اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010185625817569

آشنایی با شیوه باتری به باتری خودرو

کد: 140010185625817569

https://bit.ly/3q6UVco

، (اخبار رسمی): خالی کردن باتری ماشین اتفاق طبیعی ای است که اکثر رانندگان آن را تجربه کرده اند، در این مواقع کار های بسیاری می توان انجام داد که یکی از آن ها باتری به باتری خودرو است.

باتری به باتری خودرو
آشنایی با شیوه باتری به باتری خودرو

نکاتی که قبل از باطری به باطری باید بدانید

قبل از اینکه شما بخواهید با مراحل باطری به باطری آشنا شوید لازم است که چند نکته را بیان کنیم. از کیفیت کابل خود اطمینان پیدا کنید زیرا اگر کابل شما دارای جنس نا مرغوب باشد در ادامه کار شما دچار می شوید و تلاشتان بی فایده می ماند. مهم تر از همه مطمئن شوید که باتری ماشین شما تنها خالی شده است و مشکل دیگری ندارد. برای این کار می توانید در صورت داشتن دستگاه مولتی متر ولتاژ باتری را بررسی کنید. همچنین توجه داشته باشید که شما باید ماشین را به طور کامل خاموش نمایید، مخصوصا تمام دستگاه های موجود درون ماشین که به برق احتیاج دارند باید خاموش شوند.

پس از آن باتری خود را از لحاظ ظاهری بررسی نمایید حتما چک کنید که بر روی بدنه آن علائمی همچون ترک خوردگی و یا نشت کردن اسید باتری وجود نداشته باشد. در صورت وجود همچون علائمی بهنر است که نه تنها خودتان کاری انجام ندهید بلکه حتی استارت هم نزنید و از یک فرد متخصص کمک بخواهید. زمانی که در حال بررسی باتری هستید قطب های آن را هم نیز چک کنید.

 در برخی از مواقع گیره های موجود سولفاته می شوند، اگر با چنین چیزی مواجه شدید یه کمک یک برس فلزی و یک سنباده محل مورد نظر را تمیز نمایید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر در فصل زمستان هستید ممکن است به دلیل سرد بودن هوا دما به زیر صفر رسیده باشد و آب درون باتری دچار یخ زدگی شود، بنابراین قبل از انجام هر گونه کاری اجازه دهید که یخ موجود درون باطری باز شود و سپس ادامه کار را انجام دهید. اگر باتری شما از لحاظ ظاهری مشکلی نداست می توانید خودتان این کار را انجام دهید؛ اما سعی کنید که قبل از اینکه باتری ماشین دست بزنید برای اینکه اسید سولفریک موجود به شما آسیبی نزند از دستکش و عینک های ایمنی استفاده کنید، این کار باعث می شود با ایمنی بیشتری کار خود را انجام دهید.

  1.  

آموزش مرحله به مرحله باتری به باتری

قدم اول: در ابتدا شما باید سیم خود را بررسی کنید و اطمینان پیدا کنید که سیم باتری به باتری ماشین کاملا سالم است و زدگی یا خوردگی ندارد.

قدم دوم: برای این کار شما به یک ماشین دیگر با باتری سالم احتیاج دارید، اگر این ماشین را دارید باید آن را در نزدکی ماشین خودتان قرار دهید. توجه داشته باشید که نباید این دو ماشین را به یکدیگر بچسبانید بلکه تنها لازم است آن ها بهم نزدیک باشند، برای سهولت در انجام کار پیشنهاد ما به شما این است که پارک ماشین ها به گونه ای باشند کاپوت جلوی آن ها در کنار یکدیگر قرار گرفته شود. نکته ای که باید در این قسمت به آن توجه کنید این است که به طول سیم حواستان باشد زیرا اگر آن را به زور کش بیاورید و در حین کار جدا شود خطر برو آتش سوزی را به همراه دارد.

 

قدم سوم: ماشینی که قصد دارید از آن باتری بگیرید را خاموش نمایید و سپس کاپوت آن را باز کنید، بهتر است از یک نگه دارنده کاپوت استفاده کنید.

نکته: اگر ماشین دارای باتری سالم از قبل خاموش بوده است، بهتر است که قبل از انجام کار کمی آن را روشن بگذارید تا با استفاده از دینام باتری درون آن نیز شارژ شود.

قدم چهارم: در این جا باید قطب های + و – باتری های هر دو تا ماشین را پیدا کنید، معمولا به این صورت است که در کناره های باتری و یا در بالای آن ها علامتی قرار داده شده است که نشان دهد علامت آن ها چیست.علاوه بر این مورد شما می توانید به کمک رنگ کابل ها نیز متوجه شوید که کدام مثبت و کدام منفی است. کابل های مشکی برای طرف منفی هستند و کابل های قرمز برای جهت مثبت استفاده می شوند.همچنین کابل های قرمز ضخامت بیشتری دارند.

قدم پنجم: پس از پیدا کردن جهت کابل ها و باتری، نوبت آن است که کابل مثبت را به جت مثبت باتری وصل نمایید و کابل منفی را به سمت منفی باتری.

قدم ششم: در اینجا باید بخش انتهایی هر دو کابل را به باتری ماشین خودتان وصل نمایید، نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که کابل منفی نباید به باتری وصل شود زیرا در این صورت خرابی ECU رخ می دهد.

شما باید در خودرو خود قسمتی فلزی را ییدا کنید که رنگی در آن صورت نگرفته است و انتهای کابل منفی را به این قسمت متصل کنید، اما برای کابل مثبت باید آن را به جهت مثبت باتری خودرو خود وصل کنید.

قدم هفتم: وقتی از وصل شدن کابل ها به درستی مطمئن شدید به سراغ ماشین دارای باتری شارژ شده بروید، استارت بزنید و ماشین را روشن نمایید.

اگر پس از استارت زدن ماشین احساس کرید که کابل ها در حال داغ شدن هستند سریعا آن ها را جدا نمایید، این موضوع نشان از این دارد که کابلی که شما در حال استفاده از آن هستید متناسب با این کار نیست و باید از ادامه کار منصرف شوید.

قدم هشتم: در اینجا احتیاجی نیست که شما کاری انجام دهید، زمانی که ماشین را روشن کردید باتری خالی شده با استفاده از کابل ها کم کم شارژ می شود، حداقل زمانی که برای این کار احتیاج است 5 دقیقه است پس در این مدت زمان ماشین را خاموش نکنید و کنار بیاستید.

قدم نهم: پس از زمان گفته شده به سراغ ماشین خودتان بروید و استارت بزنید. در این جا باید ماشین به راحتی روشن شود که نشان از این دارد که کارتان را به درستی انجام داده اید.

در صورتی که ماشین شما به خوبی استارت خورد و روشن شد مطابق زیر عمل نمایید.

در ابتدا کابل مشکی را از ماشین خودتان جدا کنید و پس از آن طرف دیگر کابل را از ماشین دیگر نیز جدا کنید. برای کابل قرمز برعکس عمل می کنیم در ابتدا کابل قرمز را از خودرو دارای باتری سالم جدا کنید و پس از آن از ماشین خودتان جدا نمایید.

توجه کنید که حتی با اینکه ماشینتان روشن شده است ممکن است در ابتدا کمی ریپ بزند، ایرادی ندارد و مسئله طبیعی است مخصوصا اگر پس از مدت زمان زیادی روشن کرده باشید، در این صورت اگر کمی با آن رانددگی کنید و مقداری مسافت را حرکت کنید باتری نم نم به خوبی شارژ می شود.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]