اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006175420217018

اندازه های استاندارد در طراحی آشپزخانه و کابینت

کد: 140006175420217018

https://bit.ly/3z3mdlt

، تهران , (اخبار رسمی): انتخاب یک طرح برای آشپزخانه چندان دشوار نیست ، شما با پیکربندی ، رنگ و متریال کابینت یا کشو توسط آزمون و خطا می توانید این کار را انجام دهید. اما در طراحی آشپزخانه اصولی وجود دارد که هنگام طراحی باید رعایت شود. در این نوشته قصد داریم شما را با اندازه های استاندارد در طراحی آشپزخانه آشنا کنیم.

اندازه ها و تناسب بین المان های آشپزخانه از مهم ترین مباحث در طراحی دکوراسیون آشپزخانه است. وقتی بین وسایل آشپزخانه هماهنگی وجود داشته باشد، کاربری بهتری دارند. ساخت کابینت آشپزخانه طبق استانداردهای موجود از موارد مهم در کابینت سازی است.

اگر قصد تعویض کابینت ها را دارید بد نیست در مورد اندازه ها و ابعاد ایده آل کابینت زمینی و دیواری بیشتر بدانید. به این ترتیب تصمیم گیری برای چیدمان لوازم آشپزخانه ساده تر می شود.

اطلاعات گسترده تر در این زمینه را از مقاله اندازه های استاندارد در طراحی آشپزخانه در سایت MDFPLAN بخوانید.

چیدمان آشپزخانه به چه معناست؟

طرح هر آشپزخانه به یکی از چندین طرح معمول اشاره دارد. البته ، شما می توانید سبک منحصر به فردی داشته باشید ، اما اکثر آشپزخانه ها در یکی از طرح های اساسی زیر قرار می گیرند. هر کدام از این طرح ها از انداره های استاندارد در طراحی آشپزخانه پیروی می کنند.

  • تک جداره: تمام کابینت ها ، لوازم خانگی و پیشخوان ها در یک دیوار قرار دارند.
  • دیوار تک با یک جزیره: همان دیوار تک است ، اما شامل یک جزیره نیز می شود. این محبوبیت بیشتر و بیشتری دارد و در یک مفهوم باز با یک جزیره بزرگ بسیار عالی عمل می کند.
  • گالی: همه کابینت ها ، لوازم خانگی و پیشخوان ها دو دیوار موازی قرار می گیرند. این طرح طرفدار کمتری دارد و چندان ایده آل نیست زیرا باریک و طولانی است. برای آشنایی با این سبک مقاله آشپزخانه دو طرفه یا گالی از سایت MDFPLAN را بخوانید.
  • گالی با یک جزیره: اگر آشپزخانه شما به سبک گالی گسترده است ، می توانید یک جزیره باریک و طولانی را در مرکز قرار دهید.
  • L شکل: کابینت و کانترها در امتداد دو دیواره مجاور قرار می گیرند و به شکل L می شوند. بیشتر آنها شامل یک جزیره در مرکز هستند.
  • Uشکل: کابینت و پیشخوان ها دیوارهای 3خط  را تشکیل می دهند. برخی از آنها دارای جزایر هستند در حالی که برخی دیگر جزیره ندارند.
  • Gشکل :  شکل U با شبه جزیره.  جزیره اختیاری – معمولاً برای استقرار یک جزیره باید کاملاً بزرگ باشد.

اندازه آشپزخانه شما چقدر باید باشد؟
کوچک: کمتر از 6 مترمربع
متوسط: 6 تا 9 مربع
بزرگ: بزرگتر از 9 مترمربع
دانستن اینکه اندازه آشپزخانه شما چقدر باید باشد ،به خود شما بستگی دارد. هر چقدر بزرگتر بهتر ، اما فقط تا یک اندازه خاص.
آشپزخانه با ابعاد بسیار بزرگ کاربرد چندانی ندارد. تصور کنید در حال آشپزی در یک آشپزخانه 90 مترمربعی هستید – این یک دردسر واقعی است.

جزیره در آشپزخانه شما چقدر باید بزرگ باشد؟
این به بزرگی آشپزخانه شما بستگی دارد. شما باید از فاصله کافی بین جزیره و سایر پیشخوان ها و یا دیوارها اطمینان حاصل کنید. حداقل ، 36 فوت ″ ، اما اگر بیشتر از یک نفر اغلب در آشپزخانه باشید ،میتواند فضا بیشتر باشد.
همچنین ، حتی اگر فضای بزرگی برای یک جزیره در اختیار داشته باشید ، جزیره مورد علاقه من جزیره ای است که بتواند 4 چهارپایه را در یک طرف قرار داد و به اندازه ای عمیق داشته باشد که فضای کار کافی را از سمت آشپزخانه فراهم کند. همانطور که گفته شد ، عرض جزیره باید به اندازه ای باشد که بتوانید از کنار آشپزخانه به افراد روی چهارپایه خدمات دهید. اگر این جزیره 1/5 متر عمق داشته باشد ، واقعاً نمی توانید ظروف را جلوی غذاخوری ها روی چهارپایه قرار دهید. بر این اساس ، اندازه جزیره آشپزخانه مورد علاقه من 3 متر در 1 متر می باشد.
کانتر آشپزخانه چقدر عمق دارد؟ از 63 تا 66 سانتیمتر است.
چقدر باید بین میز آشپزخانه و کابینت های بالایی فاصله داشته باشد؟ حداقل 45 سانتی متر .
قد کابینت آشپزخانه باید چقدر باشد؟ حداقل 90 سانتی متر

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

MDFPLAN

گروه طراحی داخلی پلنرس طراحی انواع فضاهای داخلی و نما. تنها مرکز طراحی تخصصی کابینت آشپزخانه با تحویل سه ساعته در کشور. مشاوره رایگان:02191302991

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | دکوراسیون و منزل