اطلاعات تماس
  • 091295*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005025342216506

استارتاپ های موفق ایرانی را می شناسید؟

کد: 140005025342216506

https://bit.ly/3rv9xBH

، (اخبار رسمی): طبق بررسی های پیدایش ، استارتاپ، یک همایش، رویداد و یا حتی یک سازمان کوچک در حال رشد و توسعه، نیست. بلکه استارتاپ یک شرکت نو پا و تازه تاسیسی است که با هدف ایجاد مدل کسب و کار تکرار پذیر و مقیاس پذیر بوجود آمده است.

استارتاپ های موفق ایرانی را می شناسید؟
استارتاپ های موفق ایرانی را می شناسید؟

بسیاری از استارتاپ های موفق ایرانی که در حال حاضر فعال هستند و برای خود اسم و رسمی دارند، از ایده های ساده شروع کرده اند.

با استارتاپ های موفق ایرانی چقدر آشنا هستید ؟

امروزه در همه جای دنیا شاهد رشد و تکامل استارتاپ ها هستیم، ایران هم از این قاعده مستثنا نبوده و در سالهای اخیر استارتاپ های بسیاری در ایران شکل گرفته و با سرعت بالایی و با استفاده از شتاب دهنده های مناسب پیش رفته و تبدیل به برند شده اند، به طوریکه اکنون از ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشند.

بسیاری از استارتاپ های موفق ایرانی که در حال حاضر فعال هستند و برای خود اسم و رسمی دارند، از ایده های ساده شروع کرده اند، و پس از مدتها و با خلاقیت و تلاش و پشتکاری خستگی ناپذیر، توانستند سرنوشت دیگری را برای خود رقم بزنند.از جمله استارتاپ های موفق ایرانی می توان موارد زیر را نام برد:

– دیجی کالا

– دیوار

– شیپور

– مامان پز

– کافه بازار

– اسنپ

– آپارات

– تپسی

-اسنپ فود

– علی بابا

– بامیلو

استارتاپ های موفق ایرانی چگونه شکل گرفته اند؟

۱- دیجی کالا

دیجی کالا که اکنون به عنوان بزرگترین شرکت خرده فروشی، در ایران فعالیت می کند، در سال ۲۰۰۶ راه اندازی گردید. امروزه دیجی کالا تبدیل به بزرگترین و پر بازدید ترین سایت فروش محصولات الکترونیکی و دیجیتالی در ایران و همچنین خاورمیانه گردیده است.

این وب سایت در ابتدای کار تنها به نقد و بررسی محصولات و کالاهای دیجیتالی مانند دوربین عکاسی و موبایل و لپ تاپ و غیره می پرداخت. اما کم کم و به مرور زمان به فکر فروش همین محصولات در وبسایت خود افتاد، به طوریکه در حال حاضر شاهد هستیم که تقریباً کالایی نیست که در دیجی کالا موجود نباشد!

دیجی کالا همچنین با ایجاد تسهیلاتی مانند ضمانت تعویض و پس گرفتن تا یک هفته، این اطمینان و آرامش خاطر را به مشتری میدهد که اولا جنسی که می خرد اصل است و ثانیادر صورتیکه از کیفیت کالا راضی نباشد می تواند آنرا به شرکت پس دهد و به جای آن کالای دیگری تحویل و یا مبلغ پرداختی را بازپس بگیرد. در حال حاضر این استارت آپ با ارزشی بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار، بزرگترین استارتاپ موفق ایرانی می باشد.

۲- کافه بازار

این استارتاپ بزرگترین بازار ارائه انواع اپلیکیشن، برای گوشی های هوشمند در ایران می باشد. این استارتاپ توانسته است میلیون ها نفر از برنامه نویسان، کاربران و تبلیغ کنندگان اینترنتی را از طریق آپ استور بازار به هم متصل نماید. مخصوصا پس ازایجاد محدودیت دسترسی برای کاربران ایرانی در گوگل پلی، شرکتهایی از جمله آوای همراه هوشمند، توانستند تا حدی خلا بازار را پر کنند.

۳- اسنپ

اسنپ نیز به عنوان یکی از استارتاپ های موفق ایرانی، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ توسط یکی از دانشجویان مهندسی برق دانشگاه فردوسی مشهد، به نام شهرام شاهکار، آغاز نمود. این اپلیکیشن موبایل توانست با ارائه خدمات با کیفیت خوب و پشتیبانی مناسب، بهمراه هزینه پایین، کاربران و مشتریان و همچنین رانندگان زیادی که تمایل دارند با تاکسی کار کنند، برای خود جذب نماید.

این اپلیکشن پس از ۳ سال توانست سرمایه چندین میلیون یورویی برای خود جذب کند. اسنپ به عنوان اولین و بزرگترین شرکت اینترنتی درخواست تاکسی، توانست در سال ۱۳۹۵ معادل ۲۰ میلیون یورو از شرکت MTN دریافت کند.در حال حاضر این اپلیکشن صدها هزار کاربر به عنوان راننده و مسافر دارد.

۴- آپارات

از زمان آغاز به کار این وبسایت، بیش از ۵ سال میگذرد. آپارات بومی سازی شده سایت یوتیوب، با توجه به فیلتر شدن این سایت در ایران می¬ باشد که توانست جایگزین خوبی برای آن باشد. این سایت پس از تاسیس در سال ۸۰، در سال ۹۳ توانست پس از ایجاد حساب کاربری ریس جمهور در این سایت، رسما به دنیای پخش آنلاین ویدئو، وارد شد. این سایت همچنین از زیر مجموعه های شرکت صبا ایده و مالک سایتهایی از جمله میهن بلاگ و صباویژه، که یک سایت تبلیغات کلیکی است، می باشد.

۵- تپسی

تپسی TAP30 ، به عنوان قدرترین رقیب استارتاپ اسنپ، یک اپلیکیشن موبایل هوشمند درخواست تاکسی است، که در حال حاضر در شهرهای تهران، کرج، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد فعال است. تپسی از طریق پنل کاربری و اپلیکشن موبایل، رانندگان و مسافران را به یکدیگر مرتبط می سازد.

۶- اسنپ فود

اسنپ فود، نمونه ای از جذابترین استارتاپ های موفق ایرانی می باشد. ایده این اپلیکیشن، سفارش غذا به صورت آنلاین و تحویل غذا در کمترین زمان ممکن به همه نقاط تهران می باشد.

این اپلیکیشن بر اساس موقعیت جغرافیایی، تمامی رستوران های اطراف شما که با آن طرف قرارداد هستند، به شما نشان می دهد و شما میتوانید غذای دلخواه خود را از رستوران مورد نظر خود سفارش داده و به صورت آنلاین پرداخت انجام دهید.

۷- علی بابا

علی بابا یکی از معتبرترین و بزرگترین سامانه خرید اینترنتی بلیط قطار و هواپیماست. این سامانه علاوه بر قابلیت جستجوی تمامی پروازهای بین المللی ثبت شده از مبدا یا مقصد تهران، این جستجو را برای سایر پروازهاو ایرلاین های خارجی، که امکان خرید بلیط آنلاین دارند نیز، انجام میدهد.

علی بابا همچنین گزینه ای مطمئن برای خرید چارتری بلیط پرواز می باشد، زیرا استرداد آنلاین پروازهای کنسلی را تضمین می کند.

۸- دیوار

دیوار یکی از محبوب ترین و معروف ترین استارتاپ های موفق ایرانی می باشد.این سایت جهت خرید و فروش وسایل دست دوم ایجاد شده است. در ابتدا درج آگهی در این سایت رایگان بوده ولی با گذشت زمان و جذب کاربران بالا، اکنون با پرداخت هزینه میتوانید آگهی خود را به بالای لیست فروش منتقل و یا جهت جلب توجه بیشتر با درج ستاره در کنار آگهی خود، آن را به نوع ویژه تبدیل کنید. این سایت در حال حاضر دو اپلیکیشن موبایل با پلتفرم اندروید و آی او اس، برای استفاده کاربران موبایل طراحی و منتشر کرده است.

شیپور نیز، نام سایت دیگری است که خدماتی مشابه استارتاپ دیوار، به کاربران ارائه می دهد.

۹- بامیلو

بامیلو یک فروشگاه اینترنتی و بازار تجارت الکترونیک در ایران است که در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شده است. حوزه فعالیتی آن شبیه به دیجی کالا است و بعد از دیجی کالا در رده دوم فروشگاه بامیلو قرار دارد. برتری بامیلو در حوزه فروش پوشاک نسبت به سایر فروشگاه ها نمایان است اما همچنان در فروش لوازم دیجیتال به جایگاه دیجی کالا نرسیده است.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%af%d8%9f/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091295*****
[نمایش اطلاعات]