اطلاعات تماس
  • 021554***** - 091228*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007145462415364

فیلر جوشکاری در جوشکاری به روش TIG

کد: 140007145462415364

https://bit.ly/3age9n6

، تهران , (اخبار رسمی): فیلر جوشکاری که به آن شاخه یا تیگراد نیز گفته می شود یک ابزار در جوشکاری با گاز محافظ آرگون در روش TIG که مخفف گاز نفوذی تنگستن می باشد است. فیلر جوشکاری اغلب در طول 1 متری و در سایز های بالاتر از 0.6 میلیمتر تولید شده و در جوشکاری قطعات آهنی، مسی، آلومینیومی و .. استفاده می شود.

فیلر جوشکاری در جوشکاری به روش TIG
تیگراد یا فیلر جوشکاری به روش TIG

فیلر جوش یا فیلر جوشکاری که به آن شاخه و تیگراد یکی از ابزار آلات جوشکاری به روش آرگون Ar می باشد که بسته یه سطوح جوشکاری در متریال مختلف که برخی آلیاژی و برخی غیر آلیاژی هستند مانند فیلر جوش استیل، فیلر جوش مس، فیلر جوش آلومینیوم و فیلر های جوش آهن در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.

زمانی که فیلر جوشکاری تحت جوشکاری آرگون به اندازه مورد نیاز گرم می شود ذوب شده و حد فاصل دو سطح را با حرکت به جلو پر می کند و پس از سرد شدن به شکل بخشی از سطح اتصال پیوسته در می آید.

در واقع بر مبنای همین مشخصات پر کننده فیلر ها است که از نام انگلیسی Filler یا پر کننده برای این اتصال جوشکاری استفاده می شود. از مشخصات کیفی فیلر جوش می توان به خواص ذوب شوندگی آن و خاصیت جاذبه سطحی capillary attraction که سبب پیش روی فیلر جوشکاری ذوب شده به سمت جلو در درز باز سطوح اتصال می شود نام برد.

شایان ذکر است که تمامی جوشکاری های گاز آرگون نیز نیاز به فیلر جوشکاری ندارند و بعنوان مثال جوشکاری سرب بدون نیاز به فیلر جوش و به صورت اتوژن نیز قابل انجام می باشد و تنها در صورتیکه حد فاصل سطوح بسیار زیاد باشد استفاده از فیلر جوشکاری الزام پیدا می کند.

جوشکاری به روش TIG با بکارگیری فیلر جوشکاری دارای مزایای متعددی می باشد. عدم نیاز به تمیزکاری سطحی به سبب وجود گاز محافظ آرگون، عدم نیاز به نظافت پس از فرایند جوشکاری به سبب عدم وجود سرباره در قیاس به روش جوشکاری با الکترود که سرباره را به جای می گذارد. امکان جوشکاری دقیق با عمق بالا از مهمترین مشخصات جوشکاری به روش TIG با بکارگیری فیلر جوشکاری می باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سیم بکسل و اتصالات استیل تکین

سیم بکسل و اتصالات تکین وارد کننده و عرضه کننده انواع سیم بکسل های فولادی و استیل در سایز های مختلف شامل انواع سیم بکسل آسانسوری، سیم بکسل نتاب، سیم بکسل های معدنی، سیم بکسل جرثقیل و حفاری و سیم بکسل روکش دار می باشد. واردات و عرضه انواع زنجیر بار فولادی و زنجیر استیل و کلیه اتصالات سیم بکسل و زنجیر در گرید های فولادی G80 و گرید استیل 304 و 316. مرکز تخصصی واردات کلیه اتصالات استیل سیم بکسل و زنجیر انواع قلاب استیل، شگل استیل، مهارکش استیل، بست فولادی استیل، انواع حلقه و اتصال زنجیر استیل در دو گرید 304 و 316 و در سایز های اینچی و میلیمتری در ایران می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021554***** - 091228*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان