اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004245327915567

معرفی دوره های آموزشی ماکان آریا پارسا، کارآفرینی پیشرو در کسب و کار

ماکان آریا پارسا ؛ آموزش نوین کسب و کار

کد: 140004245327915567

https://bit.ly/3xNSv3R

، (اخبار رسمی): کارآفرین شدن و صاحب کسب و کار بودن برای همه ما هم خوشایند و لذتبخش است. اینکه بر عده زیادی از افراد مدیریت کنیم، کسب وکار خودمان را داشته باشیم و موفقیت‌های زیادی به دست آوریم.

ماکان آریا پارسا آموزش نوین کسب و کار
ماکان آریا پارسا ؛ آموزش نوین کسب و کار

نمونه‌های موفق کارآفرینان ایرانی و خارجی زیادی هستند که توانسته‌اند با تلاش و مقاومت، به کمبودهایشان در زندگی غلبه کنند. چرا شما یکی از آن‌ها نباشید؟

البته که به همین راحتی‌ها هم نیست وگرنه الان تعداد کارآفرینان موفق انقدر کم نبود!

شروع یک کسب‌وکار جدید فرآیند طولانی‌مدتی است و باید کفش آهنی بپوشید تا با مشکلات و بحران‌های پیاپی مواجه شوید!

اما یک راه خوب برای اینکه احتمال موفقیت‌مان را زیادتر کنیم این است که ببینیم موفق‌ترین کارآفرین‌های ایران و جهان چه عادت‌هایی دارند!

شاید باورش سخت باشد اما ساخت عادات حتی از هدف گذاری هم مهم‌تر است! اتفاقا یکی از ویژگی‌های کارآفرین‌های موفق، همین توانایی ساخت عادات خوب است که در ادامه می‌خوانید:

در زندگینامه خیلی از کارآفرینان موفق و شناخته شده خارجی مثل هاوارد شولتز (استارباکس) و استیو جابز (اَپِل)، یا سایر کارآفرینان داخلی و خارجی، رفتارها و عادت های مشترکی داشتند، که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم.

عادت اول: به راحتی از میدان ببرون نمی‌روند!

کارآفرینان موفق هیچ‌وقت تسلیم نمی‌شوند، تنها گاهی عقب‌نشینی می کنند. تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران معتقدند مهم ترین دلیل شکست در راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید، این است که فرد مؤسس خیلی زود تسلیم می شود.

کارآفرین های بزرگ ممکن است به شما بگویند که گاهی واقعا کف گیرشان به ته دیگ خورده باشد یا به بحران‌های بزرگ برخورد کرده باشند، اما هیچ‌وقت تسلیم و اسیر شرایط نشده اند. چقدر خوب می شد اگر همه ی کارآفرین های تازه‌کار هم همین طور بودند.

۲. بهانه نمی‌آورند، درباره ی درس هایی که یاد گرفته‌اند صحبت می کنند

کارآفرینان موفق به جای اینکه دنبال کسی یا چیزی بگردند که تقصیرها را به گردنش بیندازند، همیشه آماده و مشتاق هستند و توانایی این را دارند که از چالش ها و اتفاقات تلخ و شیرین درس بگیرند. مثلا هاوارد شولتز مدیر استارباکس پذیرفت که موفقیت ها، اعضای تیمش را مغرور کرده و تلاش کرد با برنامه ریزی و خلاقیت این مشکل را حل کند.

۳. تا چیزی از دست ندهید، چیز بهتری گیرتان نمی‌آید!

وقتی کارتان روی غلتک بیفتد، مدیریتش آسان می شود. تنها مواقعی که یک رقیب پا توی کفش تان می کند، باید واکنش نشان بدهید. مثلا استیو جابز خیلی سریع محصولاتی که چند ماه از عمرشان می‌گذشت را کنار می گذاشت حتی آنهایی که فروش عالی داشتند و بازار را تکان داده بودند و به این ترتیب باعث می شد پویایی و محبوبیت برند اپل رشد  کند.

شاید این کار یک استراتژی جسورانه و چالش‌برانگیز باشد اما به پیروزی شما در درازمدت منجر می شود.

۴. آن‌ها روی راه‌حل ها تمرکز می کنند نه مشکلات!

کارآفرین هایی که به موفقیت همیشگی فکر می کنند، به دنبال راه‌حل های جدید و مبتکرانه در بازارهای بزرگ و در حال رشد هستند، در حالی که ریسک این کار خیلی زیادتر از وقتی است که مثلا شما به سراغ روش‌های امتحان پس داده بروید!

5- حریص هستند، پس خلق پول آسان است!

همه کارآفرینان دست به خلق پول می زنند چون این راه را راهی منحصر به فرد برای محل مشکل مشتریان خود می دانند و هیچ کدام از اول خواهان این نبوده اند که هدف شرکت آن ها صرفا رسیدن به ثروت بوده است.

آن ها ایده و نقشه ای داشته اند که دنبال تحقق آن رفته اند. آن ها آنچه را خریدار می خواهد و می خواهد به آن برسد، می دانند.

6-  حسابی به ارتباط ایجاد کردن اهمیت می‌دهند

حتما چیزی هست که همه می گویند یک کسب‌وکار موفق همان‌قدر به افرادی که می شناسید وابسته است که به محصولی که ارائه می کنید.

این توانایی و استراتژی «بُرد-بُرد» برای شما و شریک ها یتان، همکاران با استعدادتان و حتی رقیب های تان می تواند وجه تمایز طرح هایی با موفقیت همیشگی و درخشش های کوتاه‌مدت باشد.

7- قبل از اینکه آماده باشند، شروع به کار می کنند

این نکته ای است که «ماری فرلو» یکی از سخنرانان بزرگ حوزه موفقیت، مدام بر آن تاکید دارد، زیرا هنگامی که ما برای زمان مناسب صبر می کنیم، درواقع برای چیزی غیرممکن صبر می کنیم. حتی اینکه هنوز دست تان خالی است و می خواهید با این حال مشغول به کار شوید، به نوبه خود عالی است.

8. میانگین 5 نفری را فراموش نکنید!

جیم ران، کارآفرین و نویسنده‌ی بزرگ آمریکایی می‌گوید: " شما میانگین 5 نفری می‌شوید که بیشترین ارتباط را با آن‌ها دارید"

کارآفرینان موفق با آدم هایی معاشرت می کنند که از خودشان باهوش تر باشند و مهارت های مکملی داشته باشند.

9- وقت شان را برای شبکه های اجتماعی هدر نمی دهند

کارآفرین های موفق از طریق ارتباطی گوناگون، فقط برای رفع نیاز و کسب منفعت خود استفاده می کنند. آن‌ها تولید کننده محتوا هستند نه صرفا مصرف کننده محتوای دیگران!

این کار وقت پرارزش آنان را هرگز هدر نمی‌دهد.

10. کارآفرینان موفق سخت تر از بقیه کار می کنند و از آن لذت می برند

کارآفرینان موفق نه تنها از روی عادت بیشتر کار می کنند، بلکه نتایج بهتری هم می گیرند. ویژگی بارز آنها تمرکز روی عناصر مهم و سطح باورنکردنی اطلاعات شان درباره ی موضوعات کلیدی است. آنها آغوش‌شان را روی حجم کارهایی که شاید برای بقیه دیوانه‌کننده باشد باز می کنند.

خلاصه آنکه...

برای اینکه به یک کارآفرین نمونه تبدیل بشوید، کافی است حواس‌تان به دیدگاه و تلاش تان باشد و تمام کارها را دقیق و کامل انجام بدهید و از هر گام، چه رو به جلو و چه عقب، درس بگیرید.

وقتی یک سرمایه گذار، فردی با عادت‌های ذکر شده را ببیند، به نظرها و طرح‌هایش با دقت توجه می کند. این برتری  ها برای موفقیت طولانی‌مدت خوب هستند. راستی تا به حال شده شما هم عادت های تان را بررسی کنید و ببینید که چقدر به تداوم اقتدار و پیشرفت‌تان کمک می کنند؟

یک نمونه جالب؛ بیوگرافی ماکان آریا پارسا کارآفرینی موفق

ماکان آریا پارسا نامش در میان لیست بلند بالایی از موفقیت های گوناگون و دستاوردهای مهم می درخشد. او که متولد۱۳۶۵ است، جزو کسانی‌ست که کشورمان مدیون زحمات و تلاش های اوست.

ماکان آریا پارسا کارآفرینی جوان و پویا در سال ۱۳۹۶ دکتر آریا پارسا موفق به اخذ عنوان کارآفرین برتر کشور و مدیر برگزیده فناوری اطلاعات شد و این افتخار دیگری در کارنامه درخشان او بود.

جالب است بدانید که او در سه سال پیاپی از سال ۹۶ تا ۹۸، موفق به دریافت تندیس رعایت حقوق مصرف کننده از وزارت صنعت، معدن و تجارت شده است. این کارآفرین جوان در دوران زندگی پر فراز و نشیب خود همواره باعث تحولات و پیشرفت های چشمگیری در زندگی مردم جامعه خود به خصوص جوانان شده است.

اگر بخواهید درباره تحصیلات ماکان آریا پارسا بدانید، باید بگوییم که او فارغ التحصیل مقطع دکترای کارآفرینی، از دانشگاه آزاد اسلامی، کارشناسی ارشد رشته مدیریت MBA از دانشگاه Steinbeis Berlin آلمان، کارشناسی ارشد رشته مدیریت MBA  از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی مهندسی صنایع، گرایش تولید صنعتی است. این جوان شایسته و کارآفرین مطرح کشورمان، در زمینه مشاوره، بازاریابی و تربیت نیروی انسانی بسیار قدرتمند است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کارآفرینی و استارتاپ | علم و آموزش