اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007115459315567

اصول تبدیل شدن به مدیر موفق از زبان میثم شکری ساز

کد: 140007115459315567

https://bit.ly/3A0umrj

، (اخبار رسمی): شما بخش اعظمی از موفقیت های تان را به کارمندان خود مدیون هستید، آن ها با تلاش و کار مستمر به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کنند. مدیران موفق این را می دانند و تلاش می کنند با ایجاد انگیزه و آماده سازی بستری مناسب برای کارمندانشان، همیشه آن ها را راضی نگه دارند و به کمکشان به اهداف والای خود برسند.

اصول تبدیل شدن به مدیر موفق از زبان میثم شکری ساز
میثم شکری ساز کارآفرینی
اصول تبدیل شدن به مدیر موفق از زبان میثم شکری ساز
میثم شکری ساز کارآفرینی

اصول تبدیل شدن به مدیر موفق از زبان میثم شکری ساز
شما بخش اعظمی از موفقیت های تان را به کارمندان خود مدیون هستید، چرا که آن ها با تلاش و کار مستمر به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کنند.
مدیران موفق و بزرگ این نکته را می دانند و تمام تلاش خود را می کنند تا با ایجاد انگیزه و آماده سازی بستری مناسب برای کارمندانشان، همیشه آن ها را راضی نگه دارند و به کمکشان به اهداف والای خود دست یابند.
میثم شکری ساز مدیر موفق که در حوزه آموزش مجازی شناخته شده، برهمین اصل پایبند است. او که حالا بیش از 400 پرسنل را مدیریت می کند به گفته خود از همان ابتدای تاسیس مجموعه بزرگ پارس پندار نهاد به این فکر بوده که ابتدا نیروهای متخصص و لایق را استخدام سپس با همکاری آن ها در راه موفقیت و توسعه قدم بردارد.

اما مدیر موفق کیست؟
مدیریت یعنی ارتباط و سر و کار داشتن با سایر انسان ها. همه ی افراد هم در جوامع مختلف، رفتارهای مختلفی از خود بروز می دهند. برای مثال شما نمی توانید همان رفتاری که با یک فرد خشن و عصبی در آلمان دارید، در ایران هم داشته باشید.
بنابراین باید مدیریتی منطبق با شرایط مکانی و زمانی داشته باشید. پس بهترین جواب برای سوال "مدیر موفق کیست؟" این است که بگوییم فردی است که می‌ تواند هر سازمانی را با توجه به شرایطی که دارد، مدیریت کند.
دکتر شکری ساز به عنوان مدیر و کارآفرین نمونه کشور هم بر همین مفهوم تاکید دارد، او معتقد است برای اینکه مدیر موفقی باشید، ابتدا باید شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فضای کاری را به خوبی درک و شناسایی کنید. سپس با خلاقیت و ترکیب روش‌ های موفقیت در مدیریت، تبدیل به یک مدیر توانمند شوید.

به عنوان یک مدیر به این 3 نکته توجه کنید:

  1. رهبری نسل پنجم را در سازمان پیاده کنید
    بسیاری از افرادی که به تازگی کسب و کاری راه انداخته اند، این طور فکر می کنند که باید ابتدا تمام اهداف و ایده های کوچک و بزرگ را بچینند و بعد نیروی مورد نیازشان را برای رسیدن به آن ها استخدام کنند. اما این کاملا غلط است. در رهبری نسل پنجم به مدیران و سرپرست ها توصیه می شود که در اول راه نیروهای خوب و کارآمد را استخدام کنند سپس به کمک آن ها به اهداف دست یابیند. چیزی که در مقدمه این متن نیز به اهمیت آن اشاره کردیم.
    یادتان باشد که کارمندان متخصص و لایق، ایده های ناب و درجه یک را همراه خود به مجموعه ی شما می آورند و این بخشی از همان موفقیتی است که حرفش را می زنیم...
  2. خلاقیت داشته باشید.
    هرگز به تعطیل شدن بیزینس تان فکر نکنید؛ اما این یعنی چه؟
    بسیاری از افراد با شروع یک کار، در انتظار این هستند که روزی برسد تا کسب و کارشان تعطیل شود، چرا که خلاقیتی در کارشان ندارند و به توسعه و اجرای ایده های جدید فکر نمی کنند. شما نباید روی یک خط مستقیم راه بروید، پس خلاق و به روز باشید.
  3. در کل فضای سازمانی نگاه برد برد داشته باشید.
    کارپرداز یا آبدارچی شرکت، مدیر داخلی یا کارمند سطح دو، تفاوتی ندارد؛ همه ی این افراد باید به طور مشرک با شما در سود شرکت سهم داشته باشند. شما باید به عنوان یک مدیر موفق استراتژی را طراحی و اجرا کنید که انگیزه کارمندان تان بیشتر شود و چی بهتر از نگاه برد برد.

البته نکات دیگری هم وجود دارد که بهتر است برای موفق شدن و موفق ماندن خود به عنوان یک مدیر به آن ها توجه کنید:

  • به جای امر و نهی کردن در کنار آن‌ ها باشید.
  • به کارمندان خود در انجام درست کارها کمک کنید. آن‌ ها مهم‌ ترین سرمایه سازمان شما هستند.
  • پیروزی ‌ها را به کارمندان تان نسبت دهید و از آن‌ ها قدردانی کنید.
  • مسئولیت شکست ‌ها را خودتان بر عهده بگیرید.
  • برای جلوگیری از شکست دیگران با آن‌ ها همراهی کنید و پیشنهادهایی برای بهبود ارائه دهید.
  • همیشه دلیل تلاش کارمندان تان را برایشان شرح دهید. اگر کارمندی نداند که علت تلاش فردی‌اش در موفق ساختن شرکت و سازمان چیست از تمام توانایی هایش استفاده نخواهد کرد.
  • کارمندان را به نفع سازمان هدایت کنید. با این کار حتی اگر نیاز باشد، حقوق زیادی بپردازید، باز هم به چشم نمی ‌آید.
  • اجازه دهید کارمندان، خود را بخشی مهمی از سازمان بدانند. هرگز فراموش نکنید که پاسخ به سوال «چگونه یک مدیر موفق شویم؟» به تمام اعضای مجموعه شما بستگی دارد.
  • به عنوان مدیر موفق، کارمندان را برای تبادل آزادانه نظرات و عقاید تشویق کنید. تبادل نظرات و عقاید در یک سازمان موفق، امری ضروری محسوب می شود.
  • درباره مسائل، مشکلات و حوادث ناگوار رخ داده، خوب فکر کنید و از کارمندان هم اطلاعات بگیرید. اغلب افراد فکر می ‌کنند دادن اخبار ناگوار به دیگران کار صحیحی نیست و ممکن است آن ها مقصر شناخته شوند. مدیران موفق این باور را از سازمان خود حذف می‌ کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]