کد: 140005175367516327

کاسه تبتی یا کاسه آواز تبتی زنگی که هنگام نواختن مرتعش می شود

فواید کاسه های تبتی و آشنایی با انواع آن

کد: 140005175367516327

https://bit.ly/3iEqNSc

، رشت , (اخبار رسمی): کاسه تبتی در واقع نوعی زنگ است که هنگام نواختن مرتعش شده و لحنی غنی و عمیق ایجاد می کند که در آوا درمانی و مدیتیشن و مراقبه کاربردهای بسیاری دارد. کاسه آواز تبتی که به عنوان کاسه آواز یا کاسه هیمالیا نیز شناخته می شود، دارای صدایی است که باعث آرامش می شود و خواص درمانی قدرتمندی را ارائه می دهد.

فواید کاسه های تبتی و آشنایی با انواع آن
فواید کاسه های تبتی و آشنایی با انواع آن

آیا کاسه های تبتی برای ما مفید هستند

چند نظریه مختلف تاکنون ارائه شده است تا توضیح دهد چرا کاسه تبتی مفید است. این نظریه ها نشان می دهد که:

  • ارتعاشاتی که کاسه ها ایجاد می کنند ذهن و بدن را تحت تأثیر قرار دهند.
  • صداهایی که کاسه ها ایجاد می کنند به منظور ایجاد آرامش بر روی امواج مغزی تأثیر می گذارند
  • آنها ممکن است همان تأثیرات روانشناختی و مزایای گوش دادن به موسیقی را داشته باشند.
  • مزایای گوش دادن به صدای آواز منتشر شده از کاسه ها ممکن است مربوط به عملکرد قدیمی صدا درمانی باشد.همان صدا درمانی که اغلب توسط فرهنگ های بومی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد، شامل تپش صدا، کف زدن، طبل زدن و آواز برای اهداف تشریفاتی، معنوی و سلامتی است.

شیوه استفاده از کاسه های تبتی

خواص ارتعاش مثبت صدا و همچنین صدا درمانی طی مطالعات علمی اثبات شده اند، اما علیرغم سابقه طولانی استفاده از آنها، کاسه های آواز تبتی به صورت اختصاصی به میزان کمی بررسی شده اند. هدف ما در این مطلب بررسی دقیق تر این کاسه های مرموز و زیباست.در طول تاریخ در زمینه استفاده از کاسه های تبتی همواره انسانهای بیشماری از مزایا و فواید مثبت این کاسه ها بر آرامش روحی و روانی خود گزارشات متعددی درج نموده اند.

برخی از کاربردهای صدای آواز کاسه های تبتی درمانی عبارتند از:

  • تسکین استرس: برخی تحقیقات از استفاده کاسه تبتی به عنوان راهی برای تقویت آرامش و کاهش احساس اضطراب پشتیبانی می کند.
  • بهبود خواب: از آنجا که کاسه تبتی درمانی با کاهش اضطراب و تنش ارتباط دارد، ممکن است برای بهبود خواب مفید باشد.
  • کاهش فشار خون: یک مطالعه مقدماتی منتشر شده در مجله آمریکایی Health Promotion در سال 2014 مزایای شروع یک جلسه درمانی با 12 دقیقه استفاده از کاسه تبتی را بررسی کرد و کاهش بیشتری در فشار خون سیستولیک و ضربان قلب در مقایسه با سکوت قبل از جلسه یافت.
  • کاهش افسردگی: یک مطالعه درمان کاسه تبتی را با بهبود خلق و خوی مرتبط دانست و پیشنهاد کرد که این روش می تواند روشی کم هزینه برای کمک به کاهش علائم افسردگی باشد.
  • تحریک سیستم ایمنی: برخی مطالعات همچنین ادعا می کنند که کاسه آواز تبتی می تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و تغییرات مفید در امواج مغزی ایجاد کند.
  • تسکین درد: یک مطالعه با بررسی درد مزمن ستون فقرات نشان داد که افراد تحت درمان با کاسه درمانی تبتی به طور قابل توجهی کاهش درد و همچنین کاهش استرس را تجربه می کنند.
  • تعادل و هماهنگی بدن: این موضوع به صورت رسمی ثبت نشده است اما بسیاری از طرفداران و استفاده کننده گان از کاسه های تبتی می گویند که ارتعاشات کاسه تبتی می تواند با “هماهنگی” سلول ها و “متعادل سازی سیستم انرژی بدن” ، تغییرات مفیدی را در بدن ایجاد کند.
  • تقویت سایر روش های درمانی: برخی از افراد از کاسه ها در ترکیب با سایر روش های درمانی مانند مراقبه و تنفس عمیق استفاده می کنند.این شیوه همیشه مثبت بوده است.

خطرات و عوارض جانبی

در حالی که استفاده از کاسه آواز تبتی همیشه به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شود، تحقیقات زیادی در مورد خطرات احتمالی و عوارض جانبی این نوع درمان وجود ندارد.اما افرادی که ممکن است بخواهند از صدای آواز کاسه تبتی اجتناب کنند عبارتند از:

افرادی که مستعد سردرد هستند: برخی از افراد گزارش می کنند که در اثر سر و صدا و ارتعاشاتی که کاسه های تبتی ایجاد می کنند ، دچار سردرد شده اند.

زنان باردار: از آنجا که اثرات آن بر بارداری مشخص نیست، اگر در حال حاضر باردار هستید ممکن است بخواهید از این نوع درمان اجتناب کنید.

افراد مبتلا به صرع: در برخی موارد، سر و صدا و ارتعاشات ممکن است باعث تشنج شود.

نحوه استفاده درمانی از کاسه های تبتی

  • در طی این درمان، در حالی که کاسه ها با تنظیمات مختلف قرار می گیرند، روی زمین دراز خواهید کشید. به عنوان مثال ، آنها ممکن است در اطراف بدن شما، روی بدن شما یا در مکان های مختلف اطراف اتاق قرار بگیرند.
  • برای ایجاد صدا با یک کاسه آواز تبتی، پتک یا مضراب همراه کاسه را با حرکت دورانی بر روی لبه یا لبه بیرونی کاسه محکم فشار دهید. با شنیدن لحنی روشن و واضح، می توانید حرکت را کند کنید. به جای چرخاندن مچ دست، از کل بازوی خود برای حرکت استفاده کنید.

همین حرکت دورانی را می توانید در برابر شکم خارجی کاسه نیز انجام دهید. علاوه بر این، می توانید قبل از شروع حرکت دورانی به آرامی به کاسه ضربه بزنید.

اگر علاقه دارید کاسه های تبتی اصل را امتحان کنید، باید دقت داشته باشید که این محصولات در دو دسته ماشینی و دستی تولید می شوند.مطمئنا کاسه های دستی کیفیت بالاتر، ترکیب فلزات گران بهای بیشتر، ارتعاش بالاتر و همچنین قیمت بالاتری دارند.اما کاسه های ماشینی نیز ارتعاش درمانی کافی را در اختیار شما قرار داده و همچنین صدای گوش نوازی دارند اما یکی از تفاوت های اصلی آنها دارا نبودن ارتعاش بالای آب است.اگر در ویدئوهای مربوط به استفاده از کاسه های تبتی مشاهد نموده باشید آب به حالتی مشابه جوشیدن در خواهد آمد که این گزینه معمولا مربوط به کاسه های تبتی دست ساز است.اما باقی خواص درمانی ناشی از ارتعاش در کاسه های ماشینی درجه یک نیز وجود دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

احساس حضور

فروشگاه اینترنتی احساس حضور ارائه دهنده انواع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی کاملا طبیعی و معدنی درجه یک، انواع کاسه تبتی دست ساز و ماشینی و انواع عودهای دست ساز و طبیعی و.....

منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی