اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009085548917415

مقایسه پکیج دو مبدله و پکیج تک مبدل

کد: 140009085548917415

https://bit.ly/3cZmgGf

، تهران , (اخبار رسمی): در این مطلب پکیج های دو مبدله و تک مبدل را مورد بررسی و مقایسه قرار داده ایم تا با شناخت کامل نسبت به پکیج دو مبدله و پکیج تک مبدل، نحوه عملکرد پکیج تک مبدل، معایب پکیج تک مبدله، مزایای پکیج دو مبدله و معایب پکیج دو مبدله بتوانید بهترین پکیج را متناسب با نیاز خود به درستی انتخاب و خریداری نمایید.

مقایسه پکیج دو مبدله و پکیج تک مبدل
مقایسه پکیج دو مبدله و پکیج تک مبدل

تفاوت اصلی پکیج دو مبدله و پکیج تک مبدل سیستم گرم کردن آب است.

یکی از نکات مهم در خرید پکیج، انتخاب پکیج مورد نیاز از بین دو مدل پکیج تک مبدل و پکیج دو مبدله است. تفاوت اصلی پکیج تک مبدله و پکیج دو مبدله سیستم گرم کردن آب است. در پکیج های گرمایشی دو سیستم گرمایشی وجود دارد. سیستم گردش آب گرم داخل رادیاتورها برای گرمایش محیط داخلی خانه و سیستم گرمایش آب گرم جهت استفاده روزانه و …

نحوه عملکرد پکیج تک مبدل  

در پکیج های تک مبدل، گردش آب در هر دو سیستم توسط یک مبدل حرارتی ( مبدل گرمایی ) انجام می شود. هر دو گردش آب از داخل یک مبدل عبور کرده و مستقیما از شعله مشعل، حرارت را دریافت می کند. اما، با وجود اینکه هر دو سیستم از یک مبدل استفاده میکنند ، با هم ترکیب نمی شوند.

مزایای پکیج تک مبدل

از جمله مزایای پکیج تک مبدله در این است که به دلیل ارتباط مستقیم آب مصرفی با مشعل، آب گرم سریع و با دمای بالا تولید می شود و در دسترس است. در واقع آب سرد ، از مبدل اصلی پکیج عبور کرده، با دریافت حرارت مستقیم از مشعل، سریعا گرم می شود و برای مصرف در منازل جهت شست و شو و... آماده می شود.

معایب پکیج تک مبدله

از جمله معایب پکیج تک مبدله این است که به علت اینکه آب به صورت مستقیم با شعله در ارتباط است، پکیج خیلی راحت تر رسوب می گیرد و کارکرد پکیج را مختل می کند.

مشکل دیگر آن این است که مانند قبل، به علت ارتباط مستقیم با شعله، آب گرم مصرفی دچار تغییر دما شده و با دمای یکسان ایجاد شود. تغییرات دما ممکن است سبب عدم رضایت مصرف کننده شود چرا که آب گرم متناوبا گرم و سرد شده و دمای یکنواختی نخواهد داشت. در واقع در حالت تک مبدل، کنترل درستی روی دمای آب گرم مصرفی نخواهیم داشت.

نحوه عملکرد پکیج دو مبدله

در پکیج های دو مبدله، دو مبدل وجود دارد. مبدل اول که مبدل اصلی نام دارد، که مانند حالت پکیج تک مبدله، مستقیما با مشعل در ارتباط بوده و حرارت را مستقیما از شعله دریافت می کند.

در پکیج دو مبدله، آب سیستم گرمایشی در رادیاتورها از داخل مبدل اصلی می گذرد. آب گرم خروجی از مبدل اصلی به شیر سه راهه وارد می شود. شیر سه راهه آب گرم را به مدار گردش رادیاتورها وارد میکند یا آن را به مبدل ثانویه میفرستد. در صورت نیاز به آب گرم ، شیر سه راهه، آب گرم شده در مبدل اصلی را به درون مبدل ثانویه میفرستد و آب گرم شده در مبدل اصلی، گرمای خود را به آب سرد مصرفی خواهد داد و آن را گرم می کند.

در واقع می توان گفت، در پکیج های دو مبدله، دو مبدل وجود دارد. مبدل اصلی و مبدل ثانویه.

در مبدل اصلی، آب درسیستم ، گرما را به صورت مستقیم از مشعل دریافت کرده و گرم می کند.

مبدل ثانویه مربوط به آماده سازی و تهیه آب گرم مصرفی یعنی آبی که از آن جهت مصارف خانگی ، شستشو و … استفاده می کنیم.

آب سرد از یک طرف وارد آن می شود و گرما را دریافت می نماید و آب گرم مصرفی از آن خارج می شود. آب مصرفی این گرما را از آب گرم شده در مبدل اصلی دریافت می نماید و با مشعل بصورت مستقیم در ارتباط نمی باشد.

عدم ارتباط با مشعل در پکیج های دو مبدله دارای مزایا و معایبی می باشد.

مزایای پکیج دو مبدله

مزیت اول یکنواخت بودن دمای آب گرم مصرفی و عدم تغییر و نوسان در دمای آب می باشد لذا آب مصرفی هنگام شستشو حین مصرف گرم و سرد نمی شود.

مزیت دیگر قابلیت کنترل دمای آب گرم مصرفی باشد.

از دیگر مزایای پکیج دو مبدله می توان به عدم رسوب گیری پکیج به دلیل عدم ارتباط مستقیم بین آب مصرفی و شعله اشاره کرد و همچنین سهولت در رسوب زدایی پکیج می باشد.

معایب پکیج دو مبدله  

پکیج دو مبدله دیرتر آب مصرفی را گرم می کند. دلیل آن نیز مشخص است، به علت اینکه گرما را مستقیم از شعله دریافت نمی کند و به واسطه آب گرم شده در مبدل اصلی، گرما به آن می رسد، چند ثانیه بیشتر زمان می برد تا آب مصرفی را گرم نماید.

 استهلاک بیشتر پمپ به علت کارکرد پمپ نیز از جمله معایب پکیج دومبدل می باشد.

قیمت بالاتر (پکیج های دو مبدل با توجه به کارایی و تکنولوژی بالا قیمت بالاتری دارند.)

اطلاعات فنی، تصاویر و ویژگی های پکیج دیواری و زمینی در برندهای معتبر، پکیج دیواری بوتان و... را جهت بررسی و مقایسه می توانید در وبسایت بامین تهویه مشاهده نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بامین تهویه

طراحی ، تولید و ساخت سیستم های تهویه مطبوع طراحی و ساخت سیستم های رطوبت زن و رطوبت گیر صنعتی اعزام کارشناس جهت بازدید و مشاوره پروژه فروش تخصصی سیستم های حرارت مرکزی ،تهویه مطبوع تجهیزات تبرید و استخر سونا و جکوزی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید