اطلاعات تماس
  • 021770***** - 021770*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009275583517428

کاربرد پارتیشن شیشه ای در طراحی و دکوراسیون داخلی منزل

کد: 140009275583517428

https://bit.ly/3EbNQLI

، تهران , (اخبار رسمی): پارتیشن شیشه ای یکی از پرکاربرد ترین موارد استفاده از شیشه به عنوان یک المان سازه ای می‌باشد. از پارتیشن ها به عنوان جداکننده در فضاهای داخلی ساختمان های اداری و مسکونی استفاده می‌شود، تا افراد علاوه بر داشتن آزادی بتوانند با محیط بیرون تعامل داشته باشند و نور به تمامی قسمت های ساختمان وارد شود.

کاربرد پارتیشن شیشه ای در طراحی و دکوراسیون داخلی منزل
پارتیشن شیشه ای اکسیدال به عنوان جدا کننده در فضای داخلی منزل و اداره نصب می شود.
کاربرد پارتیشن شیشه ای در طراحی و دکوراسیون داخلی منزل
جدا کننده شیشه ای فضای آشپزخانه در منازل مسکونی
کاربرد پارتیشن شیشه ای در طراحی و دکوراسیون داخلی منزل
اتاق شیشه ای و جدا کننده فضای داخلی منازل مسکونی

پارتیشن شیشه ای منزل

امروزه به علت کوچک تر شدن فضای خانه و اداره ها استفاده از حداکثر فضا امری بسیار مهم است و به همین دلیل استفاده از پارتیشن شیشه ای در منزل به جای دیوار های بتنی، اجری یا چوبی افزایش یافته است. پارتیشن شیشه ای بهترین روش برای تقسیم بندی و جدا کردن فضای داخلی اداره ها و منازل مسکونی می‌باشد استفاده از پارتیشن شیشه ای در منزل باعث می‌شود حداکثر دید بصری ایجاد شود و نور به تمام فضای داخلی منزل انتقال پیدا کند. پارتیشن های شیشه ای از یک قسمت ثابت و یک قسمت متحرک تشکیل می‌شوند که از قسمت متحرک به عنوان درب نیز میتوان استفاده کرد. امکان نصب انواع مختلف درب های ریلی و لولایی (تاشو) مانند درب شیشه ای ، درب های چوبی و… بر روی پارتیشن ها وجود دارد.
هیچ محدودیتی در استفاده از پارتیشن شیشه ای در منزل وجود ندارد و از انواع پارتیشن ها می توان در منازل مسکونی، ویلا و اداره ها به عنوان اتاق خواب، حمام شیشه ای، آشپزخانه، گلخانه، اتاق کار و... استفاده نمود. همچنین امکان استفاده از پارتیشن ها در داخل حمام برای جدا کردن و نیز جلوگیری از مرطوب شدن دیگر قسمت های حمام وجود دارد که در سال های اخیر استفاده از این محصول بسیار رواج یافته است.


مزایای پارتیشن های شیشه ای منزل 
استفاده از پارتیشن های شیشه ای در منزل مزایای منحصر به فردی همراه دارد که در ادامه به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • انتقال نور در محیط
  • مقرون به صرفه بودن نسبت به دیگر مصالح ساختمانی 
  • امکان نصب آسان و بدون نیاز به زیر سازی خاص
  • امکان حذف آن در هر زمان 
  • امکان تمیز کردن آن‌ها با مواد شوینده
  • شفافیت منحصر به فرد 
  • بزرگ تر نشان دادن فضای منزل
  • امکان استفاده از شیشه و پروفیل ها با رنگ دلخواه
  • سفارشی سازی پارتیشن ها با توجه به دکوراسیون داخلی منزل
  • امکان استفاده در تمامی فضاهای خانه

انواع پارتیشن شیشه ای
پارتیشن های شیشه ای انواع مختلفی دارد که با توجه به فضای قابل استفاده میتوان از این مدل ها استفاده کرد. انواع پارتیشن های شیشه ای عبارت اند از: 

  • پارتیشن شیشه ای تک جداره
  • پارتیشن شیشه ای  دو جداره
  • پارتیشن شیشه ای اداری open office (بدون سقف)
  • پارتیشن شیشه ای  فریم لس
  • پارتیشن شیشه ای فریم دار
  • پارتیشن شیشه ای رنگی و مات (پارتیشن با شیشه های رنگی، مات و یا طرح دار)
  • پارتیشن شیشه ای ریلی (پارتیشن همراه با درب ریلی)

پارتیشن شیشه ای تک جداره
پارتیشن شیشه ای تک جداره یکی از پراستفاده ترین مدل های پارتیشن شیشه ای می‌باشد که در مدل های مختلفی مانند رنگی، مات، ریلی، فریم لس، فریم دار و open office در منازل و اداره ها قابل نصب و اجرا هستند. معمولا در این نوع از پارتیشن ها از شیشه سکوریت با ضخامت 10 میلی استفاده می‌شود و با توجه به نظر کارفرما و جهت افزایش ایمنی امکان استفاده از شیشه های لمینت نیز وجود دارد.

پارتیشن شیشه ای دو جداره
از پارتیشن شیشه ای دوجداره اکسیدال بیشتر برای بخش بندی و تقسیم کردن فضاهایی که نیاز به کنترل صوت وجود دارد استفاده می‌شود زیرا این نوع از پارتیشن ها نسبت به مدل های تک جداره عایق صوت بهتری هستند. همچنین به علت استفاده از 2 لایه شیشه سکوریت با ضخامت 6 میلیمتری و پروفیل های ضخیم تر استحکام بالاتری نیز نسبت به پارتیشن های تک جداره دارند. پارتیشن های دوجداره نیز در مدل های مختلفی مانند فریم دار، فریم لس، رنگی و مات قابل نصب و اجرا می‌باشند.

نکات مهم هنگام انتخاب پارتیشن شیشه ای برای منزل

هنگام انتخاب پاریشن شیشه ای برا منزل خود باید به نکات مختلفی مانند قیمت، عایق بودن، امکان محدود نمودن دید و ابعاد توجه کنید تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید. در ادامه به بررسی این نکات مهم میپردازیم:

عایق صوت 

از جمله تفاوت هایی که برای این سیستم ها وجود دارد مسئله عایق بودن در برابر صوت است. عمدتا این مسئله بسیار مهمی است که با توجه نوع به کاربری هایی که در سازمان ها وجود دارد، به عنوان مثال در پارتیشن های شیشه ای تک جداره که داری سیستم فریم بندی و نوارهای درزگیر کاملی هستند و درب ها داخل فریم و چهار چوب قرار میگیرند میتوان عدد 50 تا 60 درصد عایق صوت را درنظر گرفت.

 پارتیشن های دوجداره به لحاظ عایق صوتی نسبت با پارتیشن تک جداره توانایی بیشتری دارد و یا قابلیت بالاتری را در برابر صوت دارد البته این موضوع خیلی بر خلاف واقعیت نیست و در یک جمع بندی میتوان گفت که به لحاظ کلی پارتیشن های دو جداره عمدتا بین 10 الی 20 درصد صوت را بیشتر کنترل میکنند و نمیتوان برای آنها توانایی 100 درصدی کنترل صوت را فرض کرد.

قیمت

قیمت پارتیشن ها به عوامل مختلفی مانند نوع پارتیشن، ابعاد، جنس شیشه، میزان مقاومت در برابر ضربه، میزان عایق بندی صدا و..بستگی دارد. مسائل اقتصادی یکی از عواملی است که باید در این دو سیستم مورد بررسی قرار بگیرد و در حالت کلی تفاوت قیمت 30 الی 40 درصدی برای این دو سیستم وجود دارد و این عامل میتواند مشخص کند که با توجه به هزینه ای که در پروژه صورت میگیرد چه انتخاب بهتری میتوانیم داشته باشیم.

ابعاد

اشغال کردن فضا و گرفتن حجم یکی دیگر از مواردی است ک در انتخاب این دو سیستم بسیار مهم می‌باشد. پارتیشن های دو جداره عمدتا ضخامت 8 تا 10 سانتی متر فضا را اشغال میکنند و برای فضاهای که تقسیم بندی های زیادی را دارند و متراژ پایینی دارند مناسب نیستند در حالی که پارتیشن های تک جداره با ضخامت 2 و نیم سانتی متری برای انواع فضاها مناسب هستند. 

محدود کردن دید

در پارتیشن های دو جداره یکی از قابلیت هایی که وجود دارد امکان نصب پرده کرکره ای داخل سیستم و بین دو جداره شیشه وجود دارد که به لحاظ محدود کردن دید توانایی بهتری است و شما میتوانید در زمان های مختلف دید را محدود کنید و یا کاملا فضا را باز بگذارید اما در پارتیشن های تک جداره با نصب ویندو فیلم و برچسب های دکوراتیو قابلیت کنترل و محدود کردن دید را میتوان ایجاد کرد و می‌توان گفت انتخاب و آپشن بسیار خوبی برای فضاهای اداری ای که کاربری های مختلفی رو میتونند ازش استفاده کنند و برای انواع فضاها مناسب است.

شرکت اکسیدال با بیش از یک دهه سابقه در زمینه طراحی و تولید پارتیشن شیشه ای برای اداره ها و منازل به عنوان جدا کننده فضای داخلی، سالن های ورزشی، استخر، فضای لابی، ورودی و سالن اجتماعات و همچنین دیگر سازه های شیشه ای مدرن مانند نرده شیشه ای، درب شیشه ای، کابین دوش شیشه ای، پله شیشه ای و... آماده ارائه خدمات به معماران و کارفرمایان محترم می باشد. جهت مشاهده پروژه ها و دریافت اطلاعات بیشتر به سایت اکسیدال https://oxidal.ir/ مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت فنی مهندسی اکسیدال

تامین و اجرای سیستم سازه های شیشه ای شامل نرده شیشه ای، پارتیشن شیشه ای، درب شیشه ای، ویترین شیشه ای و...

اطلاعات تماس
  • 021770***** - 021770*****
[نمایش اطلاعات]