کد: 140010015597116327

چگونه از سردرگمی به خود آگاهی و حضور در لحضه برسیم؟

مراحل و تمرینات خود آگاهی

کد: 140010015597116327

https://bit.ly/3GZeLfe

، رشت , (اخبار رسمی): خود آگاهی و خود شناسی کلید رسیدن به احساس حضور در لحضه و لمس لذت واقعی زندگی کردن است.در این مطلب می آموزیم چگونه به ذهن خود راه رسیدن به آرامش را نشان دهیم.

مراحل و تمرینات خود آگاهی
مراحل خود آگاهی و خود شناسی به همراه تمرینات

شناخت دیگران هوش است. شناخت خود حکمت واقعی است تسلط بر دیگران قدرت است. تسلط بر خود قدرت واقعی است.

اگر به دنبال خودشناسی و رسیدن به آرامش درونی هستید ابتدا به مفهوم خودآگاهی فکر کنید.آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چه زمانی بهترین ایده های زندگی شما یه ذهنتان رسیده است؟ مثلا ممکن است آن لحضه در آن قدم زدن در خیابان یا یک پارک باشید و یا شاید در خانه روی مبل نشسته اید یا زمانی که با یک گربه بازی میکنید و هزاران نمونه متفاوت دیگر.اما نکات مشترکی در همگی آنها وجود دارد! بله نکته هایی که یکی از آنها حضور در لحضه است.یعنی در آن لحظات خاص هیچ فکری ذهن شما را به خود مشغول نکرده و در لحضه حال حضور دارید.اگر به این موضوع علاقه دارید تا بهتر و بیشتر خودتان را بشناسید و از زندگی لذت بیشتری ببرید در ادامه این مطلب جالب همراه ما باشید.

مراحل خودآگاهی و خودشناسی:

مرحله 1: آگاهی از مغز و ذهن
“خودآگاهی عبارت است از نگاهی صادقانه به زندگی خود بدون هیچ وابستگی به درست و غلط بودن، خوب یا بد بودن آن است.”(دبی فورد)
پس از این توصیف زیبا از دبی فورد شاید بهتر با فرآیند خودآگاهی آشنا شده باشید اما هنوز در ابتدای راه هستیم.آری با پریدن میان سوالات راجع به خود فرآیند خودآگاهی با مغز آغاز می شود.با تجربه یک لحضه جدید در زندگی یا خواندن مقاله ای مشابه این مطلب باعث می شود مغز شما ناگهان از وجود خودتان و حضور در لحضه آگاه شود.

چگونه آن لحظه خاص را پیدا کنیم؟
زنده و در لحضه کارها را انجام دهید، چیزهای جدید را تجربه کنید و از محیط اطراف خود الهام بگیرید. یا به سادگی مدیتیشن کنید و به مدت 5 دقیقه روی مغز و خود تمرکز کنید.نیاز نیست حتما به چیز خاصی فکر کنید، مثلا تنها کافیست روی حضور مغز خود در زمان مدیتیشن تمرکز کنید.هدف در لحضه بودن است.
شاید قبل از انجام آن ساده به نظر برسد اما پس از شروع میبینید که پنج دقیقه خالی نگه داشتن ذهن از افکار روزانه کار بسیار دشواری است. اما نا امید نشوید در تکرار دفعات می توانید آن را به راحتی انجام دهید.
در تمرین های بعدی تماما تمرکز خود را روی وجود مغز خود بگذارید و شروع کنید به پذیرفتن اینکه مغز شما وجود دارد و می توانید از آن به روش هایی استفاده کنید که هرگز تصور نمی کردید.
مراحل دیگری که در این مطلب می خوانید:
مرحله 2: آگاهی از بدن
مرحله 3: آگاهی از محیط اطراف
مرحله 4: آگاهی از افراد دیگر
مرحله 5: آگاهی از آگاهی (پاداش آگاهی از خود) 

.....
برای مطالعه ادامه این مطلب به لینک منبع مراجعه بفرمایید: مراحل و تمرینات خودشناسی (خود آگاهی)
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

احساس حضور

فروشگاه اینترنتی احساس حضور ارائه دهنده انواع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی کاملا طبیعی و معدنی درجه یک، انواع کاسه تبتی دست ساز و ماشینی و انواع عودهای دست ساز و طبیعی و.....

منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش