اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008165513713932

آفات و بیماری های درخت هلو ؛ آشنایی و روش های مبارزه با آن ها

کد: 140008165513713932

https://bit.ly/3bWxtqq

، شاهرود , (اخبار رسمی): آفات درخت هلو از جمله شته سبز هلو، کرم سرشاخه خوار هلو، شته خالدار هلو، کرم هلو و بیماری لب شتری هلو را در این مقاله بررسی کرده‌ایم. برای آشنایی با این آفت های مهم درخت هلو، شیوه فعالیت و میزان خسارت و روش های مبارزه با افات هلو با ما همراه باشید.

آفات و بیماری های درخت هلو ؛ آشنایی و روش های مبارزه با آنها
آفات درخت هلو, شته سبز هلو,کرم سر شاخه خوار هلو, پیچیدگی برگ هلو, بیماری لب شتری هلو

اهمیت بالای امنیت غذایی برای بشر

مطالعه تاریخ زیستی بشر بروی کره زمین از مبدا تا به امروز نشان می‌دهد، تأمین مواد غذایی برای انسان‌ها همواره یک موضوع اساسی بوده است؛ زیرا سلامت و بقای بشر در گرو کسب غذا در اشکال مختلف اعم از گونه‌های گیاهی و یا جانوری خوراکی است.

وقتی سخن از تهیه غذا می‌شود دو المان اساسی کمیت و کیفیت دغدغه اصلی محسوب می‌شود.

از آنجا که زنجیره غذایی جانداران کره خاکی به شدت به یکدیگر وابسته می‌باشد، لذا مطالعه فاکتورهای موثر بر مقدار و همچنین کیفیت مواد غذایی بسیار حائز اهمیت است.

تجارب تاریخی نشان می‌دهد همواره یکی از تهدیدات نسل بشر کمبود غذا و یا عدم سلامت غذا بوده است و این امر بارها و بارها موجب مرگ‌های جمعی در نواحی مختلف دنیا شده است.

بنابراین محققان علوم گیاه شناسی و جانورشناسی همواره در پی شناخت و مطالعه گونه‌های مختلفی هستند که می‌توانند بر امنیت غذایی انسان‌ها تاثیرگذار باشند.

در میان گونه های گیاهی متنوع که می‌توانند بعنوان مواد خوراکی برای انسان کاربرد داشته باشند، گونه‌های زراعی و باغی بسیار اهمیت دارند.

شاید بخش اعظم منابع تأمین غذا گونه‌های زراعی یا بوته ای می‌باشند اما نمی‌توان سهم گونه‌های باغی همچون درختان مثمر را نادیده گرفت.

بی شک میوه‌ها بخشی از سبد غذایی ما برای تامین مواد مورد نیاز بدن را تشکیل می‌دهند. میوه‌هایی که حاصل کاشت، داشت و برداشت درختان مثمر در مناطق مختلف است.

لذا همواره نیاز به مطالعات بسیار در حوزه باغبانی و کشت درختان میوه برای ارتقا کمی و کیفی تولیدات در این حوزه احساس می‌شود.

ضرورت مطالعه آفات درختان

یکی از مهمترین حوزه های مطالعاتی جهت تامین امنیت چند جانبه در تولید محصولات باغی، مطالعه آفات درختان باغی است.

--------------------------------------------------

مقاله "ایده‌هایی برای باغبانی ارگانیک و کنترل آفات به صورت طبیعی" را نیز مطالعه کنید

--------------------------------------------------

هجوم آفات نه تنها می‌تواند بر مقادیر تولید محصول به لحاظ کمی تاثیر گذار باشد، بلکه در برخی مواقع دیده شده که عدم آگاهی و شناخت نسبت به آفات و یا سهل انگاری در مبارزه با آنها، تاثیر بسیار مخربی بر کیفیت محصولات نیز داشته است.

از آنجا که محصول نهایی باغ‌ها قرار است در بازارهای ملی و یا بین المللی عرضه شود، تأمین مقادیر (کمیت) محصولات تولیدی و همچنین کیفیت آنها حساسیت بسیار زیادی دارد.

در نتیجه مطالعه آفات مهاجم به گونه های گیاهی خصوصاً برای درختان میوه، می‌تواند تا حدود زیادی خطر برهم زدن امنیت غذایی و سلامت مصرف کنندگان را تضمین کند و عدم توجه به این موضوع ممکن است اثرات مخرب و غیرقابل جبرانی به همراه داشته باشد.

حوزه کشاورزی بسیار وسیع بوده و تنوع گونه‌های گیاهی بسیار فراوان است؛ لذا بهتر است برای مطالعه در این خصوص ابتدا حوزه های مطالعاتی را بخش بندی کنیم.

سپس با توجه به سهم گونه‌های مختلف تولیدی در کشور از حیث کمیت و سود‌آوری اقتصادی، تمرکز را بر بخش های اهم قرار دهیم.

در نتیجه ما لازم دیدیم که مطالعه در این باب را از درختان درشت هسته خاصه درخت هلو شروع کنیم. زیرا به لحاظ وسعت زیر کشت و میزان تولید محصول از پر تیراژترین محصولات باغی برشمرده می‌شود.

امید است با مطالعه آفات مربوط به درختان هلو؛ بتوان ضمن ارتقا آگاهی فعالان حوزه کشاورزی اثری هرچند کوچک بر میزان رشد کمی و کیفی این محصول ارزشمند باغی داشت.

گیاه شناسی درخت هلو

نام علمی: Prunnus persica

هلو میوه‌ای آبدار و تک هسته‌ای با پوست چوبی بسیارسخت و مغز زرد یا نسبتا سفید دارد.

پوست هلو مخملی شکل و بسته به نوع رقم هلو میتواند بسیار نازک و یا ضخیم باشد.

هلو از خانواده میوه های هسته درشت بوده و بنا بر چسبیدن گوشت به هسته، این میوه را به دو دسته هسته جدا و هسته چسبیده تقسیم می کنند.

درخت هلو معمولا سه نوع شاخه ساده- مرکب و کاذب دارد.

شاخه های ساده فقط جوانه رویشی تولید می کنند.

شاخه های مرکب جوانه رویشی و زایشی تولید می کنند.

شاخه کاذب در طول شاخه جوانه زایشی و در نوک جوانه رویشی تولید می کند که در هنگام هرس، نوک شاخه کاذب حذف می شود.

جوانه گل هلو ساده و در جانب شاخه‌های یک ساله تشکیل می شود.

آفات درخت هلو

در ادامه، برخی از ار آفات مهم درخت هلو را بررسی میکنیم.

اگر سوال یا نکته ای داشتید، از پایین صفحه، بخش ثبت دیدگاه برای ما ارسال کنید.

1.شته سبز هلو

  • مشخصات ظاهری و مرفولوژی شته سبز هلو
  • بیولوژی شته سبز هلو
  • خسارت شته سبز هلو
  • روش های کنترل شته سبز هلو

2. کرم سرشاخه خوار هلو

  • شناخت مرفولوژی کرم سرشاخه خوار هلو
  • مدل فعالیت تغذیه‌ای کرم سرشاخه خوار هلو
  • روش های کنترل کرم سرشاخه خوار هلو

3. شته خالدار هلو

  • مشخصات ظاهری شته خالدار هلو
  • ﻣﻨﺎﻃﻖ اﻧﺘﺸﺎر و ﮔﯿﺎﻫﺎن ﻣﯿﺰﺑﺎن شته خالدار هلو
  • ﺷﯿﻮه و ﺷﺪت ﺧﺴﺎرت شته خالدار هلو
  • شیوه زندگی و فعالیت شته خالدار هلو
  • مبارزه با شته خالدار هلو

4. کرم هلو

  • خسارت کرم هلو
  • مبارزه با کرم هلو

5. بیماری لب شتری هلو

  • عامل و علائم بیماری لب شتری هلو
  • مبارزه با بیماری لب شتری هلو

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مزرعه کارآفرینی

گروه مزرعه کارآفرینی، بستر فعالیت مجموعه ای از افراد فعال و متخصص در حوزه کشاورزی است. این گروه با هدف گسترش فرهنگ تولید باکیفیت و استاندارد در کشاورزی و تحقق درآمد و توسعه پایدار ایجاد شده است. مزرعه کارآفرینی در تلاش است تا به یک بستر مطمئن برای کسب اطلاعات درباره کشاورزی و شروع کارآفرینی یا رونق کسب وکار در این حوزه گردد. در مزرعه کارآفرینی علاوه بر ارائه اطلاعات، محصولات باکیفیت و استاندارد از تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان متعهد عرضه می‌شود. ما در تلاشیم تا درنهایت تعهد و تخصص، بهترین‌ها را برای شما به ارمغان بیاوریم خدمات سایت مزرعه کارآفرینی 1. بازار بزرگ کشاورزی آنلاین مزرعه کارآفرینی این بستر را برای کلیه فعالین حوزه کشاورزی فراهم کرده است تا در یک بستر مناسب، نیاز‌های خود را تامین نمایند. سرمایه‌گذاران و کشاورزان گرامی میتوانند در سایت مزرعه کارآفرینی، محصولات مورد نیاز خود برای شروع یا رونق فعالیت را مشاهده، مقایسه و از فروشندگان متعهد خرید نمایند. تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان ملزومات تولید در کشاورزی نیز می‌توانند به صورت رایگان عضو سایت مزرعه کارآفرینی شده و محصولات خود را به فروش برسانند. همچنین خدمات‌دهندگان بخش کشاورزی می‌توانند به معرفی خود در بخش ” شبکه خدمات‌دهندگان کشاورزی” در سایت مزرعه کارآفرینی بپردازند. 2. انتخاب بهترین گزینه‌ها 3. مجموعه کامل محصولات و خدمات موردنیاز 4. ارائه خدمات به سراسر کشور ------------------------------------------------------------------ برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مزرعه کارآفرینی مراجعه کنید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی