اطلاعات تماس
  • 021554***** - 091228*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008045494215364

انواع روان کننده بلبرینگ و اتصالات صنعتی

کد: 140008045494215364

https://bit.ly/3Grdsq3

، تهران , (اخبار رسمی): روان کننده ها در دو نوع مختلف شامل انواع روغن با ویسکوزیته کمتر و انواع گریس با ویسکوزیته بالاتر در اتصالات صنعتی بکار گرفته می شود. انواع بلبرینگ، رولبرینگ و یاتاقان بصورت روان کاری شده اغلب با گریس به بازار عرضه می شوند.

انواع روان کننده بلبرینگ و اتصالات صنعتی
روغن و گریس بلبرینگ و یاتاقان

انتخاب میان روغن و گریس در روانکاری بلبرینگ ها به فاکتور های متنوعی بستگی دارد اما در کل مزایای گریس به روغن بسیار قابل توجه بوده و اغلب برند های معتبر نیز در روانکاری یاتاقان بلبرینگ ها از گریس استفاده می کنند.

همانطور که گفته شده از مهمترین فاکتور ها در انتخاب گریس یا روغن نوع بلبرینگ می باشد. بلبرینگ های شعاعی که در آنها ساچمه ها در ارتفاعات مختلف در اتصال شافت های افقی قرار می گیرند نیاز به روان کننده هایی دارند که حالت نیمه جامد داشته باشد تا موقعیت مکانی خود را در اتصال بلبرینگ حفظ کند.

از این رو در اتصال بلبرینگ های شعاعی مانند بلبرینگ شیار عمیق، بلبرینگ خود تنظیم و بلبرینگ تماس زاویه ای استفاده از گریس بلبرینگ به روغن به سبب حفظ موقعیت مکانیکی ترجیح داده می شود.

در مورد بلبرینگ ها و رولبرینگ های کف گرد که در آنها اغلب از یک رینگ در دو طرف ساچمه استفاده می شود این رینگ مانند کاسه ای نگه دارنده برای روان کننده عمل کرده و در این نوع از بلبرینگ که در اتصالات شافت های عمودی و برای تعلیق بار های محوری استفاده می شود قابلیت بکارگیری روغن بجای گریس بلبرینگ نیز فراهم می باشد.

هر چند حفظ حالت جامد و عدم جاری شدن مهمترین مزیت گریس بلبرینگ به روغن در فرایند روانکاری محسوب می شود اما تنها مزیت نیز نمی باشد. قابلیت های حرارتی گریس ها از روغن ها بالاتر بوده و به بیان ساده تر در دمای بالاتری سوخته و قابلیت خود را از دست می دهند.

علاوه بر این گریس ها با پایه های مختلفی از عناصر مختلف مانند گریس پایه سدیم، گریس پایه لیتیوم، گریس پایه پتاسیم، گریس پایه آلومینیوم و .. تولید می شوند که هر یک مشخصه منحصر به فردی را برای گریس فراهم آورده برخی برای کاربری در دماهای بالاتر بصورت نسوز، برخی برای اتصال بر روی بلبرینگ ها با سرعت زاویه ای بالاتر و بر حسب شرایط محیطی و کاربری انتخاب می شوند که انتخاب گریس را در روانکاری یاتاقان بلبرینگ ها بر حسب شرایط کاری با گستردگی بسیاری روبرو می سازد.

در کل باید گفت که انتخاب گریس در روانکاری بالاخص در مورد یاتاقان ها  که دارای یک هوزینگ در بخش بیرونی هستند که دسترسی به بلبرینگ را محدود می کند نیاز به روانکاری مجدد را به حداقل رسانیده و طول عمر و ماندگاری مناسب تری را برای بلبرینگ به همراه دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سیم بکسل و اتصالات استیل تکین

سیم بکسل و اتصالات تکین وارد کننده و عرضه کننده انواع سیم بکسل های فولادی و استیل در سایز های مختلف شامل انواع سیم بکسل آسانسوری، سیم بکسل نتاب، سیم بکسل های معدنی، سیم بکسل جرثقیل و حفاری و سیم بکسل روکش دار می باشد. واردات و عرضه انواع زنجیر بار فولادی و زنجیر استیل و کلیه اتصالات سیم بکسل و زنجیر در گرید های فولادی G80 و گرید استیل 304 و 316. مرکز تخصصی واردات کلیه اتصالات استیل سیم بکسل و زنجیر انواع قلاب استیل، شگل استیل، مهارکش استیل، بست فولادی استیل، انواع حلقه و اتصال زنجیر استیل در دو گرید 304 و 316 و در سایز های اینچی و میلیمتری در ایران می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021554***** - 091228*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید