اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008125508017415

دستگاه تصفیه هوا خانگی

کد: 140008125508017415

https://bit.ly/3qcuVwT

، تهران , (اخبار رسمی): برخلاف تصور عموم  گاهی آلودگی هوای داخل منزل تا ۱۰ برابر بیشتر از آلودگی هوای شهری است. به همین جهت در این مطلب به معرفی دستگاه تصفیه هوا خانگی پرداخته ایم. با مطالعه این مطلب با نحوه عملکرد دستگاه تصفیه هوا و فیلتر های تصفیه هوا آشنا می شوید.

دستگاه تصفیه هوا خانگی
دستگاه تصفیه هوا خانگی

برخلاف تصور عموم  گاهی آلودگی هوای داخل منزل تا ۱۰ برابر بیشتر از آلودگی هوای شهری است.

استفاده از مواد شوینده، گردوغبار موجود در محیط و بوی حاصل از رنگ مبلمان، کمدها، کابینت‌ها و غیره سبب تولید آلودگی می‌شود، وجود حیوانات خانگی و پرندگان سبب افزایش آلودگی‌ها از جمله شوره حیوانات، باکتری‌ها و ویروس‌ها می‌شود.

استفاده از دستگاه تصفیه هوا  برای منازل و ادارات و مهدهای کودک و مدارس پیشنهاد می‌شود.

استفاده از دستگاه تصفیه هوا خانگی سبب حذف گردوغبار، گرده گیاهان، کپک، شوره حیوانات، ویروس‌ها دود و pm۲,۵ می‌شود.

دستگاه تصفیه هوا چه آلودگی‌هایی را جذب می‌کند؟

  • گرده گیاهان
  • کپک یک نوع قارچ است که از طریق نشستن تخم قارچ موجود در هوا روی سایر مواد ارگانیک تکثیرشده و دسته‌های جدید کپک تبدیل می‌شوند.
  • شوره حیوانات
  • . VOC به ترکیبات آلی فرار گفته میشود که شامل مواد شیمیایی هستند، خوشبوکننده‌های هوا، مواد شوینده و...
  • . Pm۲,۵ ذرات کوچک‌تر از دو و نیم میکرون مانند باکتری‌ها ویروس‌ها
  • دود

عملکرد دستگاه تصفیه هوای خانگی

در انتخاب دستگاه تصفیه هوای خانگی دقت لازم را داشته باشید، زمانی کارکرده دستگاه در منزل مؤثر است که در یک ساعت بتواند ۵ مرتبه هوای محیط را در دستگاه تصفیه به گردش درآورد.

یعنی اگر حجم هوای موجود در اتاق با توجه به ابعاد اتاق ۳۶ مترمکعب است قدرت هوادهی دستگاه تصفیه هوا حداقل باید ۱۸۰ مترمکعب بر ساعت باشد.

تمامی اعدادی که روی دستگاه‌های تصفیه هوا و در محاسبات لحاظ می‌شود برای ارتفاع سقف دو و نیم تا سه متر است اگر ارتفاع سقف بیش از ۳ متر باشد باید دستگاه قوی‌تری را انتخاب کنید.

بررسی کنید که کدام مورد از آلودگی‌ها در منزل شما بیشتر است اگر در نزدیکی اتوبان یا بزرگراه‌های شهر هستید که آلودگی‌ اتومبیل‌ها هوای منزل شما را آلوده کرده باید از دستگاه تصفیه هوای استفاده کنید که حتماً فیلتر کربن فعال داشته باشد.

بعضی از افراد حساسیت‌های فصلی شدیدی دارند که در فصل گرده افشانی گیاهان بهار و یا پاییز این آلرژی تشدید می‌شود این افراد باید از دستگاه‌ تصفیه هوایی استفاده کنند که فیلتر هپا یا فیلترهای الکترواستاتیک در آن تعبیه‌ شده باشد.

 از آن‌ جایی که آلودگی هوا در زمستان بروز می‌کند و در زمستان از سیستم‌های گرمایشی در منزل استفاده می‌شود، طبیعتاً رطوبت نسبی محیط کاهش پیدا می‌کند و لذا برای افرادی که از مشکلات ریوی رنج می‌برند پیشنهاد می‌شود که از این دستگاه‌ها استفاده شود. دستگاه تصفیه هوای سانیو و دستگاه تصفیه هوای ال‌جی ازجمله دستگاه‌هایی است که دارای مخزن ذخیره آب و سیستم رطوبت زنی است.

برخی از دستگاه‌های تصفیه هوای خانگی دارای نمایشگر میزان آلودگی هوا هستند به‌طور مثال اگر کنار دستگاه دود سیگار یا دود حاصل از پخت‌وپز و یا آلودگی دیگری باشد نشانگر آلودگی هوا، آن را نمایش می‌دهد.

معمولاً از رنگ‌های قرمز یا نارنجی برای نشان دادن آلودگی هوا استفاده می‌شود در این نمایشگرها از رنگ‌های سفید یا آبی برای نمایش هوای تمیز استفاده می‌شود.

 دستگاه تصفیه هوای هیوندای دارای قابلیت تغییر قدرت کارکرد دستگاه طبق میزان آلودگی محیط است  تا بتواند در کمترین زمان هوای پاک را برای ما فراهم کند.

برخی از دستگاه تصفیه هوا مانند دستگاه تصفیه هوا سامسونگ دارای دو سنسور مجزا برای ذرات معلق و سنسور گاز یا همان دود هستند.

قدرت پرتاب هوا و مکش هوای دستگاه‌های تصفیه هوا محدود است و نباید انتظار داشت که در سالنهای بزرگ یک دستگاه به‌تنهایی جوابگوی هوای محیط باشد.

انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا

فیلتر دستگاه تصفیه هوا : دستگاه تصفیه هوای خانگی به‌ طور معمول دارای پیش فیلتر برای جذب ذرات بزرگ‌تر است که معمولا از نوع پلاستیکی و قابل شستشو است.

فیلتر هپا برای جذب ذرات کوچک‌تر ویروس‌ها باکتری‌ها و غیره بکار می‌رود و تا ۹۹، ۹۷ درصد می‌تواند جذب داشته باشد.

فیلتر کربن اکتیو برای جذب بو دود و گازهای شیمیایی استفاده می‌شود.

برخی از دستگاه تصفیه هوا فیلتر الکترواستاتیک برای جذب غبار و آلودگی‌ها استفاده می‌شود.

برای مثال دستگاه تصفیه هوای ایر فری تنها از سیستم تصفیه الکترواستاتیک استفاده می‌کند و فاقد هرگونه فیلتر مکانیکی و شیمیایی دیگر است.

استفاده از فیلتر دیسک آب باقابلیت مرطوب‌سازی یکی از تکنولوژی های تصفیه شرکت ال‌جی است.

قیمت دستگاه تصفیه هوا

قیمت دستگاه تصفیه هوا در برندهای مختلف با توجه به امکانات متفاوت است.

برخی دستگاه‌های چینی و ایرانی که ساده هستند و امکانات خاصی ندارند ارزان‌تر از برندهای اروپایی و آمریکایی و ژاپنی هستند.

دستگاه‌هایی که به فیلتر الکترواستاتیک و فیلتر آب و رطوبت زن و ... مجهز هستند دارای قیمت بالاتری هستند.

در پایان امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بامین تهویه

طراحی ، تولید و ساخت سیستم های تهویه مطبوع طراحی و ساخت سیستم های رطوبت زن و رطوبت گیر صنعتی اعزام کارشناس جهت بازدید و مشاوره پروژه فروش تخصصی سیستم های حرارت مرکزی ،تهویه مطبوع تجهیزات تبرید و استخر سونا و جکوزی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | دکوراسیون و منزل