اطلاعات تماس
  • 094220*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008055496216623

آیا ایمپلنت درد دارد؟ درد ایمپلنت چقدر طول می‌کشد؟

کد: 140008055496216623

https://bit.ly/2ZCFyO3

، مشهد , (اخبار رسمی): گاهی اوقات ایمپلنت دندان با درد و یا ناراحتی همراه است که این مشکل در هفته اول بعد از جراحی کاملا طبیعی است، اما با گذشت زمان و ادامه این روند بیمار حتما بایستی به پزشک مراجعه نماید زیرا این مسئله ممکن است به دلایل مختلفی رخ بدهد. راهکارهای بسیاری برای درمان و کاهش درد و یا ناراحتی وجود دارد.

آیا ایمپلنت درد دارد؟ درد ایمپلنت چقدر طول می‌کشد؟
آیا ایمپلنت درد دارد؟ درد ایمپلنت چقدر طول می‌کشد؟

معمولا افرادی که ایمپلنت دندان انجام می‌دهند پس از این جراحی با کمی درد مواجه می‌شوند که نیاز به مسکن برای رفع آن دارند. میزان درد و اینکه چقدر طول می‌کشد تا کامل بهبود پیدا کند به شرایط هر فرد بستگی دارد و در افراد مختلف به طور قطع متفاوت خواهد بود.

اما برای انجام این نوع جراحی برخی از افراد به دلیل ترس از درد آن سعی می‌کنند از انجام این راهکار اجتناب کنند، اما باید بدانید که راه‌های بسیاری هستند که به برطرف کردن درد ایمپلنت دندان بسیار کمک می‌کند و یا آن را به حداقل می‌رساند.

به این منظور ما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص این موضوع که آیا ایمپلنت دندان در شیراز با درد همراه است و در این صورت درد چه مدت زمانی طول می‌کشد بیشتر توضیح بدهیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید:

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

در زمان جراحی ایمپلنت دندان به دلیل بی حسی‌های مداومی که پزشک برای شما تزریق می‌کند هیچ احساس دردی نخواهید داشت، اما بعد از اتمام این فرایند و به محض اینکه داروی بی‌حسی اثر خود را از دست بدهد با کمی درد در ناحیه جراحی شده مواجه خواهید شد.
معمولا میزان درد که بعد از کاشت ایمپلنت با آن مواجه می‌شوید با این بستگی دارد که پزشک چقدر بر روی ساختار لثه‌ها تغییر ایجاد کرده و اینکه چه تعداد ایمپلنت انجام داده‌اید. مشخص است که هر چه فرایند انجام ایمپلنت طولانی‌تر باشد و ایمپلنت‌های بیشتری نیز انجام داده باشید، درد بعد از جراحی نیز بیشتر خواهد بود.

در واقع برای انجام عمل جراحی کاشت ایمپلنت باید تا حدودی انتطار درد و یا ناراحتی بعد از آن را داشته باشید، البته جای هیچ نگرانی نیست زیرا این درد به حدی نیست که غیر قابل تحمل باشد و با کمک روش‌های بسیاری نیز می‌توان از شدت آن کم کرد.

در نهایت باید اینگونه گفت که ایمپلنت دردناک نیست به این دلیل که از بی‌حسی موضعی و در صورت نیاز داروهای آرام بخش برای بیمار استفاده می‌شود تا در زمان جراحی با درد و ناراحتی مواجه نگردد. پس از اینکه پروسه کاشت دندان به اتمام رسید و با از بین رفتن بی‌حسی ممکن است فرد بیمار با کمی درد خفیف در ناحیه مورد جراحی مواجه گردد. در صورتی که از افرادی که تجربه چنین جراحی را دارند در مورد درد در هنگام ایمپلنت بپرسید قطعا با این پاسخ که درد آن کمتر از درد کشیدن دندان است روبه رو خواهید شد.

درد ایمپلنت چه مدت زمان طول می‌کشد؟

این عمل خود یک الی دو ساعت زمان نیاز دارد و برای بهبودی کامل نیز به 3 الی 6 ماه زمان احتیاج دارد تا در طول این دوره آلیاژ تیتانیوم با بافت استخوانی اطراف آن به خوبی ادغام گردد و بهبود یابد.

اما برای مدت زمان درد ایمپلنت نمی‌توان زمان مشخصی را در نظر گرفت چرا که میزان و طول این درد برای هر فرد و با توجه به شرایط او می‌تواند متفاوت باشد. با این وجود به صورت کلی می‌توان گفت، افراد حداکثر تا 10 روز بعد از جراحی این درد را احساس خواهند کرد.

برای رفع و بهبودی این درد پزشک برای شما داروهای مسکنی تجویز می‌نماید که به کاهش درد ایمپلنت بسیار کمک می‌کند. علاوه بر این مسئله فرد ممکن است بعد از جراحی ایمپلنت با کمی تورم و التهاب در ناحیه مورد جراحی مواجه شود که معمولا پس از گذشت 3 تا 5 روز کاملا از بین می‌رود.

درد ایمپلنت دندان در دوره‌های مختلف

درد ایمپلنت را می‌توان در دوره‌های هفته‌ای و یا ماهانه دسته‌بندی کرد که هر کدام از آن‌ها به دلایل مختلف و به میزان متفاوتی رخ خواهد داد. در ادامه به طور کامل در این خصوص توضیح داده شده است:

1)یک هفته پس از ایمپلنت دندان

درد ایمپلنت پس از یک هفته کاملا طبیعی است و برای رفع آن پزشک برای شما داروهای مسکن تجویز می‌کند. این دوره حداکثر تا ده روز بعد از جراحی به اتمام می‌رسد.

2)دو هفته پس از ایمپلنت دندان

معمولا در این دوره دیگر دردی در ناحیه جراحی شده احساس نمی‌شود، اما اگر باز هم با ناراحتی و درد مواجه بودید ممکن است به دلیل عفونت باشد و بهتر است این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

3)سه الی چهار ماه پس از ایمپلنت دندان

درد ایمپلنت دندان پس از گذشت این مدت ممکن است بنا به یکی از دلایل زیر باشد:

  • خون‌رسانی ضعیف
  • تداخل دارویی
  • ضعیف بودن سیستم بدنی
  • عفونت
  • واکنش بدن و پس زدن ایمپلنت
  • واکنش آلرژیک
  • آسیب دیدن عصب و یا بافت دهانی

در خصوص بروز درد پس از گذشت 3 الی 4 ماه باید حتما با دندانپزشک خود در این زمینه مشورت نمایید.

 

4)یک سال پس از ایمپلنت دندان

در صورتی که با گذشت یکسال از جراحی ایمپلنت شما هنوز هم احساس درد داشتید این مشکل ممکن است به دلیل یکی از موارد زیر باشد:

  • سیگار کشیدن متداوم
  • دندان قروچه
  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
  • عدم وجود بافت لثه در آن ناحیه
  • عفونت

معمولا درد دندان به صورت طبیعی بعد از جراحی ایمپلنت باید به مدت یک هفته طول بکشد و در صورت تداوم آن احتمال دارد که به دلایل مختلفی مانند مواردی که ذکر کردیم رخ داده باشد، در این صورت حتما باید در اولین فرصت ممکن به دندانپزشک متخصص مراجعه نمایید.

عوامل موثر بر درد ایمپلنت

گاهی اوقات برخی از عوامل هستند که باعث می‌شوند تا درد ایمپلنت تشدید گردد که این عوامل به شرح زیر می‌باشد:

1)سست بودن هیلینگ کپ

هیلینگ کپ پیچ کوچک فلزی است که در جلسه اول کاشت، بالای ایمپلنت قرار داده می‌شود تا در این مدت بافت لثه التیام پیدا کند. در برخی اوقات ممکن است این پیچ کوچک کمی شل شود که در این صورت پزشک آن را کاملا خارج می‌کند و پس از تمیز کردن آن دوباره در جای خود محکم می‌کند. این مشکل ممکن است برای بیمار با درد همراه باشد که برای برطرف کردن آن نیز بایستی به دندانپزشک خود مراجعه نمایید.

2)سست بودن ایمپلنت

در صورتی که تراکم استخوان داخل فک به اندازه کافی نباشد، ایمپلنت دندان ممکن است با گذشت زمان شل شود. این اتفاق نیز باعث می‌گردد تا درد و یا ناراحتی به سراغ بیمار بیاید. معمولا برای رفع این مشکل پزشک ایمپلنت را خارج کرده و دوباره آن را نصب می‌کند.

3)عفونت

یکی از دلایل شایع در تداوم درد بعد از ایمپلنت دندان، عفونت لثه است. در صورتی که به موقع برای درمان عفونت لثه بعد از ایمپلنت دندان اقدام نمایید این مشکل به راحتی قابل درمان است.

4)عدم پذیرش ایمپلنت توسط بدن

گاهی اوقات ایمپلنت با دندان بیمار جوش نمی‌خورد و بدن آن را پس می‌زند. در این صورت پزشک می‌گوید که عمل ایمپلنت ناموفق بوده است. در صورتی که این اتفاق رخ بدهد ایپملنت شل می‌شود و احساس درد خواهید داشت.

روش‌های کاهش درد دندان بعد از ایمپلنت

روش‌های بسیاری برای کاهش درد بعد از ایمپلنت دندان وجود دارد که می‌توان درد در آن ناحیه را به حداقل برساند. در زیر توصیه‌هایی برای کاهش درد آورده‌ایم:

انتخاب دندانپزشک خوب

مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای به دست آوردن نتیجه مطلوب از ایمپلنت دندان در نظر داشته باشید، انتخاب بهترین دندانپزشک ایمپلنت است که می‌تواند در به دست آوردن نتیجه خوب و با کمترین میزان درد بسیار کمک کند.
برای این منظور بهتر است فاکتورهای انتخاب خود را بر اساس هزینه دریافتی توسط دندانپزشک قرار ندهید و در ابتدا به تخصص و مهارت دندانپزشک در این زمینه توجه کامل داشته باشید.

اقدامات لازم بعد از ایمپلنت دندان

پس از اتمام جراحی پزشک برای شما توصیه‌هایی را در نظر می‌گیرد که با رعایت این نکات می‌توانید به کاهش سریع‌تر درد بعد از ایمپلنت دندان کمک بسیاری کنید. این مسئله علاوه بر این که موجب کاهش درد می‌شود به سلامت دهان و دندان‌های شما نیز کمک فراوانی می‌کند.

مصرف دارو

داروهایی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است باید در زمان مناسب آن مصرف گردد. در صورتی که مسکن تجویز شده برای درد شما کافی نیست و آن را تسکین نمی‌کند بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید و از دوز داروی بالاتری برای کاهش درد خود استفاده نمایید.

استفاده از یخ

در چند روز ابتدایی بعد از جراحی می‌توانید با کمک چند تکه یخ در ناحیه اطراف ایمپلنت آن را بی‌حس کنید و التهاب آن را نیز کاهش بدهید. می‌توانید برای اینکار یخ را داخل پارچه بپیچید و آن را بر روی ناحیه مورد نظر بگذارید.

استفاده از آب نمک

برای اینکار تنها کافی است تا کمی نمک را با مقداری آب گرم مخلوط نمایید و به آرامی دهان خود را با این محلول شست‌و‌شو بدهید. این کار باعث می‌شود تا باکتری‌های عفونت در داخل دهان از بین بروند و به این ترتیب درد شما به شدت کاهش پیدا کند.

کلام آخر

همان طور که گفتیم، بعد از ایمپلنت دندان بیمار با کمی احساس درد در چند روز ابتدایی همراه خواهد بود، اما این درد و یا ناراحتی نباید بیشتر از ده روز ادامه پیدا کند. در صورتی که بیمار بعد از گذشت مدت زمان زیادی از جراحی خود همچنان احساس درد داشت باید حتما به دندانپزشک متخصص مراجعه نماید.
راه‌های بسیاری هستند که برای کاهش سریع‌تر این درد می‌تواند به بیمار کمک کند که در این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره شده است. علاوه بر تمامی این موارد، تحمل کمی درد ناشی از جراحی ایمپلنت قطعا ارزش این را دارد که پس از گذشت مدت زمانی به دندان‌هایی زیبا و جذاب به صورت مادام العمر دست پیدا کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پزشک 24

سامانه مشاوره و نوبت دهی جراحان زیبایی

اطلاعات تماس
  • 094220*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی