اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008305535017415

راهنمای انتخاب پمپ سیرکولاتور مناسب

کد: 140008305535017415

https://bit.ly/3HE99bL

، تهران , (اخبار رسمی): با مطالعه این مطلب به راحتی میتوانید هد و دبی انواع پمپ سیرکولاتور را برای پروژه های بزرگ محاسبه کنید. در این مقاله میتوانید نحوه انتخاب پمپ سیرکولاتور را بیاموزید.

راهنمای انتخاب پمپ سیرکولاتور مناسب
انتخاب پمپ سیرکولاتور

انتخاب پمپ سیرکولاتور در پروژهای تاسیسات مکانیکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بطوریکه ، در صورت عدم انتخاب صحیح پمپ های سیرکولاتور تمامی سیستم های سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع عملا بلا استفاده میباشند و یا از بازدهی بالایی برخوردار نخواهند بود. بر این اساس انتخاب پمپ سیرکولاتور شبیه به ماشین حمل است که باید صحیح ، بدون هیچگونه کاستی و در زمان مشخص به کاربران برسد.

انتخاب پمپ های سیرکولاتور برای چیلر های سرمایشی ، دیگ های حرارت مرکزی ، گرمایش رادیاتور و شوفاژ ، سیرکولاسیون برج خنک کننده ، سیرکولاسیون فن کویل ها و انواع مبدل‌ های حرارتی باید با حساسیت بیشتر انتخاب شوند در واقع اولین گام برای شروع محاسبات پمپ های سیرکولاتور بعد از محاسبات بار حرارتی بدست آوردن هد و دبی پمپ سیرکوله می باشد.

این اطمینان به شما داده میشود در پایان این بخش به راحتی میتوانید هد و دبی انواع پمپ سیرکولاتور را برای پروژه های بزرگ محاسبه کنید ، نکات گفته شده دراین بخش در مورد محاسبه پمپ های سیرکولاتور عناوینی است که در آموزشگاهای تاسیساتی گفته می شود در این مقاله بصورت رایگان میتوانید نحوه انتخاب پمپ سیرکولاتور را بیاموزید.

نکات کاربردی در انتخاب و محاسبه هد پمپ سیرکولاتور

از آنجا که سیستم های سرمایش و گرمایش به صورت سیکل بسته می باشد، فشار در سیستم های بسته معنی ندارد و هر نوع سیالی که در این سیستم ها گردش میکند صرفا برای گردش در مسیر لوله کشی است و نه رساندن آن سیال از جایی به جای دیگر.

باتوجه به این مطلب دانستن منطق استفاده از پمپ سیرکولاتور ضرورت پیدا میکند.

در این قسمت سعی شده است که پمپ سیرکولاتور سیستم های سرمایش و گرمایش به صورت بنیادی و مفهمومی و همچنین ضرورت استفاده از آن به طور ساده تری بیان شود.

در صورت استفاده از پمپ سیرکولاتور ما فشار سیستم را بالا نبرده ایم ، بلکه توانسته ایم بر افت فشار های طولی و افت فشار محلی ناشی از سیستم لوله کشی ، شیرآلات ، دیگ ، رادیاتور ، فن کویل و هواساز غلبه کینم.

به عبارت  دیگر هد پمپ سیرکولاتور برابر است با مجموع آفت فشار محلی و افت فشار طولی سیستم حرارت مرکزی.

از انجا که هد پمپ باید به اندازه ای باشد که آب را تا دورترین مبدل حرارتی و وسایل توزیع کننده به گردش در آورد ، لذا محاسبه هد پمپ سیرکولاتور بر اساس افت فشار های طولی و محلی بحرانی ترین مسیر (معمولا طولانی ترین مسیر) صورت میگیرد.

یعنی ابتدا طولانی ترین مسیر را پیدا می کنیم و سپس افت فشار های طولی و محلی آن را محاسبه می کنیم.

پمپ های سیرکولاتور در مدل های ظرفیت پایین از نوع خطی و در ظرفیت های بالاتر از نوع زمینی انتخاب می شوند.

سیستم سیرکولاسیون در پروژه های بزرگتر دارای دو پمپ یا بیشتر است که حداقل یک دستگاه بصورت رزرو است.

نکات مهم و قابل توجه در محاسبه دبی پمپ سیرکولاتور

آنچه باید در مورد انتخاب محاسبه دبی پمپ سیرکولاتور بدانید به شرح ذیل است.

وظیفه اصلی پمپ سیرکولاتور رساندن انرژی مورد نیاز و گردش آب در کل سیستم حرارتی و  تهویه مطبوع می باشد.

چون که  پمپ سیرکولاتور در مسیر بسته کار می کند ، وظیفه اصلی آن گردش آب است نه رساندن آب به مبدل حرارتی.

حامل انرژی بودن پمپ های سیرکولاتور به منزله آن است که انرژی باید در مدت زمان معین به مصرف کنندها برسد تا اختلاف دما بیش از حد نشود.

در انتخاب پمپ های سیرکولاتور این نکته بسیار حائز اهمیت است که در پمپ های سیرکولاتور ، دبی از فشار مهمتر است.

در پایان امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شود و بتوانید پمپ سیرکولاتور مورد نیاز را به درستی انتخاب و خریداری نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بامین تهویه

طراحی ، تولید و ساخت سیستم های تهویه مطبوع طراحی و ساخت سیستم های رطوبت زن و رطوبت گیر صنعتی اعزام کارشناس جهت بازدید و مشاوره پروژه فروش تخصصی سیستم های حرارت مرکزی ،تهویه مطبوع تجهیزات تبرید و استخر سونا و جکوزی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان