایز میلی متر 2.7
  • رنگ مشکی - سایز 26 --‎‎- سایز میلی متر 2.7

خرید سوند فولی

این سوند را می توانید از سایت آسان مد خریداری نمایید. قیمت سوند فولی بنا به نوع و سایز آن متفاوت است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی تجهیزات و لوزام پزشکی آسان مد

فروشگاه اینترنتی آسان مِد اولین و جامع ترین فروشگاه آنلاین در زمینه فروش لوازم پزشکی و مصرفی می باشد و سعی شده است تا پرمصرف ترین محصولات مورد نیاز مراکز درمانی را در لیست محصولات خود قرار دهیم. مشتریان آسان مِد بیمارستان ها، درمانگاه ها، مطب ها و کلیه مراکز درمانی در سطح کشور هستند. همواره یکی از اصلی ترین اهداف ما فروش محصولات مورد نیاز مشتریان در بستری مطمئن و راحت با قیمت های کاملا مناسب بوده و هست.

اطلاعات تماس
  • 660*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان