اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010275642417569

دلایل خالی کردن باتری خودرو

کد: 140010275642417569

https://bit.ly/3tB0ORf

، (اخبار رسمی): دلایل مهمی در خالی شدن باتری خودرو تاثیر گذار هستند، از جمله این دلایل می توان به پایان یافتن عمر باتری، قطع مدار داخلی و بروز مشکل در سیستم های الکتریکی ماشین اشاره کرد.

دشارژ باتری خودرو
دلایل خالی کردن باتری خودرو

دلایل مهمی در دشارژ شدن باتری خودرو تاثیر گذار هستند، از جمله این دلایل می توان به پایان یافتن عمر باتری، قطع مدار داخلی و بروز مشکل در سیستم های الکتریکی ماشین اجاره کرد. در ادامه به صورت دقیق تر این موضوع را بررسی می کنیم تا انتها همراه ما باشید.

 

دشارژ باتری ماشین سوالی که برای بسیاری از افراد ایجاد می شود این است که دلایل دشارژ باتری خودرو در زمان های اخر شب و یا زمان هایی که ماشین در گوشه ای پارک شده است چیست؟ معمولا زمانی که باتری خودرو به سرعت پس از خاموش شدن دشارژ می شود، به یکی از عوامل زیر بستگی دارد:

 

  •  ممکن است باتری به پایان عمر خود رسیده باشد.

 

  •  یک مدار اضافی و معیوب قدرت باتری را کاهش داده است.

 

  •  مشکلی در سیستم های برقی خودرو ایجاد شده است و بر روی باتری تاثیر گذاشته است.

 

برخی زا مشکلاتی که در باتری ایجاد می شود را شما می توانید در خانه و به کمک تسر ها تشخیص دهید، اما در ابتدا لازم است که با دلایل دشارژ باتری خودرو آشنا باشید، در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم. بازرسی فیزیکی باتری باید بدانید که اکثر مشکلاتی که در باطری ایجاد می شود مربوط به نحوه نگهداری باتری است. به طور مثال: امکان دارد فراموش کنید سطح آب باتری را بررسی کنید، پایانه های باتری شل بسته شده باشند، باتری به صورت محکم سر جای خود نباشد و …

 

– سطح الکترولیت را بررسی کنید.

– قطب های مثبت و منفی باتری را چک کنید.

– جعبه باتری را چک کنید، از نظر متورم شدن یا باد کردن.

– سرباتری ها را چک کنید که سولفاته نشده باشند.

– سینی باتری را تمیز کنید.

  •  نارسایی دینام یکی از مهم ترین بخش هایی که به صورت مستقیم بر روی باتری تاثیر گذار است دینام یا آلترناتور است، اگر به هر دلیلی دینام نتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد فشار بیشتری به باتری وارد می شود.

 

  •  پوسیدگی کابل های باتری از دیگر دلایلی که سبب دشارژ باتری خودرو می شود می توان به پوسیدگی کابل ها اشاره کرد. این موضوع تنها به کابل های باتری مربوط نمی شود و حتی ممکن است کابل های موتور یا سایر بخش های دیگر دچار مشکل شوند.

 

  •  روشن ماندن چراغ های ماشین یکی از دلایل بسیار رایجی که برای اکثر افراد پیش می آید و موجب خالی شدن باتری خودرو می شود روشن ماندن چراغ های ماشین است، به طور کلی در زمان های خاموش بودن خودرو مسئول تامین برق ماشین برعهده باتری است.

 

  •  سرویس خودرو اگر یک نگاه ساده داشته باشیم دشارژ باتری خودرو نشان از این است که مشکلی در باتری و یا سیستم برق ماشین ایجاد شده است که شما از آن اطلاع نداشتید. اما آیا بهترین کار این نیست که از بروز چنین اتفاق هایی جلوگیری کرد؟

 

  •  شرایط آب و هوایی گرم یا سرد این موضوع هم بسیار شایع است، معمولا در فصل زمستان زمانی که شما می خواهید خودرو را استارت بزنید متوجه می شوید که مانند همیشه نیست و استارت خودرو با مشکل مواجه می شود.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]