کد: 140005185370816327

نمک آبی یکی از کمیاب ترین و قدیمی ترین نمک های جهان و سرشار از کلسیم، پتاسیم و..

آیا چیزی درباره نمک آبی میدانید؟

کد: 140005185370816327

https://bit.ly/2VRj2iZ

، رشت , (اخبار رسمی): نمک آبی ایران یکی از نادرترین نمک های جهان است.نمک آبی دارای رنگی عرفانی است، رنگ زیبای کریستال های این نمک نتیجه نحوه شکست نور بلورهای نمک است. دلیل این شکست نور فشار شدیدی است که میلیون ها سال پیش با آن شکل گرفته است.این نمک جادویی ایران سرشار از کلسیم، منیزیم، آهن و پتاسیم است.

آیا چیزی درباره نمک آبی میدانید؟
نمک آبی قدیمی ترین نمک جهان

نمک آبی ایران یکی از نادرترین نمک های جهان است. این ماده خاص در کل دنیا تنها از معادنی در استان سمنان و معمولا شهر گرمسار، استخراج می شود.

نمک آبی یکی از کمیاب ترین و قدیمی ترین نمک های جهان و سرشار از کلسیم، پتاسیم، آهن و منیزیم بوده و خواص درمانی و دارویی بسیار زیادی دارد که در ادامه این مطلب به خوبی با آن آشنا خواهید شد.

نمک آبی که در کشورهای دیگر با نام های صخره آبی واقعی (True Blue Rock)، نمک نیل، نمک یاقوت کبود شرق و نمک ایرانی (Persian blue salt) نامیده می شود و نکته جالب تری که باید بدانید اینکه این سنگ نمک کمیاب و جادویی تنها دردل کوههای ایران وجود دارد و پس از استخراج به سایر کشورهای جهان صادر می شود.

معرفی کلی نمک آبی

نمک آبی ایران یکی از نادرترین نمک های جهان است. این ماده خاص در کل دنیا تنها از معادنی در استان سمنان و معمولا شهر گرمسار، استخراج می شود.البته به دلیل سختی استخراج و همچنین کمیاب بودن آن بهتر است بگوییم اکتشاف می شود.این نمک دارای عناصر فوق العاده ای می باشد که به صورت معدنی و طبیعی و طی میلیون ها سال در آن به وجود آمده اند و در ادامه بیشتر راجع به آن صحبت خواهیم نمود.

نمک آبی دارای رنگی عرفانی است، رنگ زیبای کریستال های این نمک نتیجه نحوه شکست نور بلورهای نمک است. دلیل این شکست نور فشار شدیدی است که میلیون ها سال پیش با آن شکل گرفته است. نمک آبی ایرانی یکی از تمیزترین و خالص ترین نمک ها به شمار می رود زیرا از اقیانوس هایی که بیش از 200 میلیون سال قبل خشک شده اند و عاری از هر گونه آلودگی است به جا مانده اند.منبع آن مستقیماً از معادن نمک سمنان است که در دل سنگهای بزرگ نمکی حمل می شود و به سختی کشف و استخراج می شوند.

عطر و طعم نمک آبی چگونه است؟

مزه تیز و رایحه نرم این نمک باعث می شود تا طعم دلپذیر و ظریف تری نسبت به تمام نمک های موجود را تجربه کنید.استفاده آن در ماهی ، گوشت ، سبزیجات و یا نوشیدنی های مختلف عالی است. به دلیل حلالیت سریع نمک آبی، توصیه می شود غذا را قبل از قرار دادن آن در ظرف سرو چاشنی دار کنید تا از عطر و طعم و بافت آن لذت بیشتری ببرید.

چگونگی استخراج نمک آبی

نمک آبی ایرانی از استان سمنان اکتشاف و استخراج می شود، جایی که تقریباً به همان روشی این نمک استخراج می شود که معدن کاران برای طلا حفاری می کنند زیرا درزهای “طلای آبی” یا همان نمک آبی ایرانی مانند رگه های فلز گرانبها از میان سنگ های نمک معمولی رد می شوند و مانند رگه های طلا بسیار نادر است. استخراج سنگ های این نمک جزو دشوارترین کارها در بخش معادن است. برای دستیابی به این بلورهای آبی گرانبها باید مقادیر زیادی سنگ نمک از دل معادن خارج شود.

چگونگی به وجود آمدن و دلیل رنگ آبی

این نمک کمیاب ایرانی، رنگ جذاب خود را از ماده معدنی کلرید پتاسیم بدست می آورد، که به روش طبیعی در ساختار بلوری نمک جاسازی شده است. در اینجا هیچ ماده افزودنی مصنوعی وجود ندارد! دقت کنید نمک آبی یکدست آبی نیست و پس از سابیدن با گرایندر به رنگ سفید در می آید و تنها دانه های کمی در آن به رنگ آبی باقی خواهند ماند که آن هم پس از ساب ریز به رنگ سفید در می آیند که دلیل علمی آن در پاراگراف های بالا توضیح داده شد زیرا این رنگ حاصل انعکاس نور در کریستال های خاص این نمک است که پس از ریز شدن این شکست نور از بین می رود اما خواص نمک آبی هرگز با ساب و استفاده در گرایندر حتی ذره ای کاهش نمی یابند.

میلیون ها سال پیش، حرکت صفحات قاره، رسوبات نمک را تحت فشار عظیم تکتونیکی قرار داده، ساختار بلوری نمک را تغییر داده و باعث شده که ماده معدنی کلرید پتاسیم در شبکه بلوری خاصی قرار گیرد. این ترکیبات معمولاً صورتی یا زرد به نظر می رسند، اما در نتیجه فشار بیش از حد زیاد ، شبکه بلوری جابجا شده اند. وقتی نور روی بلورهای نمک می افتد، به شکل خاصی شکسته می شود. اما در کنار این شکست نور زیبا و جادویی و همچنین طعم و عطر بی نظیر، خواص خارق العاده ای نیز در نمک آبی ایرانی وجود دارد که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.

نمک آبی اصل یا تقلبی!

نکته مهم دیگر اینکه اگر کریستال نمک آبی تهیه می کنید دقت داشته باشید هرگز این نمک به صورت یکدست و کامل آبی نیست و ترکیبی از کریستال سفید با رگه های آبی و یا بخش ها و تکه های آبی است. حالا اگر غیر از سنگ کریستال از نمک دانه درشت یا دانه متوسط یا دانه ریز تهیه و استفاده می کنید به نسبت هر ساب دقت کنید دانه های آبی کمتری باید وجود داشته باشند.یعنی هر چقدر ساب بیشتر باشد رنگ آبی کمتری دیده می شود یا رنگ آبی لایت تر و کم رنگ تر خواهد بود.

خواص ویژه نمک آبی ایرانی

این نمک جزو بهترین مواد غذایی از نظر طعم و مزه و همچنین لحاظ ظاهری بی نظیر است. شامل بلورهای سفید است که با آثاری از رنگ آبی پوشانده شده است.این نمک محتوای پتاسیم بالایی (13 درصد) دارد و همین موضوع به آن عطر و طعم شدیدی می بخشد.

تقویت قلب

از آنجا که سرشار از پتاسیم است، نمک آبی ایرانی می تواند منبع اضافی این ماده معدنی حیاتی را تأمین کند. مصرف کافی پتاسیم برای قلب سالم ضروری است. اگرچه باید در نظر داشت که مصرف بیش از حد پتاسیم می تواند زندگی را تهدید کند، بنابراین مکمل های پتاسیم مانند نمک آبی باید به اندازه مصرف شوند.

در آشپزخانه به عنوان طعم و مزه استفاده کنید

استفاده از این نمک گرانبها برای پخت و پز شاید چندان جالب نباشد. اما با اجازه دادن به اینکه بلورهای نمک آبی طبیعی به آرامی روی زبان حل شوند، طعم و مزه آنها بهتر ارزیابی می شود و بدون شک این واقعاً تجربه خوش عطر و بویی است که باید آن را امتحان کنید.

همچنین این نمک خاص گزینه مناسبی برای ایجاد جلوه های بصری است، چه به عنوان نمک نهایی استفاده شود و چه در ظرف شیشه ای یا آسیاب نمک (گرایندر) سرو شود، تضمین می شود تأثیر چشمگیری خواهد داشت! با استفاده از آن برای تزیین غذاها و خوراک ها نیز، جلوه ای خاص و مجلل ایجاد می شود.

نحوه نگهداری نمک آبی

برای اطمینان از محافظت در برابر تأثیرات مضر محیطی، نمک آبی را در شیشه هایی با کیفیت بالا نگهداری کنید که درب های هوابند شده و کیپ و محکم دارند و اطمینان حاصل کنید که نمک آبی همیشه در شرایط و محیط خشک و تاریک نگهداری شود تا خواص ویژه خود را از دست ندهد.

نمک نباید در کنار اجاق گاز یا روی درپوش اجاق گاز نگهداری شود زیرا پخت و پز انجام شده در این منطقه رطوبت زیادی تولید می کند که به سرعت باعث کلوخه شدن نمک می شود.

نمکی که توسط هزاران سال فسیل سازی شکل گرفته است

برخلاف نمک دریا که از حوضچه های نمک استخراج می شود، نمک آبی ایرانی یک فسیل یا گوهر نمکی است که بلورهای آن میلیون ها سال پیش تشکیل شده است. این نمک یا همان یاقوت کبود شرقی به دلیل تبخیر دریاها و دریاچه های داخلی تشکیل شده است. نمک آبی ایرانی میلیون ها سال پیش همراه با گونه هایی وجود داشت که در زمان انقراض دایناسورها در پایان دوره کرتاسه به دلیل برخورد سیارک، فوران آتشفشان یا عقب نشینی اقیانوس ها ناپدید شد.

رنگ آبی این نمک از سیلوینیت که یک ماده معدنی پتاسیم است و فقط در نمک های هالیت یا همان سنگ نمک های طبیعی موجود است به وجود می آید . آنها به طور معمول صورتی هستند و رنگ آبی در آنها بسیار نادر است. نمک آبی ایرانی از کوههای استان سمنان استخراج می شوند.

بلورهای نمک آبی، یاقوت کبود: کمیاب و گرانبها

حالا همیشه برخی سوال می پرسند چرا نمک آبی اینقدر گران است؟ پاسخ بسیار ساده است.چرا الماس و طلا گران است؟ بله به دلیل کمیاب بودن و سختی اکتشاف و استخراج.اما یک نکته دیگر در مورد این نمک اینکه بسیار مفید نیز هست.این نمک کمیاب سرشار از مواد مغذی است.این ماده معدنی استخراج شده از کوه های ایران سرشار از کلسیم، منیزیم، آهن و پتاسیم است. از آنجا که سالانه فقط چند تن استخراج می شود، این یکی از نادرترین نمک های جهان است.پس قیمت این نمک در حال حاضر بسیار ناچیز است چون هنوز به درستی شناخته نشده است.

چگونه از نمک آبی ایرانی استفاده کنیم

برخی می گویند به دلیل داشتن نت های قوی و تقریباً لیمویی طعم آن، اسیدیته غذا را کاهش می دهد. این یک نمک بسیار خشک است بنابراین به راحتی می توان از آن در آسیاب نمک(گرایندر) استفاده کرد! این نمک آبی زیبا ایرانی به شکل سنگ یا کریستال نمک یا آسیاب شده آن برای تقویت طعم ماهی، سالاد گوجه فرنگی، سس گوجه فرنگی طعم دهنده انواع گوشت و طیف وسیعی از غذاهای روزانه شما استفاده می شود … آنها را در آسیاب نمک خرد کرده و یا تقریباً خرد کنید و پس از طبخ در زمان مصرف روی غذاهای خود بریزید و یا تکه های کریستال آن را برای تزئین ظروف خود در مهمانی های استفاده کنید و در پایان با استفاده از کریستال های نمک آبی که بسیار نادر هستند دکور خانه خود را دو صد چندان زیبا کنید و از انرژی مثبت آن در زندگی خود بهره ببرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

احساس حضور

فروشگاه اینترنتی احساس حضور ارائه دهنده انواع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی کاملا طبیعی و معدنی درجه یک، انواع کاسه تبتی دست ساز و ماشینی و انواع عودهای دست ساز و طبیعی و.....

منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان