اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104016149217018

طراحی نما ساختمان

با اصول طراحی نما ساختمان آشنا شوید.

کد: 140104016149217018

https://bit.ly/3OdEIMi

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از مهمترین مراحل در معماری ساختمان، طراحی نما ساختمان است، زیرا اولین منظر است و به عنوان لباس ساختمان به شمار می رود. از نمای ساختمان تا حدودی می توان به هویت فضای داخلی آن پی برد. بنابراین زیبایی و جذابیت نما یکی از ویژگی‌هایی است که در ذهن کاربران و مخاطبان تاثیر بسزایی دارد.

با اصول طراحی نما ساختمان آشنا شوید.
با اصول طراحی نما ساختمان آشنا شوید.

یکی از مهمترین مراحل در معماری ساختمان، طراحی نما ساختمان است، زیرا اولین منظر است و به عنوان لباس ساختمان به شمار می رود. از نمای ساختمان تا حدودی می توان به هویت فضای داخلی آن پی برد. بنابراین زیبایی و جذابیت نما یکی از ویژگی هایی است که در ذهن کاربران و مخاطبان تاثیر بسزایی دارد. نمای ساختمان در کنار جذب و تأثیرگذاری بر مخاطب، در زیباسازی محوطه مسکونی و مناظر شهری مؤثر است. در این نوشته اصولی را بررسی می کنیم که رعایت آنها در زمان طراحی، به زیبا شدن هرچه بیشتر نما کمک می کند. اگر مایل هستید که اطلاعات بیشتری در زمینه طراحی نما ساختمان کسب کنید مقاله ما از سایت پلنرس را مطالعه کنید.  با ما همراه شوید:

نما چیست؟

وقتی به انواع ساختمان ها نگاه می کنیم، ممکن است واکنش های بسیار متفاوتی نسبت به آن ها داشته باشیم. اینکه این نمای ساختمان چگونه به نظر می رسد تصادفی نیست؛ بلکه یک طراح حرفه ای با توجه به اصول متفاوت، آن نما را طراحی کرده است.

اگرچه نما، اغلب با ساختمان‌های قدیمی‌تر یا ساختمان‌های معتبر مرتبط است، اما هر ساختمانی می‌تواند نمای خاص خود را ایجاد کند. بسیاری از ساختمان های فهرست شده در مناطق حفاظت شده ممکن است محدودیت هایی برای تغییر نما داشته باشند. این نشان دهنده اهمیت آن ها نه تنها برای ساختمان، بلکه برای جوامع محلی و محیط است زیرا یک نما باید مرتبط با نمای کلی آن منطقه باشد.

چرا نما ساختمان مهم است؟

نمای ساختمان مهم است زیرا فرصتی برای تأکید بر طراحی است. بسیاری از ساختمان‌ها با طرح‌هایی نما می شوند که مقررات ساختاری را رعایت می‌کنند اما فاقد هر نوع زیبایی هستند. این تأثیر مخربی بر مکان‌هایی دارد که ما در آن زندگی می‌کنیم و ساختمان‌هایی که هیچ انرژی مثبتی ندارند.

علاوه بر زیبایی شناسی، نمای ساختمان نقش مهمی در بهره وری انرژی و همچنین ارتباط طراحی بیرونی ساختمان با طراحی داخلی دارد. با نوآوری های جدید در مواد، ایده ها و طراحی، نمای ساختمان می تواند فرصت های زیادی را برای ساختمان ها باز کند.

اصول طراحی نما ساختمان

در طراحی نما ساختمان این اصول را مد نظر داشته باشید:

رعایت تناسب رنگ در نمای ساختمان:

رنگ، یکی از بارزترین ویژگی های بصری یک نما است که در صورت عدم انتخاب صحیح می تواند حتی کیفیت بصری بهترین طرح ها را با بهترین متریال از بین ببرد، بنابراین تناسب رنگ یک نما را مطلوب می کند. قبل از اجرا و ساخت نما می توانید طراحی نما را به یک طراح حرفه ای بسپارید تا با کمک نرم افزار طراحی سه بعدی، پیش از ساخت طرح مورد نظرتان را مشاهده کنید و تناسبات دقیق آن را بررسی کنید.

سازگاری عناصر استفاده شده:

تمام قسمت های نما باید به یک شکل طراحی و اجرا شود و تداوم در کل ظاهر نما دیده شود. نمای پیوسته نمایی است که شامل مجموعه ای از فرم های پراکنده نمی شود بلکه باید در طراحی قسمت های مختلف یک فرم کلی مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

نورپردازی نما:

نورپردازی نما به اندازه طراحی نمای ساختمان مهم است زیرا نورپردازی باعث می‌شود ساختمان در شب نیز مانند روز جلوه ی زیبایی داشته باشد. توجه داشته باشید که نورپردازی نباید خیلی خیره کننده باشد یعنی ابتدا نما قابل مشاهده باشد و سپس نورپردازی به چشم بیاید.

شفافیت بصری نمای ساختمان:

در برخی طراحی های نما استفاده از پنجره ها باعث جذابیت بیشتر آن نما می شود. در طراحی نما باید به طراحی این پنجره ها، موقعیت و ریتم آن ها توجه کرد و پنجره ها را در جای مناسبی در نما قرار داد تا تاثیرگذار واقع شود.

از یک عنصر شاخص استفاده کنید:

یکی از قسمت های نما را نقطه عطف آن در نظر بگیرید و طرحی متفاوت برای آن بسازید تا قسمت مورد نظر در مرکز توجه قرار گیرد. اگرچه با در نظر گرفتن عنصر شاخص در نما، تعادل کمتر می شود، اما در طراحی این عنصر شاخص توجه داشته باشید که این قسمت از نما در عین متمایز و برجسته بودن، باید با فرم کلی نما هماهنگ باشد. استفاده از عنصر شاخص باعث از بین رفتن یکنواختی طرح و ایجاد جذابیت بصری بیشتری می شود.

یک طراح نما برای شروع طراحی، چه نکاتی را باید مدنظر بگیرد؟

  1. موقعیت جغرافیایی و موقعیت ساختمان
  2. بودجه کارفرما
  3. نوع کاربری و کاربری ساختمان هایی مانند مسکونی، اداری، ویلایی و ….
  4. نیازهای کاربران ساختمان
  5. عناصر مورد استفاده در ساختمان مانند پنجره ها، مصالح، گیاهان طبیعی، سبک طراحی و غیره

نمای مناسب را انتخاب کنید.

اکنون که با نکات مهم طراحی برای نمای ساختمان آشنا شدید، نوبت به انتخاب سبک نما می رسد. برای انتخاب نمای مناسب برای ساختمان بیش از هر چیز باید به نوع کاربری ساختمان توجه کرد. طراحی نما در هر واحد اداری، مسکونی، تجاری، ویلایی و … از سبک خاصی از طراحی نما پیروی می کند. نما باید هویت و کاربری ساختمان را نشان دهد. بنابراین شناخت کاربری ساختمان در نوع سبک مناسب برای نمای ساختمان بسیار موثر است.
علاوه بر نوع کاربری، یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب نوع نما برای ساختمان، بودجه کارفرما است. سبک انتخاب شده و مواد مورد نیاز برای طراحی باید با بودجه کارفرما هماهنگی کامل داشته باشد. بنابراین در این صورت باید با گروه معماری مورد نظر هماهنگی و گفتگو داشته و از راهنمایی آن‌ها بهره مند شوید.

طراحی نمای ساختمان انلاین:

مهمترین نکته ای که در زمان طراحی نما ساختمان باید به آن توجه کنید این است که طراحی آن را به یک متخصص بسپارید. یک طراح حرفه ای می توند بهترین راهنما برای شما باشید که علاوه بر رعایت اصول طراحی و اصول و مقررات ساختمانی، طرحی متناسب با جذابیت های صدچندان را به شما ارائه دهد. همچنین منجر به صرفه جویی در وقت و هزینه شما خواهد شد.

اگر قصد طراحی و اجرای نمای ساختمان مورد نظرتان را دارید، می توانید طراحی نما را به طراحان حرفه ای ما بسپارید، زیرا تخصص ما تبدیل تصور شما به یک طرح دقیق و حرفه ای آماده اجرا است. می توانید از این صفحه سفارش خود را ثبت کنید. همچنین برای دریافت مشاوره طراحی نما ساختمان با این شماره تماس بگیرید: 09014952991

طراحی نما توسط تیم طراحی پلنرس در دو سبک مدرن و کلاسیک انجام می شود. برای مشاهده آنها از لینک های زیر اقدام کنید:

طراحی نما مدرن

طراحی نما کلاسیک

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

MDFPLAN

گروه طراحی داخلی پلنرس طراحی انواع فضاهای داخلی و نما. تنها مرکز طراحی تخصصی کابینت آشپزخانه با تحویل سه ساعته در کشور. مشاوره رایگان:02191302991

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان