اطلاعات تماس
  • 094220*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003225172716623

مزایا و معایب جراحی بینی

کد: 140003225172716623

https://bit.ly/3gkk6Dw

، مشهد , (اخبار رسمی): جراحی بینی مانند سایر جراحی‌های زیبایی میتواند شامل عوارض و یا معایبی باشد. اما به دلیل مزیت های بسیاری که این جراحی دارد می توان از عوارض آن چشم پوشی کرد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولولوژی دیگر نیازی به نگرانی در مورد عوارض بعد از عمل نیست و بیماران می توانند با خیالی آسوده اقدام به انجام آن نمایند

مزایا و معایب جراحی بینی
مزایا و معایب جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی برعکس چیزی که عموم مردم فکر می کنند یک جراحی کاملا پیچیده و دشوار است که نیاز به تخصص و مهارت بسیار بالای جراح در این زمینه دارد. عمل بینی مانند سایر جراحی های زیبایی می تواند اثرات جانبی و عوارضی را به دنبال داشته باشد. 

این اثرات می تواند به عوامل مختلفی از جمله، شرایط جسمی و روحی بیمار، میزان سابقه و تجربه پزشک مورد نظر، داشتن سابقه بیماری خاص و همچنین میزان الکل و دخانیات مصرفی قبل و بعد از جراحی داشته باشد. 

از این رو، ما در این مقاله سعی داریم تا هر چه بیشتر در مورد مزایا و معایب جراحی بینی توضیح بدهیم تا بتوانید با آگاهی بیشتر برای انجام این جراحی زیبایی اقدام نمایید.

عوارض بعد از جراحی بینی چیست؟

در جراحی بینی همانند سایر جراحی ها، یکسری عوارض عمومی وجود دارد که ممکن است بعد از عمل رخ دهد و بروز این امر کاملا طبیعی است و بعد از گذشت مدت زمانی به صورت کامل از بین می رود.

از اینگونه عوارض می توان به اثرات جانبی بیهوشی عمومی بر روی بیمار اشاره کرد که در بعضی از افراد به دلیل شرایطی که دارند ممکن است این عوارض با علائمی همچون سرگیجه، حالت تهوع و ... خود را نشان دهد.

اما بعضی از عوارض هستند که تنها مختص جراحی بینی است مانند عوارض عمل بینی در سن کم و یا در سن بالا و تاثیرات آن بر روی ظاهر بینی، عوارض عمل بینی بعد از گذشت چندین سال و ... که می تواند با انتخاب یک پزشک خوب و با سابقه در این زمینه از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری گردد.

همچنین برخی از این عوارض می تواند مربوط به نوع جراحی بینی یعنی جراحی بینی باز و یا بسته باشد که خود می تواند شامل یکسری اثرات جانبی بر روی بینی و بیمار باشد.

عوارض جراحی بینی باز

از آنجایی که در جراحی بینی باز، برش هایی در بیرون از بینی زده می شود تا قسمتی از پوست بینی برداشته شده و جراح با دید مستقیم تغییرات لازم را بر روی آن اعمال کند، بخیه هایی در خارج از بینی زده می شود که ممکن است جای آن ها تا مدت زمانی قابل مشاهده باشد. 

علاوه بر این، این مدل از عمل می تواند باعث بروز کبودی و التهاب بیشتر پس از جراحی گردد که معمولا در اطراف بینی و چشم ها رخ می دهد. 

این عوارض کوتاه مدت هستند و با گذشت مدت زمان کوتاهی کاملا از بین می روند.

عوارض جراحی بینی به روش بسته

در این روش، از آنجایی که پزشک نمی تواند دید مستقیمی بر روی اجزای داخلی بینی بیمار داشته باشد، به همین علت برای انجام تغییرات عمده و گسترده بر روی ساختار بینی مناسب نیست.

اثرات بیهوشی در عمل زیبایی بینی

این عوارض می تواند هم به شرایط جسمی بیمار بستگی داشته باشد و هم به نوع داروی بیهوشی و میزان تزریق آن مربوط باشد.

برای رفع این مشکل در زمان مشاوره با پزشک، اگر به داروی خاصی حساسیت دارید باید قبل از عمل حتما با جراج در میان بگذارید. زیرا در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی مواجه گردید.

بعد از عمل بیمار ممکن است احساس تهوع، سرگیجه و یا حتی لرزش در بدن خود داشته باشد، که طبیعی است و با گذشت زمان کاملا بهبود می یابد.

عوراض عمل بینی در سن پایین

عمل بینی برای نوجوانان و افرادی که در سن کم هستند می تواند با مشکلات و عوارضی همراه باشد. برای انجام این جراحی، فرد باید به سن بلوغ و رشد کامل استخوان های صورت خود رسیده باشد. زیرا در غیر این صورت ممکن است بیمار پس از چند سال دچار تغییرات در غضورف و استخوان بندی صورت خود گردد و همین موضوع باعث شود تا فرم بینی وی تغییر یابد و از نتیجه دلخواهش فاصله بگیرد.

معمولا سن مناسب برای عمل بینی در دختران را 16 سالگی و پسران را 18 سالگی در نظر می گیرند.

عوارض عمل بینی در سن بالا

یکی از مهم تری مشکلات عمل بینی در سن بالا، افتادگی نوک بینی و بلندتر شدن آن با گذشت مدت زمان است. این نیز می تواند مشکلات تنفسی و ساختاری برای بینی فرد به وجود آورد.

مزایا و معایب جراحی بینی

عمل زیبایی بینی علاوه بر عوارض و معایبی که دارد، مزیت های بسیاری نیز دارد که می تواند باعث شود تا بیمار از تمامی این معایب چشم پوشی کند. از مزیت های جراحی زیبایی بینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش اعتماد به نفس با داشتن چهره ای زیباتر
  • داشتن بینی متناسب با سایر اجزای صورت
  • رفع ایرادات و نواقص موجود در بینی بیمار
  • دست یافتن به چهره ای زیبا و بدون هیچ ایرادی
  • رفع مشکلات ساختاری و تنفسی در بینی

امروزه با پیشرف علم و تکنولوژی خطرات و عوارض ناشی ار جراحی بینی به صورت چشم گیری کاهش یافته است و متقاضیان می توانند با خیالی آسوده برای انجام این جراحی اقدام نمایند.

در این راستا، مجموعه پزشک24 برای راحتی بیماران و همچنین صرف هزینه و زمان کمتر برای یافتن یک جراح خوب و با تجربه در زمینه جراحی زیبایی بینی، تلاش کرده است تا بتواند متقاضیان جراحی زیبایی بینی را راهنمایی نموده و به تمامی سوالات و ابهامات آن ها نیز پاسخ دهد. علاوه بر این با معرفی بهترین پزشکان متخصص در این زمینه، سعی کرده تا بهترین نتیجه از جراحی را برای بیماران خود رقم بزند. شما می توانید برای ارتباط با مشاورین پزشک 24 به سایت www.pezeshk24.com مراجعه نمایید و از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه بهره ببرید.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پزشک 24

سامانه مشاوره و نوبت دهی جراحان زیبایی

اطلاعات تماس
  • 094220*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی