اطلاعات تماس
  • 094220*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010075609116623

چرا بعد عمل بینی نباید خندید؟

کد: 140010075609116623

https://bit.ly/3pwvRex

، مشهد , (اخبار رسمی): خندیدن شدید بعد از عمل بینی ممکن است باعث شود تا بافت‌های در حال ترمیم در نوک بینی دچار آسیب شود و غضروف ها نیز جابه جا گردد، همچنین ممکن است طول دوره بهبودی را افزایش بدهد، از این رو باید به مدت حداقل یک ماه از خندیدن شدید و یا گریه خودداری کنید تا بتوانید به نتیجه دلخواه و ایده آل خود دست یابید

چرا بعد عمل بینی نباید خندید؟ تا چه زمانی بعد عمل بینی نباید خندید؟
چرا بعد عمل بینی نباید خندید؟

داشتن روحیه شاد و بسیار بالا بعد از جراحی بینی یکی از مهمترین نکاتی که می‌تواند به تسریع در روند بهبودی شما کمک بسیاری کند، اما موضوع مهم‌تری که در اینجا باید به آن توجه داشته باشید این است که تا چه حد می‌توان خندید و چرا باید در هنگام خندیدن و گریه کردن بعد از عمل بینی محتاط بود؟

از سوالات بسیار پرتکراری که در زمان مشاوره از پزشک پرسیده می‌شود علاوه بر هزینه عمل بینی سوالاتی این چنینی که چرا بعد از عمل بینی نباید گریه کرد و یا خندید؟ و همچنین تا چه زمانی بعد از جراحی بینی باید از اینکار خودداری کرد؟ است که باید به آن پاسخ کامل و دقیق داده شود. از این رو ما در این مقاله قصد داریم تا به این سوالات پاسخ بدهیم، با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

چرا بعد عمل بینی نباید خندید؟

برای اینکه بتوانید با عوارض خندیدن و یا گریه کردن بعد از جراحی بینی بیشتر آشنا شوید تنها کافی است تا به عضلات صورت خود با دقت بیشتری نگاه کنید. عضلات بسیار کوچکی هستند که لب بالایی شما را به نوک بینی متصل می‌کند و این نیز باعث می‌شود تا زمانی که شما می‌خندید نوک بینی شما رو به پایین کشیده شود.

از این رو، بخیه‌هایی که در ناحیه غضروف نوک بینی زده می‌شود بسیار کوچک و ظریف هستند و احتمال آسیب به آن در زمان خندیدن و یا گریه کردن وجود دارد. بنابراین بهتر است تا زمان بهبودی کامل در معرض حرکت بیش از حد قرار نگیرید، زیرا این حرکات علاوه بر پاره شدن بخیه‌ها ممکن است باعث خونریزی بینی و جای زخم‌های شما گردد.

حد مجاز برای خندیدن بعد از جراحی بینی

برای اینکه بتوانید از آسیب رسیدن جدی به بینی خود و جلوگیری از عوارض بعد از عمل بینی نیز پیشگیری کنید، بایستی یک حد مشخصی را برای خندیدن خود تعیین کنید. به این منظور اگر در زمان خندیدن احساس درد در آن ناحیه داشتید، باید این کار را به عنوان یک اخطار در نظر بگیرید تا بتوانید از تحریک بیشتر بینی خود جلوگیری کنید.

به صورت کلی باید گفت که، سعی کنید در طول دوران بهبودی بعد از عمل از بینی خود به بهترین شکل ممکن مراقبت کنید تا بتوانید نتیجه ایده آل و رضایت بخشی را از جراحی به دست آورید.
با عادت به رعایت مراقبت‌های بعد از عمل بینی، دیگر نیازی به یادآوری آن‌ها نیست و این مسائل به صورت خودکار در ذهن شما جای خواهد گرفت.

تا چه زمانی بعد عمل باید از خندیدن خودداری کنید؟

بعد از جراحی بینی بهتر است تا به مدت یک ماه از وارد آوردن حرکات شدید به فک خود خودداری نمایید، زیرا این حرکات باعث می‌شود تا اسکلت بینی دستکاری گردد و استخوان‌های بینی جابه جا شود و در نهایت در موقعیت جدید قرار بگیرد.
در واقع یک تا دو ماه زمان نیاز است تا استخوان‌ها به خوبی و در جای اصلی خود جوش بخورند و حالت محکم اولیه را به دست آورند.

در این مدت زمان شما باید از هرگونه حرکتی که باعث شود تا فک بالای شما به شدت تکان بخود مانند خندیدن و یا گریه کردن شدید به شدت خودداری کنید. اینکار همان طور که گفتیم باعث می‌شود تا استخوان‌ها از جای اصلی خود جابه جا شوند و باعث بدفرمی و نقص در بینی شما گردد.

عوارض خندیدن بعد از عمل بینی

از عوارض خندیدن شدید بعد از جراحی بینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خندیدن شدید باعث می‌شود تا فرایند بهبودی و ترمیم زخم‌های موجود در بینی با سرعت بسیار کمتری انجام شود. ممکن است در هنگام خندیدن در ناحیه زخم‌ها و بخیه‌ها درد شدیدی احساس کنید. یکی دیگر از عوارض مهم آن، پاره شدن بخیه‌ها و بافت‌های ترمیم شده بعد از عمل است. همچنین فاصله گرفتن پره‌های بینی از یکدیگر و پهن شدن بینی نیز می‌تواند باعث ایجاد ظاهری نامناسب در بینی شما گردد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پزشک 24

سامانه مشاوره و نوبت دهی جراحان زیبایی

اطلاعات تماس
  • 094220*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش