اطلاعات تماس
  • 021770***** - 021770*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007265483817428

5 نکته بسیار مهم در انتخاب نرده شیشه ای برای پروژه های ساختمانی

کد: 140007265483817428

https://bit.ly/2Z2INhC

، تهران , (اخبار رسمی): نرده های شیشه ای بسیار مقاوم و زیبا می‌باشند و در معماری و دکوراسیون داخلی مدرن کاربرد فراوان دارند و بدون اینکه مانع دید بشوند نمایی شفاف از محیط را ارائه میدهند،و به عنوان جانپناه بر روی تراس، بالکن، راه پله و روف گاردن نصب می‌شوند

5 نکته بسیار مهم در انتخاب نرده شیشه ای برای پروژه های ساختمانی
نرده شیشه ای فیکس پوینت به عنوان جانپناه بر روی راه پله، تراس، بالکن، پست بام و روف گاردن نصب میشود.

در این مقاله ما بررسی می‌کنیم که یک کارفرما چگونه و بر اساس چه عواملی باید نرده شیشه ای مورد نیاز خود را انتخاب کند. و در حین این انتخاب باید به چه نکاتی توجه کند.


1- ایمنی و میزان تردد 
یکی از عواملی که در انتخاب نرده شیشه ای بسیار مهم است نوع کاربری سازه و پروژه ای که در آن نرده ها نصب می‌شوند می‌باشد.

نوع کاربری و مقدار تردد ها و اهمیت ایمنی هر سازه با توجه به مقررات ملی ساختمان و با توجه به کاربری و نوع استفاده تعیین می‌شود. معمولا برای ساختمان هایی که پر تردد هستند و حجم زیادی از افراد در بازه های زمانی مختلفی در محل  حضور دارند و ممکن است که نیرو ها و بار های جانبی بیش از حدی به المان سازه ای و جانپناه ما وارد شود انتخاب یک نوع نرده با ظرفیت باربری بالاتر و تحمل نیروی جانبی بیشتر بسیار مهم و حائز اهمیت است. 

ساختمان های مسکونی و ویلاها که کم تردد هستند در درجه دوم از اهمیت و ایمنی قرار می‌گیرند، مقدار کمتری از ایمنی برای این ساختمان ها مورد نیاز است و اصطلاحا ساختمان هایی هستند که کم تردد هستند و طبق مقررات ملی ساختمان و تذکراتی که در این موضوع داده شده نیاز کمتری است که ما بار های جانبی با مقدار کمتری در نظر بگیریم.


2- نوع سازه و کف سازی موجود
نکته دومی که در انتخاب نرده شیشه ای باید به آن توجه شود، نوع سازه و کف سازی موجود در محل نصب نرده شیشه ای می‌باشد.

جهت نصب نرده شیشه ای توکار(دفنی) نیاز است که ارتفاع کف سازی حداقل 15 سانتی متر را داشته باشیم. این ارتفاع کف سازی در بعضی از ساختمان ها ممکن نمی‌باشد و وجود ندارد درنتیجه کارفرما نمی‌تواند این مدل نرده را برای پروژه خود انتخاب کند.

در مکان هایی که کف سازی انجام شده و به عنوان مثال متریال کف سنگ یا سرامیک باشد. می‌توان از سیستم هایی مانند اسپیگات، روکار (اکسپوز)، فیکس پوینت و یا سیستم هایی با پایه نگهدارنده مانند اسکوئر لاین، هنزا و… استفاده نمود. اما هنگام نصب باید به نوع کف سازی توجه نمود.


3- قیمت و مسائل اقتصادی پروژه 
مورد سومی که در انتخاب نرده شیشه ای بسیار اهمیت دارد مباحث اقتصادی و قیمت تمام شده نرده شیشه ای برای پروژه می‌باشد. مسائل اقتصادی بحث بسیار مهمی است که در انتخاب نرده شیشه ای می‌باشد که حتما باید به آن توجه نمود. قیمت یک عامل بسیار مهم برای انتخاب نوع نرده شیشه ای می باشد. کارفرما با در نظر گرفتن سطح کیفیت و کارایی که از نرده شیشه ای دارند و بر اساس قیمتی که میخواهند هزینه کنند باید بهینه کنند و بهترین گزینه را برای پروژه انتخاب کنند.

4- محل نصب جانپناه شیشه ای
یکی دیگر از مواردی که در انتخاب نرده شیشه ای بسیار اهمیت داره نوع محل و فضای نصب نرده شیشه ای می‌باشد. از جمله مکان های قابل استفاده از جانپناه شیشه ای:

  • اطراف استخر.
  • تراس و بالکن.
  • راه پله.
  • روف گاردن و پشت بام.

5- طراحی و دیزاین پروژه
یکی دیگر از عواملی که در انتخاب نوع نرده شیشه ای بسیار مهم است طراحی و کانسپ دیزاین پروژه مورد نظر است. در پروژه های مختلف نوع طراحی و نگاهی که طراح پروژه به المان هایی که در هر قسمت نصب می‌شود خیلی مساله مهمی در انتخاب نوع نرده شیشه ای می‌باشد. به عنوان مثال در بعضی از طرح ها معماران تاکید بسیاری بر وجود پایه های نگهدارنده عمودی دارند. و در بسیاری از قسمت ها و پروژه ها خیلی از معماران دوست دارند که هیچگونه سازه نگهدارنده ای در طرح وجود نداشته باشه و شیشه به صورت یکسره و بدون هیچ گونه قطعات نگه دارنده ای دیده شود. که معمولا در این نوع پروژه ها از سیستم های دفنی استفاده می‌شود که نتیجتا چیزی که دیده می‌شود و خروجی پروژه است فقط شیشه از کف بیرون زده می‌باشد و هیچگونه سازه نگهدارنده ای دیده نمی‌شود.

نوع طراحی و دیزاین در انتخاب نوع نرده شیشه ای بسیار مهم است. که نرده شیشه ای نهایتا به صورت فریم دار یا فریملس، پایه های منقطع، پایه های سرتاسری، پروفیل های یک سره و مدل های متنوع دیگر که وجود دارند رو کارفرما انتخاب کند و بر آن اساس خرید را انجام دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت فنی مهندسی اکسیدال

تامین و اجرای سیستم سازه های شیشه ای شامل نرده شیشه ای، پارتیشن شیشه ای، درب شیشه ای، ویترین شیشه ای و...

اطلاعات تماس
  • 021770***** - 021770*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان