اطلاعات تماس
  • 021430*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008165511817523

خالی شدن باتری ماشین در سرما و جلوگیری از آن

کد: 140008165511817523

https://bit.ly/3nbw7Pc

، (اخبار رسمی): نگهداری از باتری خودرو در فصل‌های سرد سال موضوعی است که ما به آن توجه چندانی نداریم؛ مگر زمانی که باتری از کار می‌افتد و دچار مشکل می‌شویم.

خالی شدن باتری ماشین در سرما و جلوگیری از آن
نگهداری از باتری خودرو در فصل‌های سرد

یکی از مهمترین مسائلی که در نگهداری از خودرو، مخصوصا در آب و هوای سرد می‌توان دید، محافظت از باتری خودرو در هوای سرد است.

بررسی کردن وضعیت باطری قبل از فرا رسیدن فصل زمستان از جمله کارهای مهمی است که باید افراد مورد توجه خود قرار دهند. به دلیل وجود هوای سرد و قرارگیری ماشین در حالت ساکن در ساعات سرد شب، قدرت و کارایی باتری ماشین در حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد کاهش می‌یابد که این امر باعث استارت خوردن ضعیف و طولانی مدت ماشین می‌شود. به همین دلیل باید قبل از کاهش دمای هوا، وضعیت شارژ و ولتاژ را بررسی کرد و در صورت ضعف باتری اقدام به بهبود یا تعویض آن کرد.

مطالعه کامل تر: نگهداری باتری ماشین در زمستان

تاثیرات هوای سرد بر باتری

اما دلیل اصلی که برای این موضوع عنوان شده، تاثیر بسیار شدیدتر آب و هوای سرد به فرآیند تخلیه شدن باتری خودروها است. درواقع زمانی که هوا سرد می‌شود واکنش‌ها و فعل و انفعالات شیمیایی که درون باتری‌ها اتفاق می‌افتد، بسیار کند شده و در نتیجه توان کمتری تولید می‌شود. از طرف دیگر، در این شرایط روغن موتور خودرو هم بسیار سفت شده و برای اینکه در مجموعه موتور به حرکت دربیاید، به قدرت بیشتری نیاز دارد که باتری هنگام استارت زدن باید فراهم کند.

اگر شما در وضعیتی قرار گرفتید که با استارت زدن موفق به روشن کردن خودرو نشدید، پیشنهاد می‌شود سوئیچ را به حالت اولیه برگردانده و حداقل به مدت دو دقیقه منتظر بمانید. سپس سوئیچ را باز کرده و چند بار پدال گاز را فشار داده و به مدت حداکثر ۱۰ الی ۱۵ ثانیه استارت بزنید. البته اگر باتری خودروی شما حداقل شارژ خود را هم از دست بدهد، مشکل بسیار بدتر می‌شود چراکه فرآیند استارت زدن هم متوقف شده و عملا شانس روشن شدن خودرو توسط شما به صفر می‌رسد.

در بسیاری از منابع معتبر آموزشی درباره خودرو به این نکته اشاره شده که در فصل سرما به هیچ عنوان از باتری خودرو غافل نشوید؛ مخصوصا اگر قرار است مدت نسبتا طولانی بدون استفاده باقی بماند. البته این موضوع در آب و هوای گرم هم اهمیت دارد ولی بازه زمانی کمی طولانی‌تر است.

روش های محافظت از باتری خودرو در زمستان

اقدامات پیشگیرانه‌ای که معمولا توصیه می‌شود، خارج کردن کامل باتری از خودرو و قرار دادن آن در یک فضای بسته مثل انباری است.

به همراه داشتن یک شارژر مخصوص که تحت عنوان trickle charger شناخته می‌شود، می‌تواند راه حل ایده‌آلی برای شارژ باتری خالی شده در هر زمانی محسوب شود. ولی شاید این نسخه برای همه امکان پذیر نباشد.

تعداد قابل توجهی از افراد بنا به دلایلی مثل نداشتن پارکینگ، خودروی خود را در کوچه یا خیابان پارک می‌کنند و یا اینکه امکان خرید شارژر باتری را ندارند. در این حالت به عنوان یک راه حل موقت، پیشنهاد می‌شود اتصال منفی باتری را جدا کنید. بازهم تاکید می‌شود که این شیوه نباید بعنوان یک روش دائمی مورد استفاده قرار بگیرد زیرا باتری فرآیند دشارژ شدن را همچنان خواهد داشت.

بعد از قطع اتصال سیم منفی، به هیچ عنوان با سیم خطرناک مثبت کاری نداشته باشید. جدای از اینکه باتری را از ماشین جدا کرده و به خانه می‌برید و یا فقط سیم منفی را قطع می‌کنید، بهترین راه‌حل ممکن این است که هر دو سه روز یکبار خودروی خود را استارت زده و به مدت ده دقیقه روشن رها کنید و یا حداقل یک دوری با آن بزنید تا مشکل خاصی برای باتری آن پیش نیاید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021430*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه