اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003115159313559

راه اندازی سوپرمارکت: آموزش گام به گام به زبان ساده

کد: 140003115159313559

https://bit.ly/3c8sCmq

، تهران , (اخبار رسمی): اگر به راه اندازی سوپرماکت فکر می کنید، این مقاله برای شما نوشته شده است . اقداماتی را که باید انجام دهید به صورت گام به گام و ساده در این مطلب می یابید.

راه اندازی سوپرمارکت : آموزش گام به گام به زبان ساده
راه اندازی سوپرمارکت: آموزش گام به گام به زبان ساده

راه اندازی سوپرمارکت، درست مثل راه اندازی هر شغل دیگر، هزینه، برنامه ریزی و زمان می برد. فروشگاه های سوپرمارکتی در سراسر جهان مورد تقاضا هستند و این امر باعث می شود تجارت خوبی برای ورود به آن برقرار باشد. با داشتن مکان مناسب، اقلام موجود در انبار و ساختار قیمت گذاری، می توانید پس از افتتاح سوپرمارکت خود سریعاً سودآوری خود را شروع کنید.


تصمیم بگیرید که آیا می خواهید فروشگاه خود را از ابتدا راه اندازی کنید یا یک حق امتیاز فروشگاه زنجیره ای بخرید.
در هر صورت برای راه اندازی سوپرمارکت به هزینه زیادی نیاز خواهد بود، اما ممکن است از نظر بازاریابی، تبلیغات و سایر کارهای راه اندازی، خرید حق امتیاز شاید آسان باشد. شما احتمالاً مجبور خواهید شد از طریق سود خود هزینه فرانشیز پرداخت کنید، اما این کار بسیار ساده تر از این است که همه کارها را به تنهایی انجام دهید .

صرف نظر از اینکه فروشگاه سوپرمارکت خود را باز می کنید یا حق امتیاز می خرید، باید برنامه های تجاری و بازاریابی خود را توسعه دهید.
اگرچه ممکن است در مورد خرید حق امتیاز این کمی متفاوت باشد زیرا شما به ایده های بازاریابی احتیاج ندارید و روشهای تجاری برای شما قبلا مشخص شده است، اما در صورت نیاز به گرفتن وام، این اسناد ( برنامه های تبلیغاتی ) به شما کمک می کنند تا بودجه خود را تأمین کنید. اگر در راه اندازی سوپرمارکت اصلا برنامه بازاریابی نداشته باشید، ممکن است در تأمین سرمایه مورد نیاز با مشکل روبرو شوید.


• با ذکر نام و ساختار تجاری (مالکیت شخصی، مشارکت محدود و غیره) فروشگاه خود، یک طرح تجاری ایجاد کنید. سپس می توانید با ذکر موارد و خدماتی که قصد دارید ارائه دهید و هزینه های اولیه برای آن موارد و خدمات برآورد شده،ادامه دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر، به نحوه نوشتن یک طرح تجاری و نحوه نوشتن یک طرح کسب و کار برای یک کسب و کار کوچک در منابع مختلف مراجعه کنید.


• با تجزیه و تحلیل رقابت محلی و بازار مشتری، برنامه بازاریابی خود را تدوین کنید. برای این اطلاعات می توانید از منابعی مانند اتحادیه مربوطه، شورای محله و … استفاده کنید .


با تجزیه و تحلیل صنعت کلی راه اندازی سوپرمارکت و سپس ارائه طرحی برای تبلیغات، برندسازی و خدمات نگهداری مشتریان، برنامه بازاریابی خود را ادامه دهید.
• جزئیات زمان باز بودن و محل فعالیت خود را مشخص کنید (در صورت مشخص بودن). 


بودجه ای را برای هزینه های راه اندازی سوپرمارکت تعیین کنید.
این امر تا حد زیادی به هزینه املاک و مستغلات در منطقه شما و خدمات و مواردی که قصد دارید ارائه دهید بستگی خواهد داشت. هزینه های راه اندازی یک سوپرمارکت می تواند ادامنه بسیبر متفاوتی داشته باشد، بنابراین تحقیقات خود را انجام دهید و هزینه های تجاری در منطقه خود را در نظر بگیرید تا بودجه خود را تعیین کنید.

بدنبال مجوزها و مسائلی از این قبیل مانند بیمه و … باشید .
اطمینان حاصل کنید که از تمام دستورالعمل های محلی، شهرداری و اتحادیه پیروی می کنید. بیمه از شما در برابر سرقت و حوادث محافظت می کند و همچنین در صورت صدمه دیدن کارمندی در کار، به شما در پرداخت خسارت کارگر کمک می کند.


حداقل برای اخذ مالیات فروش اقلام فروخته شده، به مجوز کسب و استفاده از نام نویسی اداره امور مالیاتی نیاز دارید.
• شرایط مجوزها و بیمه نیز در مکان های مختلف می تواند متفاوت باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر بهترین کار مراجعه به اتحادیه مربوطه در شهر خودتان می باشد .
موقعیت مکانی خود را مشخص کنید. مکان فروشگاه در راه اندازی سوپرمارکت مهمترین پارامتر است . همانطور که از ماهیت آن مشخص است، دسترسی به فروشگاه باید راحت باشد.
فروشگاههای خارج از مسیر ممکن است مشتری محلی قوی تری داشته باشند زیرا مردم نمی خواهند مسافت زیادی برای رسیدن به یک سوپرمارکت بپیمایند .، در حالی که فروشگاههای نزدیک بزرگراه معمولاً از مسافرانی که به آن منطقه آشنایی ندارند پاخور می گیرند.


