اطلاعات تماس
  • 021430*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009235578417523

علائم خرابی دینام ماشین چیست؟

کد: 140009235578417523

https://bit.ly/3mf9fgV

، (اخبار رسمی): از کج بفهمیم دینام ماشین خراب است. چه نشانه هایی دارد؟

علائم خرابی دینام ماشین
علائم خرابی دینام ماشین چیست؟

خودروهای امروزی از دو منبع انرژی مختلف استفاده می کنند: مکانیکی و الکتریکی. موتور شما از طریق احتراق نیروی مکانیکی تولید می کند، بنابراین نیروی مورد نیاز برای حرکت چرخ ها را فراهم می کند. در همین حال، مجموعه‌ای از سیستم‌های دیگر از چراغ‌های جلو تا رادیو شما به نیروی الکتریکی ارائه شده توسط باتری شما متکی هستند.

این دو سیستم از طریق دینام با هم تعامل دارند که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و در نتیجه باتری را شارژ نگه می دارد. هنگامی که یک دینام به درستی کار نمی کند، طیف گسترده ای از مشکلات ممکن است ایجاد شود. این مقاله نگاهی دقیق‌تر به چهار علامت متداول تجربه شده از خرابی دینام دارد.

1. ماشین روشن نمی شود

یک باتری مرده تقریباً همیشه پشت ماشینی است که روشن نمی شود. اگر ماشین را روشن کنید و به درستی کار کند، احتمالاً مشکل از خود باتری نشات می‌گیرد. در برخی موارد، باتری ممکن است به تازگی خالی شده باشد - برای مثال، اگر فراموش کرده اید چراغ های خود را خاموش کنید. در چنین مواقعی، پرش باتری و اجازه دادن به ماشین شما برای چند دقیقه کارکرد، مشکل را برطرف می کند.

اگر خودروی شما با یک بار پریدن همچنان کار می کند، اما دفعه بعد که می خواهید آن را روشن کنید واژگون نمی شود، ممکن است به باتری جدید نیاز داشته باشید. از آنجایی که خودرو پس از راه اندازی به کار خود ادامه می دهد، می دانید که دینام همچنان قادر به انجام عملکرد خود است. در عوض، به نظر می رسد باتری قادر به نگه داشتن شارژ با موتور خاموش نیست.

اگر موتور شما در عرض چند ثانیه یا چند دقیقه پس از پرش باتری دوباره از بین برود، احتمالاً ایراد از دینام شما است. در واقع ممکن است دینام شما کاملاً از بین رفته باشد. نصب باتری جدید ممکن است مشکل را برای مدت کوتاهی برطرف کند. با این حال، هنگامی که باتری جدید قدرت خود را تخلیه کرد، در خودرویی گیر خواهید کرد که دوباره روشن نمی شود.

همچنین بخوانید: روشن کردن خودرو با کابل باتری به باتری

2. توقف موتور

دینام مرده تقریباً همیشه به ماشینی منتهی می شود که روشن نمی شود. با این حال، قبل از اینکه همه چیز به آن نقطه برسد، ممکن است طیف وسیعی از مشکلات دیگر را تجربه کنید. یک دینام معیوب یا در حال مرگ ممکن است فقط در زمان مناسب کار کند و شروع به کار کند. در نتیجه، دینام ممکن است آن چیزی را که برای شارژ کامل باتری شما لازم است را نداشته باشد - حتی اگر موتور شما روشن باشد.

در نتیجه، ممکن است متوجه شوید که خودرویتان در زمان‌های عجیب و غریب متوقف می‌شود. علت اصلی چنین توقفی اغلب مربوط به انژکتورهای سوخت است که برای انجام کار خود به برق نیاز دارند. اگر دینام معیوب نتواند باتری شما را به طور مداوم شارژ نگه دارد، انژکتورهای سوخت ممکن است روشن نشوند و باعث از کار افتادن موتور شما شود.

3. مسائل برق

دینام در حال مرگ می تواند منجر به طیف گسترده ای از مشکلات الکتریکی دیگر شود. به طور کلی، چنین مسائلی به عنوان ناتوانی در عملکرد در توان معمولی ظاهر می شود. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که چراغ‌های جلوی شما از حد معمول کم‌تر به نظر می‌رسند - یا حتی روشنایی آن‌ها به‌طور غیرقابل توضیحی در نوسان است.

علائم دیگر شامل چراغ های داشبورد و گنبد است که ممکن است سوسو بزنند یا کم نور به نظر برسند. پنجره های اتوماتیک ممکن است بسیار کندتر از حد معمول باز و بسته شوند. یا، رادیو و/یا مراکز سرگرمی شما ممکن است به صورت دوره ای تعطیل شوند.

4. صداهای غیر معمول

آلترناتورهای بد اغلب صداهای بلند یا غیرعادی تولید می کنند. دینام انرژی مکانیکی خود را به وسیله تسمه از موتور دریافت می کند. اگر این کمربند نامرتب شده باشد یا بیش از حد فرسوده شده باشد، ممکن است متوجه صدای جیر جیرهای عجیب و غریب از زیر کاپوت خود شوید. تسمه فرسوده ممکن است نتواند دینام را به سرعت بچرخاند تا توان کافی تولید کند.

داخل دینام حاوی بلبرینگ هایی است که به استاتور داخلی اجازه می دهد تا پشت سر هم با تسمه بچرخد. با گذشت زمان، این یاتاقان ها سوراخ شده و فرسوده می شوند و صدای زمزمه تولید می کنند. این صدا با کاهش بیشتر و بیشتر یاتاقان ها تشدید می شود.

اگر هر یک از این علائم را مشاهده کردید، در اسرع وقت به دنبال کمک متخصص باشید. حتی اگر ماشین شما به کار خود ادامه دهد، دینام ممکن است به زودی به طور کامل از کار بیفتد و شما را سرگردان کند.

آیا میدانید علت چشمک زدن چراغ دینام چیست؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021430*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی