اطلاعات تماس
  • 021220*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008185516317216

انواع چراغ های خطی کدامند؟

کد: 140008185516317216

https://bit.ly/3khTB3m

، (اخبار رسمی): نورپردازی خطی اکنون نسبت به زمانی که اولین بار سال ها پیش معرفی شده است در گزینه های بسیار بیشتری وجود دارد.

انواع چراغ های خطی کدامند
انواع چراغ های خطی کدامند؟

نورپردازی خطی می تواند هم به صورت تو کار و هم روکار نصب شود یا به حالت تعلیق(آویز) درآید. با توجه به IP (حفاظت از ضربه)، بسیاری از محصولات در حدود IP20 هستند، اما شما می توانید چراغ های موجود در بازار را پیدا کنید که دارای رتبه IP65 باشند (به این معنی که آن ها مناسب آشپزخانه، حمام ، سقف استخر و مکان هایی هستند که رطوبت و آب دارند).

اندازه نیز می تواند با نورپردازی خطی بسیار متفاوت باشد. می توانید آویزهای منفرد روشنایی یا خطوط مداوم بیش از 50 متر داشته باشید. این ها می توانند به اندازه ای بزرگ باشند که یک اتاق را روشن کنند و یا به اندازه ای کوچک باشند که یک خط باریک و یا مکان هایی مانند زیر کابینت ها را روشن کنند.

در ادامه انواع چراغ های خطی را بر شمرده و هر یک را به اختصار مورد بررسی قرارمی دهیم.

همانطور که اشاره شد چراغ های خطی دارای انواع مختلفی هستند و از نظر نصب می توان آن را به سه دسته تقسیم بندی کرد:

1. چراغ خطی توکار

نصب چراغ خطی توکار در سقف های کاذب امکان پذیر است. بدین منظور در سقف کاذب، باکس یا شیارهایی متناسب با ابعاد چراغ ایجاد می نمایند و سپس چراغ در داخل آن نصب می شود. این چراغ ها در دیوارهایی که از این شرایط برخوردار باشند نیز قابل نصب هستند.

پس از نصب، فریم چراغ دیده نمی شود و اگر مراحل نصب به درستی صورت پذیرفته باشد سطح نور و محل نصب یکی خواهد شد و بیرون زدگی در سقف یا دیوار دیده نخواهد شد. استفاده از این چراغ برای نورپردازی دست طراحان را باز خواهد گذاشت چرا که به آنان اجازه می دهد از انواع لاین های نوری مستقیم، منحنی و کرو متناسب با قوس های فضا و چیدمان دکوراسیون بهره بگیرند.

به طور مثال در مراکز تجاری و فروشگاه ها استفاده از نور خطی در سقف که امتداد آن از روی دیوار می گذرد و طرح L شکل را بوجود می آورد به زیبایی بصری و جلب توجه مشتریان کمک زیادی خواهد کرد. چنانچه محل مورد نظر از لحاظ نصب چراغ خطی به صورت توکار شرایط لازم را داشته باشد در انواع محیط های اداری، تجاری و مسکونی می توان این چراغ ها را نصب نمود.

مشاهده پروژه چراغ خطی توکار دیتیلینگ خودرو مجتمع تجاری پارک سنتر

2. چراغ خطی آویز

این چراغ ها به لحاظ سیستم روشنایی با دیگر چراغ های خطی تفاوتی ندارند. تفاوت آن در سیستم نصب آویز است که به آن کاربری های خاص خود را می بخشد. در مکان هایی که ارتفاع سقف زیاد است برای رسیدن به لوکس نوری کافی ناچار به استفاده از چراغ های بیشتری خواهیم بود. اما اگر بتوانیم به روشی فاصله بین چراغ و کف را کمتر کنیم هزینه کمتری برای روشنایی خواهیم پرداخت.

استفاده از چراغ هایی با سیستم آویز در این شرایط می تواند یک راه حل هوشمندانه باشد که علاوه بر کاهش تعداد چراغ ها و هزینه های مصرف انرژی به زیبایی فضا نیز کمک خواهد نمود. همچنین این چراغ ها را می توان از محل نصب باز کرد و در جای دیگری نصب نمود.

بنابراین در صورت جابجایی و تغییر مکان، نیاز به هزینه مجدد برای خرید چراغ نخواهد بود.
ظاهر زیبا و مینیمال چراغ خطی آویز به آن کاربری های مختلفی می بخشد. از این چراغ می توان بر روی میزهای کنفرانس و جلسات، کانتر، جزیزه آشپزخانه، لابی هتل ها و مجتمع های تجاری، کافه و رستوران ها و …. استفاده نمود.

3. چراغ خطی روکار

استفاده از چراغ خطی در شرایطی که سقف کاذب و امکان برش و ایجاد شیار در آن برای نصب چراغ خطی توکار وجود نداشته باشد و از طرفی سقف از ارتفاع چندان بلندی برخوردار نباشد که بتوان از سیستم های آویز در آن استفاده کرد راهکار مناسبی خواهد بود.

اگر قصد تغییر سیستم روشنایی مکان مورد نظر خود را داشته باشید و از طرفی امکان تغییر و دست بردن در سقف و دیوار ها را نداشته باشید با استفاده از چراغ خطی روکار می توانید سیستم روشنایی خود را بروز کنید. در این حالت بدنه چراغ پس از نصب مشخص خواهد بود، رنگ بدنه چراغ را می توان متناسب با دکوراسیون و طراحی داخلی انتخاب نمود. این چراغ ها را می توان در طول های بالا سفارشی سازی نمود و در انواع محیط های اداری، تجاری و مسکونی به خدمت گرفت.
در انتخاب چراغ خطی متناسب با ویژگی ها و کاربری محیط، علاوه بر نوع نصب آن توجه به رنگ نور، شارنوری، طول عمر، عدم نفوذ رطوبت و گرد و غبار به داخل چراغ حائز اهمیت است.

تاریخ چراغ های خطی

در گذشته، چیزی به عنوان روشنایی خطی وجود نداشت. این امر باعث می شد روشنایی برخی ساختمان ها و مناطق دشوار باشد. برخی مناطق که نورپردازی آن ها بدون روشنایی خطی دشوارتر بود عبارت بودند از خرده فروشی ها، انبارها و دفاتری که بسیار وسیع بودند. از نظر تاریخی روشنایی این فضاهای طولانی با چراغ های رشته ای بزرگ که خروجی نور بسیار مفیدی ندارند فراهم می شد.

نورپردازی خطی ابتدا با استفاده از چراغ های فلورسنت، در دهه 1950 در فضاهای صنعتی مشاهده شد. با رشد فناوری، بیشتر مورد استفاده قرار گرفت و باعث شد از نورپردازی خطی در بسیاری از کارگاه ها، فضاهای خرده فروشی و تجاری و همچنین گاراژهای داخلی استفاده شود. با افزایش تقاضا برای نورپردازی خطی، تقاضا برای محصول خوشایند تر با عملکرد بهتر افزایش یافت.

هنگامی که نورپردازی LED در اوایل دهه 2000 شروع به کار کرد، شاهد جهش بزرگی در روشنایی خطی بودیم. روشنایی خطی LED برای خطوط نور مداوم و بدون لکه های تاریک مورد استفاده قرار می گرفت. از زمان ورود LED به نورپردازی خطی، نوع محصول از قدرتی به قدرت دیگر متفاوت بوده و پیشرفت های زیبایی شناختی و عملکردی بسیاری داشته است که دائماً توسط تقاضای روزافزون افزایش می یابد.

این روزها وقتی به نورپردازی خطی نگاه می کنید، تعداد زیادی گزینه مانند مستقیم / غیرمستقیم، سفید قابل تنظیم، RGBW، کم نور شدن نور روز و …. وجود دارد. این ویژگی های خارق العاده که در چراغ های معماری خیره کننده وجود دارند می توانند منجر به محصولات بی نظیری شوند.

چرا روشنایی خطی؟

نورپردازی خطی به دلیل انعطاف پذیری، عملکرد عالی و جذابیتی که از لحاظ زیبایی شناختی دارد، بسیار محبوب شده است.

انعطاف پذیری: چراغ های خطی انعطاف پذیری بالایی دارند، زیرا تقریباً در هر نوع سقفی قابل نصب هستند. می توانید آن ها را به صورت معلق(آویز)، توکار و یا روکار، نصب کنید. برخی از محصولات روشنایی خطی طیفی از شکل های متصل را در شکل های گوشه L یا اتصالات T و متقاطع ارائه می دهند.

این شکل های متصل به همراه طیف های مختلف، به طراحان نورپردازی اجازه می دهند تا با استفاده از یک آباژور که می تواند برای متناسب سازی اتاق طراحی شود، طراحی های واقعا بی نظیری ایجاد کنند.

عملکرد: LED ها جهت دار هستند و نیاز به بازتاب دهنده ها و دیفیوزرها را کاهش می دهند و باعث افزایش کارایی می شوند.

زیبایی شناسی: اغلب داشتن عملکرد عالی کافی نیست. روشنایی ها نیاز به طراحی خیره کننده ای دارند. با این حال، چراغ های خطی از این نظر بسیار عالی عمل می کنند، زیرا این نوع روشنایی ها طیف وسیعی از مدل ها برای ایجاد طرح های منحصر به فرد و چشم نواز را فراهم می کند.

طرح های سفارشی با گوشه ها، مربع ها، مسیر های خطی طولانی، نور مستقیم / غیرمستقیم و رنگ های سفارشی تنها معدود گزینه هایی است که چراغ های خطی ال ای دی را به گزینه ای بسیار مناسب تبدیل می کند.

دمای رنگ: چراغ های خطی LED اغلب می توانند طیف گسترده ای از دمای رنگ انعطاف پذیر از سفید گرم گرفته تا سفید خنک را برای روشنایی محیط ارائه دهند. می توان از درجه حرارت های مختلف برای ایجاد خلق و خوی و جو در یک فضا استفاده کرد.

کلوین رنگ های چراغ خطی از انبه ای، آفتابی، نچرال، تا مهتابی و یخی قابل دسترس است.همچنین، نورپردازی خطی غالباً در رنگ روشن و تغییر رنگ RGBW قابل تنظیم است ( با کنترل از راه دور یا کنترل دیواری کنترل می شود.)

شماره تماس : 02122057583
02126204203

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021220*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | دکوراسیون و منزل