• در حالت ایده آل، یک سوپرمارکت خیلی در معرض دید می باشد و باید دارای گزینه های مناسب مانند فضای پارکینگ بیرونی یا نزدیک به مراکز ایجاد پاخور مانند یک ترمینال مسافری، مرکز خرید یا مجتمع اداری باشد.


تجهیزات لازم را برای فروشگاه خود خریداری کنید.
شما به یک سیستم امنیتی همراه با دوربین و دزدگیر، صندوق فروشگاهی، یخچالهای مخصوص نوشیدنی، قفسه ها و دستگاه کارتخوان نیاز خواهید داشت. اگر از فروشگاه آماده استفاده می کنید، مجبور نیستید همه این تجهیزات را خریداری کنید. اگر خدمات یا محصولی تخصصی هم ارائه می دهید، همچنین باید تجهیزات لازم و مرتبط را خریداری کنید.

موقعیت مکانی خود را بررسی کنید.
قبل از شروع به کار، باید ویترین فروشگاه خود را توسط وزارت بهداشت و اداره محلی بازرسی کنید. این مورد قبل از شروع قانونی فعالیت شما لازم است. برای کسب اطلاعات بیشتر و تعیین زمان بازرسی با نمایندگی های مورد نیاز تماس بگیرید.


برقراری ارتباط با تأمین کنندگان کالا
برای تهیه کالاهایی که می فروشید به عمده فروشانی نیاز دارید که شامل مواد غذایی و آشامیدنی و … است. شما باید تصمیم بگیرید که از عمده فروشی کاملی استفاده کنید، که ممکن است به اندازه سفارش بزرگتری نیاز داشته باشد یا چند عمده فروش کوچکتر مثل شرکت های پخش مرسوم، که ممکن است گران تر باشد و برای شما هزینه اضافی داشته باشد. هر دو نکات مثبت و منفی خود را دارند، بنابراین قبل از تصمیم گیری، نیازهای تجاری خود را در نظر بگیرید.


• گزینه دیگر، به ویژه اگر فروشگاه کوچکی راه اندازی کنید، تهیه کالاهای خود از یک شرکت پخش قوی یک گزینه مناسب می تواند باشد . شما مسئول تحویل گرفتن و حمل اقلام توسط خودتان هستید، اما ممکن است از این طریق در هزینه خود صرفه جویی کنید.


فروشگاه سوپرمارکت را بر این مبنا چیدمان کنید.
در ابتدای راه اندازی سوپرمارکت، قفسه های فروشگاه خود را نصب کرده و آنها را با کالاها چیدمان کنید. از روشی استفاده کنید که سفارش گیری و جایگذاری مجدد کالا را آسان می کند. کالاهایی با قیمت بالاتر یا در معرض سرقت آسان را در نمای دید کارمند فروش و دوربین امنیتی قرار دهید.


• در نظر بگیرید که مشتریان اصلی شما چه کسانی خواهند بود و پیشنهادات خود را متناسب با آن تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر در یک منطقه مسکونی هستید، تهیه مایحتاج ضروری مانند نان بسیار مفید خواهد بود تا مردم محلی دیگر نیازی به رفتن به نانوایی نداشته باشند. متناوباً، فروشگاهی که با کسب و کارهای اداری احاطه شده است احتمالاً باید بیشتر در تهیه اقلام مورد نیاز آنها تمرکز کنید.


استخدام کارمندان و پرسنل فروش
شما به کارمندان معتمدی در این تجارت نیاز دارید زیرا باید ریسک از دست دادن پول و کالای خود را بپذیرید. در مصاحبه خود دقیق باشید، منابع معرف را بررسی کنید و بررسی سوپیشینه را هم در نظر بگیرید.


فروشگاه سوپرمارکت خود را باز کنید!
یک افتتاحیه بزرگ با بنرها و پیشنهادهای ویژه را برای جذب مشتری در نظر بگیرید. به عنوان مثال، شما می توانید به صد مشتری اول اشانتیون ارائه دهید. مهمترین چیز این است که پیام خود را به گوش دیگران برسانید و مشتری ها را به درب فروشگاه خود گردآوری کنید.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نرم افزار فروشگاهی آراد

شرکت آراد تجهیز نیکان با تجربه و دانش فنی بالا، کادری مجرب و شبکه فروش گسترده آماده خدمات رسانی و ارائه مشاوره فنی در زمینه سیستم های تجهیزات فروشگاهی(سیستم مکانیزاسیون فروش و ترازوی فروشگاهی دیجیتال) و سیستم های حفاظتی و امنیتی (گیت ضد سرقت فروشگاهی و دوربین مداربسته) در سراسر کشور عزیزمان ایران می باشد. شرکت آراد تجهیز نیکان مجموعه ای از چند شرکت فنی و مهندسی می باشد که از سال 1379 فعالیت خود را آغاز نموده و با توجه به ماموریت سازمانی، اهداف بلند مدتی را تدوین و دنبال می نماید. فعالیت این شرکت در زمینه سیستم های حفاظتی به شش گروه اصلی: دوربین های مداربسته(CCTV)، گیت های فروشگاهی(EAS)، سیستم های مکانیزاسیون فروش، مدیریت هوشمند و یکپارچه(RFID)، سیستم های اطفای حریق و دزدگیراماکن می باشد. این شرکت با بیش از یک دهه تجربه همواره در تلاش بوده تا با انتخاب بهترین برند های تجاری از سرتاسر دنیا و همچنین پرسنل توانمند و مجرب مناسب ترین راهکار مطابق با نیاز مشتریان محترم، که ارزشمند ترین سرمایه شرکت هستند، را فراهم آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی