اطلاعات تماس
  • 021430*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010135618117523

شش نشانه که باتری ماشین شما نیاز به تعویض دارد

کد: 140010135618117523

https://bit.ly/34iBsNF

، (اخبار رسمی): همه ما در موقعیتی بوده ایم که سعی می کنیم ماشین خود را روشن کنیم، اما باتری آن تمام شده است و ما گیر کرده ایم یا سرگردان شده ایم. بسیاری از مواقع علائم هشدار دهنده نیاز به تعویض باتری خودرو را از دست می دهیم.

6 نشانه که باتری ماشین شما نیاز به تعویض دارد
علامی که نشان می دهد باتری ماشین باید وض شود

 در این مقاله، شما را با شش مورد از رایج‌ترین نشانه‌های خاموش شدن باتری آشنا می‌کنیم تا هرگز سرگردان نباشید و به پرش نیاز داشته باشید!
موتور به کندی استارت میخورد

اگر مدت زمان زیادی رانندگی کرده اید، احتمالاً با صدای موتوری که نمی چرخد ​​آشنا هستید. اگر کلیدها را میل لنگ می زنید و متوجه می شوید که ماشین شما چند ثانیه طول می کشد تا موتور روشن شود، احتمالاً به یک باتری جدید نیاز دارید.

باتری شما یکی از بسیاری از اجزای ضروری است که باعث می شود موتور شما کار کند . باتری ماشین انرژی استارت و سیستم جرقه زنی خودرو شما را تامین می کند. سپس استارت یک فلایویل را می چرخاند که موتور شما را روشن می کند. همانطور که می بینید، در مدت زمان کوتاهی بین چرخاندن کلید تا روشن شدن موتور، اتفاقات زیادی رخ می دهد.

اما اگر موتور شما چند ثانیه طول می کشد تا بچرخد، احتمالا باتری شما به پایان عمر خود رسیده است. به محض اینکه متوجه شدید موتور خود به این شکل عمل می کند، به سمت فروشگاه خودرو خود حرکت کنید تا بتوانید قبل از اینکه ماشین خود را پیاده کنید، باتری خود را تعویض کنید.

چراغ های داشبورد خاموش روشن می شود باتری شما وظیفه روشن کردن موتور شما را بر عهده دارد، اما برق سایر اجزای الکتریکی خودرو از جمله داشبورد را نیز تامین می کند. داشبورد شما هنگام رانندگی وسیله نقلیه خود اطلاعات حیاتی را برای شما فراهم می کند، بنابراین در صورت بروز مشکل، می خواهید در اسرع وقت آن را بررسی کنید.

اگر متوجه چراغ‌های سوسو زدن روی داشبورد خود شدید، ربطی به خود داشبورد ندارد، اما احتمالاً نشانه‌ای از مرگ باتری است. وقتی متوجه سوسو زدن چراغ‌ها شدید، در اسرع وقت یک باتری بخرید. اگر بیش از حد منتظر بمانید، باتری شما تمام خواهد شد و باید به فروشگاه خودرو بروید.

شاید این مطلب شما را با نشانه های تعویض باتری ماشین آشنا کند.

شیشه بالابر به آرامی می چرخد  زمانی که موتور خاموش است، شیشه های خود را پایین بیاورید. آیا برای همیشه طول می کشد؟ این یکی از آن نشانه های ظریف است که نشان می دهد باتری شما ممکن است در حال خاموش شدن باشد.

باتری های در حال از بین رفتن تنها دلیل پنجره های آهسته نیستند . ممکن است موتور پنجره معیوب، راهنماهای مسیر شکسته، یا تنظیم کننده پنجره فرسوده داشته باشید. اگر شیشه های شما به کندی بالا یا پایین می رود و ماشین شما علائم دیگری را در لیست ما نشان می دهد، احتمالاً باید باتری خود را تعویض کنید.

چراغ‌های جلو در هنگام توقف کم نور می‌شوند اگر باتری شما در حال از دست دادن قدرت باشد، متوجه خواهید شد که تمام اجزای الکتریکی وسیله نقلیه شما اثرات آن را احساس خواهند کرد. هنگامی که در خودروی خود در حال حرکت هستید، ممکن است متوجه شوید که چراغ های جلوتان کم نور می شوند. سپس، با افزایش شتاب، دوباره روشن می شوند. این نشانه ای است که باتری ماشین شما نیاز به تعویض دارد.

هنگامی که متوجه شدید چراغ های جلوی شما اینگونه رفتار می کنند، به خودتان لطف کنید و باتری را تعویض کنید. انجام اقدامات سریع مانع از آن می شود که در نهایت به سرگردانی و نیاز به پرش دچار نشوید.

خوردگی وجود دارد

وقتی کاپوت ماشین خود را باز می کنید، باتری شما باید تمیز باشد. نباید خوردگی بیش از حد باتری خود را ببینید. صرف نظر از علت خوردگی، می‌خواهید فوراً آن را برطرف کنید.

باتری شما قدیمی است آخرین علامت مبنی بر اینکه باتری ماشین شما نیاز به تعویض دارد به سن آن مربوط می شود. باتری خودرو تقریباً سه سال عمر می کند . برخی از آنها بیشتر عمر می کنند، نزدیک به علامت پنج ساله، و بسته به شرایط آب و هوایی و شیوه های رانندگی، باتری شما ممکن است زودتر از بین برود.

وقتی باتری شما به سه سالگی نزدیک شد، آن را به فروشگاه خودروی محلی خود بیاورید تا آزمایش شود. آنها معمولا باتری شما را به صورت رایگان تست می کنند. این تست به شما ایده می دهد که چقدر عمر باقی مانده است. و اگر آزمایش نشان داد که باتری شما نیاز به تعویض دارد، شما خوش شانس هستید: در حال حاضر در فروشگاه هستید.

نتیجه شما هرگز نمی خواهید در موقعیتی قرار بگیرید که باتری ماشین شما نیاز به تعویض داشته باشد و از این کار غافل شده اید. به تعویق انداختن تعویض باتری خودرو نه تنها ناخوشایند است، بلکه ناامید کننده نیز هست زیرا در بسیاری از مواقع، علائم هشداردهنده ای وجود دارد که نشان می دهد باتری شما رو به پایان است.

با توجه به علائمی مبنی بر اینکه باتری ماشین شما نیاز به تعویض دارد، هرگز خود را در موقعیتی نخواهید یافت که باتری شما تمام شده باشد! مراقب سیگنال های ضعیف بودن باتری باشید و در اسرع وقت یک باتری جدید نصب کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021430*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید