اطلاعات تماس
  • 021220*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010155622117216

سقف کشسان ساده چیست؟

کد: 140010155622117216

https://bit.ly/3t3IeB4

، (اخبار رسمی): از جدیدترین انواع سقف کاذب می‌ توان به سقف کشسان اشاره داشت. سقف کشسان در بازار با نام سقف کششی نیز شناخته می‌ شود.

سقف کشسان ساده چیست؟
سقف کشسان ساده چیست؟

از جدیدترین انواع سقف کاذب می‌ توان به سقف کشسان اشاره داشت. سقف کشسان در بازار با نام سقف کششی نیز شناخته می‌ شود. دقت داشته باشید که این سقف کاذب در ردیف سبک‌ های مدرن قرار می‌ گیرد. سقف کشسان در واقع مدل خاصی از سقف کاذب است که قابلیت نصب در ابعاد و مکان‌ های مختلف و گوناگون را دارد.

به دلیل استفاده از پارچه پی وی سی در ساخت انواع سقف کششی این ویژگی ایجاد شده که با حرارت دادن این مدل سقف کاذب امکان نصب آن در هر ابعادی وجود دارد. سقف کششی در برابر گرما و رطوبت مقاومت بالایی دارد، به همین دلیل این سقف کاذب یک عایق گرما و رطوبت مناسب نیز است. در ادامه به انواع سقف کشسان، مزایا و معایب آن و نکاتی در این زمینه می‌ پردازیم.

سقف کشسان چیست؟

سقف کشسان یا همان سقف کششی نمونه جدیدی از انواع سقف کاذب ساختمان است. این سقف‌ ها در به دلیل ارائه طرح و سبک‌ های مختلف جزء بهترین و پرکاربرد‌ترین سقف‌ های کاذب در دنیا به حساب می‌‌‌‌‌ آید. از آن جایی که نمونه‌ های متنوعی از سقف‌ های کشسان ارائه می‌ شود، هر ایده و سلیقه‌ ای را پوشش می‌ دهد. علاوه‌بر این‌ مقاوم‌ سازی ساختمان نیز تاثیر زیادی دارد.

از جمله مزایای این سقف‌ها می توان به قابلیت ست کردن سازه با عناصر دکوراتیو اشاره داشت. به همین دلیل امکان استفاده از آن در آشپزخانه، پذیرایی و سایر قسمت‌ های منزل وجود دارد.

نصب آسان و سریع، سبک بودن سقف کشسان، عایق صوتی، حرارت و رطوبت، ضد حریق و … از دیگر مزایای سقف کشسان می‌‌ باشند. به همین دلیل بسیاری از معماران این سقف‌‌‌‌‌ ها را به افراد پیشنهاد می‌ دهند.

سقف کشسان مات، سقف کشسان ساتن، سقف کشسان لاکر، سقف کشسان ترنسپرنت، سقف کشسان برلیانت، سقف کشسان باریسول، سقف کشسان سه بعدی و فیبر نوری از پرکاربردترین نمونه‌ های سقف کششی به حساب می‌ آیند که در ادامه توضیحاتی در مورد آنها ارائه می‌ دهیم.

خرید سقف کشسان و مزایای نصب آن

سقف‌ های کشسان مزایای بسیاری دارند. از مهم ترین این مزایا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان چاپ تصویر دلخواه
  • امکان شست و شو و تمیز کردن
  • امکان جابجایی و نصب در محلی دیگر
  • آنتی باکتریال
  • ضد آب و ضد رطوبت
  • ضد گرد و غبار
  • مقاوم در برابر آتش
  • عایق صوتی
  • طول عمر مفید نسبتا بالا
  • معایب سقف کشسان

سقف کشسان در کنار مزایای خود دارای معایبی نیز هست. با کسب اطلاعات در مورد معایب آن می‌ توانید انتخاب بهتری داشته باشید. در ادامه به معایب سقف کشسان به صورت مختصر اشاره خواهیم داشت:

  • عدم دسترسی به قسمت پشتی سقف کاذب کشسان
  • جدا سازی و دسترسی به قسمت پشتی توسط متخصص
  • استفاده از متریال بی کیفیت و نامناسب در ساخت انواع سقف کشسان
  • استفاده از تایل های نامرغوب در ساخت سقف کشسان و ایجاد مشکلات تنفسی به مرور زمان
  • سخت بودن محافظت از برخی پارچه‌های به کار رفته در ساخت انواع سقف کشسان

ساختار سقف کشسان

سقف‌ های کشسان از پارچه به جنس PVC با خاصیت کشسانی تولید می‌ شوند و در اثر حرارت قابلیت تغییر دارند. نصب سقف کشسان با گرم کردن و کشش سقف و اتصال آن به گیره‌‌‌‌ های مخصوص صورت می گیرد. در حقیقت دلیل نام گذاری این سقف کاذب هم به همین دلیل است.

در مواد اولیه این نوع از کلر استفاده می‌ شود. به همین دلیل سازه را در برابر آتش سوزی و حریق ایمن می‌ سازد. در ساختار سقف کشسان به دلیل وجود ماده‌ ای دیگر به نام زینک اکساید، امکان جذب قارچ و باکتری را به صفر می‌ رساند. یعنی سقف کشسان دارای خاصیت آنتی باکتریال است.

به همین دلیل معمولا از این سقف مانند سقف کاذب گریلیوم برای مکان‌ های نگهداری مواد غذایی، دارو، تجهیزات پزشکی، اتاق عمل و … استفاده می‌ شود.

انواع و طرح‌ های سقف کشسان

سقف‌ های کشسان دارای طرح‌ها و مدل‌ های متنوعی هستند. از طرفی هم به دلیل ویژگی‌ های زیادی که دارد، مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. در ادامه به پر‌کاربردترین سقف‌ های کشسان می‌ پردازیم:

سقف کشسان لاکر

این سقف دارای خاصیت انعکاس تصویر در خود است. به همین دلیل سقف کشسان لاکر با نام سقف کششی براق یا آینه‌‌‌‌ ای هم شناخته می‌ شود. این مدل سقف دارای درخشش خاص و زیبایی است و روی جلوه منزل و دکوراسیون داخلی تاثیر بسزایی دارد.
این سبک به نوعی جزء سقف کاذب آی گلس به حساب می‌ آید. از مهم ترین ویژگی‌ های سقف کشسان لاکر می‌ توان به بزرگتر نشان دادن فضای منزل، امکان تطابق چیدمان منزل با طرح انتخابی و عمیق نشان دادن فاصله‌ سقف تا کف ساختمان با نورپردازی مناسب اشاره داشت.

سقف کشسان سه بعدی

همانطور که از نام این مدل سقف کشسان مشخص است، در ساختار سقف از طرح‌ ها و سبک‌ های سه بعدی استفاده شده است. از مزایای سقف کشسان سه بعدی می‌‌‌‌‌‌ توان به عایق بودن صدا، جلوه زیبا و … اشاره داشت.

سقف کشسان مات
سقف کشسان مات از جنس پی وی سی با درجه درخشندگی و براقی پایین است و معمولا به سبک گچ کاری، نصب تایل گچی و سنتی سقف کاذب نزدیک است. دقت داشته باشید که سقف کشسان مات تنوع رنگی کمتری دارد.
از مزایا و ویژگی‌ های این سبک سقف می‌ توان به سادگی و زیبایی خاص و ست کردن با دکوراسیون به سبک کلاسیک اشاره داشت.

سقف کشسان باریسول
سقف کشسان باریسول از ورقه‌ های پی وی سی غیر قابل اشتعال تشکیل شده و بر روی یک ریل خاص برای نصب و اجرا قرار می‌‌‌‌‌‌ گیرند. این نوع سقف کشسان معمولا برای بازسازی و یا ساخت ساختمان با دکوراسیون جدید استفاده می‌‌‌‌ شود.
از جمله مزایای سقف کشسان باریسول می‌ توان به قابلیت جداسازی راحت سقف کشسان باریسول، قابلیت انطباق با محل‌های مختلف ،امکان نصب روشنایی مناسب و … اشاره داشت.

سقف کشسان اپوکسی
سقف کشسان اپوکسی دارای ویژگی‌ ها و مزایای بسیاری است. از جمله ویژگی‌ های این نوع سقف می توان به مقاومت خوب نسبت به ضربه، سایش، آنتی باکتریال بودن، مقاومت الکتریکی، مقاوم به اسیدهای آلی، الکل، روغن‌ ها، نمک‌ ها و … اشاره داشت.
دقت داشته باشید که شست و شو و نظافت این سقف‌ ها به راحتی صورت می‌ گیرد. به همین دلیل با مشکل تمیزکاری و نظافت رو به رو نمی‌ شوید.

سقف کشسان ترنسپرنت
این مدل سقف دارای ساختاری ساده و شیک با خاصیت نورپردازی بک لایت است. به همین دلیل از آن معمولا در نمایشگاه‌ های اتومبیل، سازه‌ های نمایشگاهی، فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای بزرگ، فروشگاه‌ های جواهرآلات و سایر مکان‌ هایی که روشنایی در میزان فروش تاثیر دارد، استفاده می‌ شود.

سقف کشسان برلیانت
سقف کشسان برلیانت نوعی سقف کاذب خاص و لوکس است که با نصب آن می‌ توانید جلوه‌ ای شیک و جذاب به وجود بیاورید. این نوع سقف کشسان جزو مدل‌ های جدید سقف کاذب به حساب می‌ آید و با رنگ‌ های خاص مانند: طلایی و صدفی خودنمایی می‌ کند.
سقف کشسان برلیانت تنها در دو رنگ نقره‌ ای و طلایی ساخته می‌ شود و می‌ تواند برای سقف حمام، سرویس بهداشتی، سالن‌‌ های غذاخوری لوکس مناسب باشد.

سقف کشسان ساتن
در ساخت سقف کشسان ساتن از نوعی پارچه خاص استفاده می‌ شود. دقت داشته باشید که امکان انتخاب طرح‌ ها و رنگ‌ بندی‌ های مختلف پارچه و اجرای آن بر سقف کشسان وجود دارد.

جمع بندی

شرکت توسعه افزار هوراد ارائه دهنده انواع سقف کشسان از جمله سقف کشسان ساده است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن مشاوره می‌ توانید از طریق شماره درج شده با ما در ارتباط باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021220*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه