اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005105355413814

علت انواع کم خونی و بهترین روش درمان آن

کد: 140005105355413814

https://bit.ly/3C0t3ed

، اصفهان , (اخبار رسمی): در این قسمت شما را با مهم ترین نکات برای درمان کم خونی که باید بدانید آشنا خواهیم کرد.

علت انواع کم خونی و بهرین روش درمان آن
علت انواع کم خونی و بهترین روش درمان آن

نارسایی خونی ناشی از کمبود آهن: درمان این نوع کم خونی معمولاً شامل مصرف مکمل های آهن و تغییر رژیم غذایی شما است. اگر علت کمبود آهن، خونریزی باشد - غیر از قاعدگی - باید منبع خونریزی شناسایی شده و سپس متوقف شود. این کار ممکن است به عمل جراحی نیاز داشته باشد. در منابع، کمتر درباره مصرف قهوه برای کم خونی صحبت شده است؛ کافئین موجود در قهوه می تواند جذب آهن را کاهش داده و موجب کم خونی شود. اگرچه نوشیدن قهوه برای خستگی روزانه بسیار مفید است اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.
کم خونی های ناشی از کمبود ویتامین: درمان کمبود اسید فولیک و ویتامین C شامل مصرف مکمل های غذایی و افزایش این مواد مغذی در رژیم غذایی شما است. این بسیار به درمان کم خونی کمک می کند. اگر دستگاه گوارش شما در جذب ویتامین B12 از غذایی که می خورید مشکل دارد، حتماً به برخی از مکمل های حاوی این ویتامینی نیاز دارید. شاید نیاز باشد عکسبرداری از روده انجام دهید تا علت این عارضه کاملاً مشخص شود.
کم خونی ناشی از بیماری های مزمن: هیچ درمانی خاص برای این نوع کم خونی وجود ندارد. پزشکان روی درمان بیماری زمینه ای تمرکز می کنند. اگر علائم این کم خونی ها شدید شود، انتقال خون یا تزریق هورمون مصنوعی که توسط کلیه ها تولید می شود (اریتروپویتین) ممکن است به تحریک تولید گلبول های قرمز و رفع خستگی کمک کند.
کم خونی آپلاستیک: درمان کم خونی آپلاستیک شامل انتقال خون به منظور تقویت سطح گلبول های قرمز می باشد. اگر مغز استخوان فرد نتواند سلول های سالم خون را بسازد، به پیوند مغز استخوان احتیاج خواهد داشت.
کم خونی های مرتبط با بیماری مغز استخوان: درمان این بیماری های مختلف می تواند شامل دارو، شیمی درمانی یا پیوند مغز استخوان باشد.
کم خونی همولیتیک: درمان کم خونی همولیتیک شامل اجتناب از مصرف داروها، معالجه عفونت و مصرف داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن است که می توانند به گلبول های قرمز خون شما حمله کنند.
تالاسمی: بیشتر اشکال تالاسمی، خفیف است و نیازی به درمان ندارد. اشکال شدیدتر تالاسمی به طور کلی نیاز به انتقال خون، مکمل های اسید فولیک، دارو، برداشتن طحال یا پیوند سلول های بنیادی مغز استخوان و خون دارد.

بهترین روش های درمان کم خونی مردان در سایت فدولا
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی فدولا

فروشگاه اینترنتی فدولا - خرید و فروش عمده و جزیی انواع قهوه در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان