اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008295531717569

چگونه متوجه شویم دینام، باتری را شارژ می کند؟

کد: 140008295531717569

https://bit.ly/3ETZRph

، (اخبار رسمی): از کجا بفهمیم دینام باتری را شارژ می کند؟ علت شارژ نشدن باتری توسط دینام چیست؟ تست دینام و یا تست باتری خودرو چگونه انجام می شود؟

چگونه بفهمیم دینام باتری را شارژ می کند؟
چگونه متوجه شویم دینام، باتری را شارژ می کند؟

نشانه های خرابی دینام چراغ روی آمپر اولین علائی که در صورت خرابی دینام مشخص می شود روشن شدن چراغ دینام بر روی آمپر خودرو است، این چراغ که شبیه به یک باتری می باشد در صورتی روشن می شود که ایرادی دی دینام به وجود آمده باشد.

بسیاری از رانندگان خودرو بر این باورند که این چراغ زمانی روشن می شود که عمر باتری رو به اتمام باشد اما در بیشتر مواقع روشن شدن آن نشان از خرابی دینام است.

به همین در صورت روشن شدن آن باید به یک مکانیک ماهر مراجعه کنید تا خودرو را بررسی کند و بفهمد دلیل روشن شدن چراغ چیست؟

احساس بوی سیم و یا لاستیک سوخته شاید برای شما پیش آمده است که در حال رانندگی هستید و ناگهان احساس می کنید بوی سیم سخته و لاستیک سوخته می آید، معمولا این بود ناشی از اصطکاک فولی و تسمه و در نتیجه داغ شدن تسمه تایم است.

جریان برقی که توسط دینام تولید می شود به کمک سیم های خودرو به قطعات دیگر انتقال داده می شود، در صورتی که هرگونه مشکلی در این سیم ها ایجاد شود انتقال برق با مشکل مواجه می شود و دینام برای این که برق بیشتری تولید بیشتر کار می کند و در نهایت شما بوی سیم داغ شده احساس می کنید.

ایجاد هر گونه مشکل در تسمه دینام خودرو یکی دیگر از علائمی که مربوط به خرابی دینام است تسمه تایم است، هر زمان که احساس کردید نور های چراغ خودرو کم و زیاد می شوند بهتر است تسمه را هم چک کنید زیرا ممکن است دچار در رفتگی و یا پوسیدگی شده باشد. مورد دیگری که باید بررسی کنید تا از عملکرد خوب دینام خودرو مطمئن شوید، سفت یا شل بودن بیش از اندازه ­تسمه است که هر دو این موارد به نوعی باعث می­‌شود تا دینام خودرو به‌درستی کار خود را انجام ندهد.

کم نور شدن چراغ های خودرو همان طور که گفتیم در زمان روشن بودن خودرو تمامی اجزا برقی وایسته به دینام هستند، در صورتی که در دینام مشکلی ایجاد شود اجرا برقی خودرو نیز نمی توانند به درستی کنند. اولین قطعه ای که سرعت واکنش نشان می دهد چراغ های خودرو است، بنابراین هر زمان متوجه شوید نور چراغ های خودرو ضعیف شده و به صورت همیشه نیستند باید سریعا تمامی وسایل برقی را خاموش کنید و دینام خودرو را برسی کنید.

از کجا بفهمیم دینام باتری را شارژ می کند؟ ممکن است علائم خرابی که شما مشاهده می کنید نشان از این داشته باشد که باتری خودرو دچار مشکل شده است اما آن را به تازگی تعویض کرده باشد و یا از سالم بودن آن اطمینان داشته باشید.

در این صورت معمولا موضوع مربوط به دینام است. زیرا وظیفه شارژ باتری بر عهده دینام است.

بررسی های فنی حالت دینام:

  • حالت نرمال ولتاژ دینام تمامی خودروهای سواری عددی مابین ۱۳.۸ و۱۵ ولت میباشد و چنانچه ولتاژ دینام کمتر از مقدار نرمال آن باشد (زیر عدد ۱۳.۸ ولت) یعنی توانایی تامین برق خودرو و نتیجتا شارژ باطری ماشین را نداشته و باعث خرابی باطری در طول زمان خواهد شد.در این حالت دینام باید به سرعت جهت جلوگیری از آسیب های بعدی سرویس و یا تعویض شود. در صورتی که میزان ولتاژ خروجی دینام از حد مجاز بالا تر باشد، سبب خرابی دینام و از کار افتادن باتری می شود.

بهترین روش برای این که برای تست‌ دینام یا برای اینکه بفهمیم دینام باتری را شارژ می کند یا نه، ابتدا در حالت خاموشی خودرو پراپ های اهم متر رابه قطب های باتری متصل میکنیم ومقدار ولتاژ را یادداشت یا می سنجیم و سپس در زمانی که پراپ های اهم متر به باتری متصل است خودرو را روشن می کنیم و باید ولتاژ ۱ولت یا بیشترافزایش یابد.

در صورتی که این چنین نباشد نشان از این دارد که دینام این توانایی را ندارد باتری خودرو را شارژ کند.

چگونه می توان از این اتفاق جلوگیری کرد؟ جندین روش وجود دارد که با انجام آن ها می توانید مقدار طول عمر باتری و دینام را افزایش دهید، انجام این کار ها اصلا سخت یا پیچیده نیست بلکه روش های اصولی رانندگی با خودرو است.

علاوه بر آن برای این که نه تنها از این دو قطعه بلکه از تمامی بخش های خودرو بتوانید محافظت کنید لازم است که به سرویس خودرو به صورت مرتب اهمیت دهید. در این صورت هر قطعه ای که دچار مشکل شده باشد را سریعا پیدا می کنید و مانع از آن می شوید مشکلات جدی تری در خودرو ایجاد شود.

برای اطلاع درمورد دینام و تست خرابی باتری می توانید مقاله لینک شده را مطالعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]