کد: 140005235377716327

سنگ ماه تولد خود را بشناسید / بهترین نحوه انتخاب و استفاده از سنگ های ماه تولد

جدول سنگ های ماه تولد با طالع بینی نجومی

کد: 140005235377716327

https://bit.ly/3yUhPpt

، رشت , (اخبار رسمی): سنگ ماه تولد با رنگ هایی زنده و شاداب از دیرباز راهی برای ارتباط ماه تولد شما با سنگ های قیمتی کمیاب و منحصر به فرد بوده است.همچنین یکی از معنادار ترین هدایا برای مادر، همسر، دوست یا اعضای خانواده در یک مناسبت خاص به حساب می آید.حالا چطور سنگ مناسب هر ماه تولد را انتخاب نماییم؟

جدول سنگ های ماه تولد با طالع بینی نجومی
جدول سنگ های ماه تولد بر اساس طالع بینی نجومی

سنگ ماه تولد با رنگ هایی زنده از دیرباز راهی برای ارتباط ماه تولد با سنگ های قیمتی و منحصر به فرد بوده است.همچنین یکی از معنادار ترین هدایا برای مادر، همسر، دوست یا اعضای خانواده به حساب می آید.

سنگ ماه تولد با رنگ هایی زنده و شاداب از دیرباز راهی برای ارتباط ماه تولد شما با سنگ های قیمتی کمیاب و منحصر به فرد بوده است.همچنین یکی از معنادار ترین هدایا برای مادر، همسر، دوست یا اعضای خانواده در یک مناسبت خاص به حساب می آید.در ادامه این مطلب پی خواهید برد که سنگ ماه تولد بسیار بیشتر از چیزی که درباره آنها شنیده اید معنی و مفهوم نهفته در خود جای داده اند و ارتباط مستقیم و نزدیک با آنها تجربه زیبا و لذت بخشی خواهد بود.

حالا که این مطلب را مطالعه می کنید یا در حال خرید سنگ ماه تولد هستید و یا در پی اطلاعات دقیقی از این سنگ های جواهری خاص که با ماه تولد، طالع بینی نجومی(آسترولوژی) و رنگ و نوع آنها مرتبط است.ما ریشه این سنگ ها، نحوه استفاده معمول آنها و همچنین خاصیت و اشکال “سنگ ماه تولد” را با جزئیات شرح می دهیم و نمودارها و جداول آنها را نیز در اختیار شما قرار می دهیم تا در انتخابی درست و لذت بخش همراه شما باشیم.

نکته تکمیلی: شما با تکیه بر حس و شهود خود می توانید آنها را برای حلقه ها، گردنبندها، گوشواره ها، دستبند ها و موراد دیگر استفاده نمایید و منع مشخصی در جایگاه استفاده وجود ندارد و تنها انتخاب سنگ درست مهم است.

منشا سنگ های تولد
سنگ های تولد گوهرهایی هستند که با ماه تولد شخص مرتبط هستند. برای شروع، بیایید لیستی از هر سنگ تولد که بر اساس ماه ارائه شده است را مشاهده کنیم. در پایان این مطلب نیز لیست سایر سنگ های مرتبط با هر ماه تولد را در اختیار شما قرار می دهیم، زیرا سنگ های ماه تولد تنها محدود به موارد زیر نیستند. اما این گوهرها نمونه های مورد تایید و هم نظر در تمامی فرهنگ ها و مجامع جهانی هستند.

لیست سنگ های ماه تولد:

  • دی (ژانویه): گارنت / برای شور و شادی
  • بهمن (فوریه): آمتیست / برای آرامش و شهود
  • اسفند (مارس): آکوامارین / برای محافظت و ارتباط
  • فروردین (آوریل): الماس / عشق و طول عمر
  • اردیبهشت (می): زمرد / برای عشق و مهربانی
  • خرداد (ژوئن): مروارید / برای سادگی و خلوص یا الکساندریت / برای تعادل و شادی
  • تیر (جولای): یاقوت / حفاظت و سرزندگی
  • مرداد (آگوست): پریدوت(زبرجد) / برای محافظت و نور
  • شهریور (سپتامبر): یاقوت کبود / برای ابراز وجود و صداقت
  • مهر (اکتبر): تورمالین / برای محافظت و خلاقیت یا اوپال / برای خوشبختی و امید
  • آبان ( نوامبر): توپاز / برای قدرت و هوش یا سیترین / برای فراوانی و شادی
  • آذر (دسامبر): تانزانیت / برای شهود و بیداری معنوی یا فیروزه / برای سلامتی و خوشبختی

تاریخچه سنگ ماه تولد بسیار قدیمی است و حتی آثار آن در قدیمی ترین کتب مذهبی و تاریخی پیداست.اما در دوران بسیار قدیم این سنگ ها به شکل دوازده گانه و مجموعه استفاده می شد و این یک رسم بود.اما با گذشت زمان و با چرخش سنت ها در بین مردم و ملل این فرض تغییر یافت و آنها را به تنهایی پوشیده و بر مبنای اعتقادات و شهود به این نتیجه رسیدند که استفاده سنگ ها به تنهایی انرژی بیشتری را به ارمغان می آورد و گاها برای هر ماه یا هر روز هفته یکی از این سنگ ها را مورد استفاده قرار می دادند.

علاوه بر این، بسیاری از فرهنگ های مختلف باستانی به سنگ های قیمتی احترام می گذاشتند و آنها را به سیستم تقویم خود متصل می کردند. به عنوان مثال، متون هندو سنگ های خاصی را به سیارات و روزهای هفته متصل می کند.همچنین ستاره شناسان نیز سنگ های قیمتی خاصی را بر اساس نمودار طالع بینی ماه تولد خود به افراد توصیه می کنند.

اما در نهایت در سال 1912، لیست سنگ های تولد بر اساس ماه در کشور آمریکا توسط انجمن ملی جواهرسازان استاندارد سازی و ثبت شد. به شکل لیستی که در بالا مشاهده نمودید در آمد. آنها بر اساس سنت ها و همچنین اینکه کدام سنگها می توانند توسط جواهرسازان آمریکایی به فروش برسند انتخاب شدند. اما این لیست رسمی به روز شده است، بنابراین ممکن است گاهی بسته به جایی که در آن به دنبال آن سنگ ها هستید سنگ های متفاوتی برای ماه خود مشاهده کنید.

آیا سنگ های ماه تولد سنگ های قیمتی هستند یا سنگ ها نیمه قیمتی معدنی؟
یکی از اجزای سازنده سنگها مواد معدنی هستند که زمین شناسان تعریف بسیار دقیقی از آن دارند. برای اینکه از نظر فنی یک ماده معدنی باشد باید این پنج شرط را برآورده کند: این ماده باید به طور طبیعی (نه ساخته دست بشر)، غیر آلی، جامد، با ترکیب شیمیایی و ساختار داخلی منظم باشد.
بیشتر سنگهای ماه تولد ذکر شده در بالا سنگهای قیمتی هستند که از نظر فنی به عنوان مواد معدنی طبقه بندی می شوند. با این حال ، مروارید به عنوان معدنی طبقه بندی نمی شود زیرا معدنی نیست چون در یک نرم تن رشد کرده است. علاوه بر این اوپال ها نیز دسته بزرگی از سنگ های ماه تولد هستند که نام آنها ذکر خواهد شد اما آنها در برخی موارد می تواند ارگانیک یا معدنی باشد و بنابراین نسخه ارگانیک آن معدنی در نظر گرفته نمی شود.
آنچه به عنوان سنگ قیمتی تعریف می شود، اصطلاح عمومی تری است که عمدتاً توسط صنعت طلا و جواهر برای نشان دادن سنگ قیمتی استفاده می شود که بریده، صیقل داده شده و در جواهرات استفاده می شود. این سنگ می تواند از مواد معدنی مانند الماس یا زمرد یا سایر مواد مانند کهربا یا مروارید تشکیل شده باشد. جواهرات اغلب به سختی یافت می شوند و ارزش اقتصادی آنها تا حد زیادی به نادر بودن آنها وابسته است.

نحوه استفاده از سنگ ماه تولد
هنگامی که سنگ خود را پیدا کردید، چند راه وجود دارد که می توانید آن سنگ را وارد زندگی خود کنید. ممکن است بخواهید آن را به شکل جواهرات روی بدن خود بپوشید. این مورد ممکن است به شما کمک کند تا با نیرویی در خارج از جهان احساس محافظت و حمایت کنید. همچنین می توانید آن را در خانه خود به عنوان یک وسیله تزئینی یا روی طاقچه و میز خود قرار دهید و زمانی از روز خود را با آن نشسته یا مدیتیشن کنید. مطمئن شوید که شیوه استفاده و نگه داری از سنگ ها را به خوبی فراگرفته باشید.

اکنون، اجازه دهید به سنگ ماه تولد هر ماه بپردازیم تا بتوانید کمی درباره سنگ تولد خاص خود بیاموزید و تصاویر تراش نخورده و همچنین تراش خورده و صیقلی آنها را از نزدیک وکاملا واضح مشاهده نمایید.

دی (ژانویه): گارنت
سنگ گارنت / Garnet
گارنت سنگ تولد کسانی است که در ماه ژانویه(دی) متولد می شوند. واژه گارنت از قرن 14 گرفته شده است که در آن “گرنت” به معنای رنگ قرمز عمیق بود. علاوه بر این، از کلمه لاتین granatum گرفته شده است که به معنی دانه در این مورد مشخصا دانه انار است.
گارنت معمولاً یک جواهر قرمز با رنگ و لعابی عمیق است که تقریباً با هر نوع جواهری به زیبایی همراه است. در واقع گروهی از مواد معدنی است که برخلاف اکثر مواد این لیست که یک کانی خاص هستند، از این رو تغییرات موجود در جدول زیر مشاهده می شود. گارنت را می توان در سنگهای دگرگونی، آذرین یا رسوبی یافت و دارای درجه های مختلف است. گارنت های درجه پایین معمولاً در جت های ساینده آب استفاده می شوند که برای از بین بردن پوشش یا زنگ زدگی استفاده می شود.

بهمن (فوریه): آمتیست
سنگ آمیتیست / Amethyst
آمتیست سنگ تولد متولدین ماه فوریه(بهمن) است. اصطلاح آمتیست از کلمه یونانی باستان methustos گرفته شده است که تقریباً به حالت مستی ترجمه می شود. در یونان باستان اعتقاد بر این بود که اگر آمتیست بپوشید از شما در برابر مستی محافظت می کند.
در واقع، آمتیست نوعی کوارتز است. همان کوارتز که سواحل شنی سفید را می پوشاند، منبع شیشه است و یکی از رایج ترین مواد معدنی روی زمین است. به طور خاص، آمتیست زمانی تولید می شود که ناخالصی های خاصی در کوارتز وجود داشته باشد که رنگ بنفش را به آن می بخشد.
بنفش عمیق سنگ جواهر آمتیست مدتها نشان دهنده حق امتیاز بوده و بسیاری از تاج ها و جواهرات سلطنتی را آراسته است. این سنگ به معنای بیرون آوردن ثروت و قدرت با رنگ گرم و سرد آن است. اغلب می توانید آمتیست را در قالب ژئودها یا راف ها در فروشگاه سنگ پیدا کنید.

اسفند (مارس): آکوامارین
سنگ آکوامارین / Aquamarine
آکوامارین سنگ تولد کسانی است که به اندازه کافی خوش شانس هستند که در ماه مارس(اسفند) متولد می شوند. کلمه آکوامارین ترکیبی از دو کلمه aqua به معنی آب و marina به معنی دریا است. بنابراین،این گوهر به نام دریای آبی زیبا نامگذاری شده است. بخشی از تاریخچه این گوهر این است که توسط ملوانان برای خوش شانسی در دریاها و اطمینان از یک سفر ایمن مورد استفاده قرار گرفته است.
آکوامارین در واقع نوعی بریل است، یک کانی سیلیکات کمیاب که در سنگهای آذرین و دگرگون در سراسر جهان یافت می شود. به طور خاص، در ریولیت های گرانیت و پگماتیت های گرانیت یافت می شود. منبع اصلی بریل در کوه اسپور در یوتا استخراج می شود.
بریل را می توان در رنگ های مختلف یافت و به هر رنگ نام متفاوتی داده شده است. رنگ های بریل و نام آنها به شرح زیر است: زمرد (سبز) ، آکوامارین (آبی) ، بریل قرمز (قرمز) ، هلیودور (زرد) ، مورگانیت (صورتی تا نارنجی) ، ماکسیکس (آبی تیره) ، بریل سبز (سبز روشن) و نسخه کمیاب بی رنگ گوشنیت (بی رنگ).

فروردین (آوریل): الماس
سنگ الماس / Diamond
در اینجا نقل قول زیبایی را با هم بخوانیم: “سه چیز بسیار سخت است: فولاد ، الماس و شناختن خود.” / بنجامین فرانکلین
شما مطمئناً در مورد الماس، سنگ تولد ماه آوریل(فروردین)، شنیده و یا حتی صاحب آن بوده اید. الماس یکی از نادرترین سنگهای قیمتی در جهان است و مطمئناً یکی از گرانترین آنها است. الماس تا حدی به دلیل سختی خود این جایگاه را کسب نموده است، در واقع آنها 58 برابر سخت تر از مواد معدنی دیگر روی زمین هستند. به همین دلیل است که اغلب تیغه ها و تکه های روکش شده با الماس را می بینید زیرا قادر به بریدن یا خرد کردن هر چیزی هستند.
الماس متشکل از یک شبکه کربنی خالص است، همانطور که در بالا نشان داده شده است و در طیف وسیعی از رنگها از زرد تا قرمز، صورتی، سبز و آبی وجود دارد. با این حال ، شما احتمالاً به انواع بی رنگ الماس علاقه دارید، که بسیار نادر است زیرا اکثر الماس ها دارای رنگ زرد هستند.
الماس کربنی است که در زیر سطح زمین تحت درجه حرارت و فشارهای شدید قرار می گیرد. سپس آنها را از طریق لوله های آتشفشانی ماگما به نام لوله کیمبرلیت بیرون می آورند. آنها برای هزاران سال در تمدن های سراسر جهان ارزش گذاری شده اند.امروزه، الماس ها در بسیاری از مواقع روی حلقه های نامزدی و ازدواج دیده می شوند و به این شکل بسیار محبوب هستند.

اردیبهشت (می): زمرد
سنگ زمرد / Emerald
زمرد سنگ تولد متولدین ماه می(اردیبهشت)است.کلمه زمرد از کلمه یونانی smaragdus گرفته شده است که به معنی سبز است. شبیه به آکوامارین همانطور که در بالا ذکر شد، زمرد نوعی بریل سبز است که بر اساس ناخالصی های موجود در بریل ساخته شده است.
زمردها معمولاً در برزیل، کلمبیا، زامبیا و افغانستان یافت می شوند. اکثر زمردها برای عمیق شدن رنگ سبز خود تحت عملیات حرارتی قرار می گیرند زیرا زمردهای با کیفیت بالا بسیار نادر هستند. معروف است که کلئوپاترا عاشق زمرد بوده و در دوران حکومت خود مالکیت تمام معادن زمرد مصر را در دست داشته است.
زمرد علاوه بر یاقوت سرخ و یاقوت کبود جزء سنگهای قیمتی رنگی است. این سه سنگ قیمتی بزرگتر از همه سنگهای قیمتی دیگر در ترکیب اقتصادی نقش ایفا می کنند. بریل رنگ سبز خود را از مقدار کمی کروم یا وانادیوم به همراه مقدار کمی آهن می گیرد تا رنگ سبز مایل به آبی به آن بدهد.

خرداد (ژوئن): مروارید
سنگ مروارید / Pearl
اگر در ماه ژوئن(خرداد) متولد شده اید مرواریدها سنگ تولد خوش شانسی شما هستند. کلمه مروارید از کلمه فرانسوی perle گرفته شده است. این کلمه به شکل پوسته نرم تن که مروارید در آن رشد می کند اشاره دارد.
مرواریدها سنگهای قیمتی هستند اما مواد معدنی نیستند زیرا مرواریدها توسط موجودات زنده، نرم تنان تشکیل می شوند. مروارید بسیار جالب تشکیل میشود به این شکل که ساختار نرم تن هر جسم خارجی که وارد شود را بیگانه تلقی می کند و برای دفع آن موادب از خود ترشح می کند که باعث تشکیل مروارید می شود، گاهی اوقات از یک دانه ماسه، در دل یک نرم تن (صدف)مروارید تشکیل می دهد. سپس نرم کننده لایه های کربنات کلسیم را به طور متوالی در اطراف آن دانه ماسه در طول زمان جمع می کند. در واقع ، نرم تنان این کار را انجام می دهد زیرا دانه محرک است و این واکنشی است که با افزودن یک پوشش صاف به دور آن، باعث کاهش آن می شود.
اکثر مرواریدهایی که امروزه در بازار پیدا می کنید در واقع در مزرعه مروارید کشت می شوند، جایی که مردم به طور مصنوعی ایجاد مروارید را از طریق وارد کردن مواد محرک در پوسته نرم تنان القا می کنند. بیشتر مرواریدها از جنوب چین، اندونزی، فیلیپین و استرالیا می آیند.

تیر (جولای): یاقوت
سنگ یاقوت / Ruby
اگر خوش شانس هستید و در ژوئیه متولد شده اید، یاقوت سنگ ماه تولد شما در این ماه است. یاقوت نوعی کوراندوم است که سپس توسط کروم به رنگ قرمز تیره تبدیل می شود. یکی از انواع دیگر کوراندوم، یاقوت کبود است که وابسته به ناخالصی های درون کانی است. نام یاقوت از کلمه لاتین rubeus به معنی قرمز گرفته شده است.
یکی از مشهورترین مکان های یاقوت سرخ، دره موگوک در برمه است که به خاطر یاقوت های قرمز رنگ قرمز معروف است. یاقوت سرخ را می توانید در آمریکا، تایلند، ویتنام و هند پیدا کنید. جای تعجب نیست ، یاقوت سرخ نشان دهنده زندگی و خون است و شجاعت را افزایش می دهد. در واقع، رزمندگان در برمه قبل از نبرد برای محافظت و شجاعت در میدان جنگ ، یاقوت را در پوست خود می کاشتند.

مرداد (آگوست): پریدوت (زبرجد)
سنگ پریدوت / Peridot
اگر در ماه آگوست متولد شده اید پریدوت یا همان زبرجد سنگ تولد شما است. این سنگ جواهر دارای درخشش سبز رنگ است و احتمالاً نام خود را از کلمه عربی gem ، faridat گرفته است. همچنین ممکن است نام خود را از کلمه یونانی ، پریدونا گرفته باشد که معنای آم بخشش به میزان زیاد است.
پریدوت در واقع یک الیوین با کیفیت گوهر است، یک ماده معدنی است که معمولاً در سنگهای آذرین مافیایی(مافیک) مانند بازالت، گابرو و پریدوتیت یافت می شود. پریدوت اغلب در امتداد مرز صفحات متفاوت و نقاط داغ مانند هاوایی یافت می شود. در حقیقت، فولکلور و فرهنگ هاوایی می گوید پریدوت نماد اشک الهه آتشفشان پله است.در حالی که الیوین یک ماده معدنی رایج است، داشتن نسخه با کیفیت گوهر معدنی، پریدوت، کمتر رایج است.
بیشتر پریدوت با کیفیت گوهر در جهان از سان کارلوس در آریزونا می آید، اما می توان آن را در پاکستان، میانمار و چین نیز یافت.

شهریور(سپتامبر): یاقوت کبود
سنگ یاقوت کبود / Sapphire
اگر در ماه سپتامبر متولد شده اید سنگ ماه تولد شما یاقوت کبود است. یاقوت کبود شبیه به یاقوت سرخ است اما رنگ آبی تیره را به نمایش می گذارد. نام یاقوت کبود از کلمه لاتین به معنی “سنگ آبی” ، یاقوت کبود گرفته شده است. یکی از مزایای یاقوت کبود سختی آنهاست ، ثبت 9 در مقیاس سختی Mohs (بسیار نزدیک به الماس 10 است). این بدان معنی است که این یک سنگ قیمتی قوی و محکم است و نیازی نیست نگران خراشیدگی آن باشید.
شما می توانید یاقوت کبود (آبی تیره) را در کشمیرهند پیدا کنید، که به دلیل تولید برخی از بهترین یاقوت کبود در جهان مشهور است. همچنین می توانید یاقوت کبود را در استرالیا و ماداگاسکار بیابید.نوعی کوراندوم از مقدار کمی تیتانیوم و آهن که رنگ آبی به خود می گیرد.

مهر (اکتبر): اوپال و تورمالین
سنگ اوپال / Opal و سنگ تورمالین / Tourmaline
اگر شما آنقدر خوش شانس بودید که در ماه اکتبر متولد شدید، سنگ تولد شما هم اپال و هم تورمالین است. تورمالین از کلمه Sinhalese به معنی سنگ مخلوط رنگی، tura mali گرفته شده است. در واقع ، تورمالین یک کانی واحد نیست، بلکه گروهی از مواد معدنی است که ترکیبات شیمیایی و رنگ های بسیار متفاوتی دارند. تورمالین یک کانی سیلیکات بور است که در سنگهای آذرین و دگرگونی وجود دارد.
سنگ تولد دیگر اوپال است که نام خود را از کلمه یونانی opallios گرفته است. معنی آن تقریباً به “دیدن تغییر رنگ” تعبیر می شود، همان چیزی که هنگام چرخاندن یک اوپال دیده می شود.اوپال هنگامی تشکیل می شود که آب دی اکسید سیلیس را جذب کرده و همراه با ناخالصی ها در حفره ها یا حفره های باز رسوب می کند. سپس آب تبخیر شده و دی اکسید سیلیس را ترک می کند. بیشترین میزان اوپال در جهان از استرالیا استخراج می شود، جایی که باران های فصلی باعث می شود که آب سیلیس را شسته و در شکاف های زمین رسوب دهد.

آبان (نوامبر): توپاز و سیترین
سنگ توپاز / Topaz و سیترین / Citrine
سنگ توپاز و سیترین سنگ های تولد مرتبط با ماه تولد نوامبر(آبان) هستند. توپاز شایع ترین سنگ قیمتی است که مربوط به ماه نوامبر است و در انواع مختلف رنگ زرد وجود دارد. نام توپاز برگرفته از نام یونانی جزیره سنت جان واقع در دریای سرخ، توپازیوس است. این به این دلیل است که سنگهای زرد در این جزیره استخراج شده اند، اما به احتمال زیاد توپاز نیستند.
توپاز رنگ زرد روشن خود را از ناخالصی ها، مانند بیشتر سنگهای قیمتی، می گیرد. در حالت خالص، توپاز بی رنگ است اما بسته به ناخالصی های خاص می تواند رنگهای متنوعی به خود بگیرد. بخش بزرگی از توپاز در جهان از برزیل تهیه می شود، اما در استرالیا، روسیه، سریلانکا، هند، پاکستان، نیجریه، مکزیک، آلمان و آمریکا نیز تولید می شود. اگرچه توپاز هزاران سال است که در اشکال مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، این اصطلاح به طور گسترده برای هر گوهر زرد روشن استفاده می شد و بنابراین بیشتر ارجاعات به توپاز در تاریخ می تواند سایر جواهرات باشد که تنها به رنگ زرد آنها تکیه می شد.

آذر (دسامبر): تانزانیت و فیروزه
سنگ تانزانیت / Tanzanite
اگر در ماه دسامبر(آذر) به دنیا آمده اید تانزانیت و همچنین فیروزه از سنگ های ماه شما به حساب می آیند. این سنگ ها به رنگ آبی تیره هستند و تاریخ و ترکیب شیمیایی خاص خود را دارند.اما مورد کمیاب تر تانزانیت است، یکی از گوهرهایی که شاید قبلاً در مورد آن نشنیده اید. این گوهر کمیاب فقط در تانزانیا یافت می شود و در سال 1967 کشف شده است. تانزانیت رنگ آبی عمیق خود را از مقدار کمی وانادیوم به دست می آورد.
تانزانیت توسط دامداران ماسایی که به تپه های مرلانی در اطراف آروشا، تانزانیا رسیدگی می کردند، کشف شد. این دامداران با کریستال های آبی روبرو شدند و به یک متقاضی اطلاع دادند که سپس منطقه را با هماهنگی دولت ثبت کرد تا معدنکاری را آغاز کند. نام تانزانیت توسط تیفانی و کمپانی که توزیع کننده اصلی این گوهر بود، ابداع شد و می خواست منبع جغرافیایی کمیاب این سنگ را به نمایش بگذارد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

احساس حضور

فروشگاه اینترنتی احساس حضور ارائه دهنده انواع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی کاملا طبیعی و معدنی درجه یک، انواع کاسه تبتی دست ساز و ماشینی و انواع عودهای دست ساز و طبیعی و.....

منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه