اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010145620017569

آشنایی با راه‌های نصب باتری ماشین

کد: 140010145620017569

https://bit.ly/3qMVYNV

، (اخبار رسمی): یکی از کار هایی که نیاز است تمامی رانندگان با آن آشنا باشند نحوه نصب باتری ماشین است. با توجه به این موضوع که باطری یک قطعه حیاتی در خودرو است سلامت آن اهمیت بسیار زیادی دارد، اگر شما این توانایی را داشته باشید که خودتان باتری ماشین را تعویض کنید قطعا بسیار کارتان راحت تر خواهد شد.

نصب باتری ماشین
آشنایی با راه‌های نصب باتری ماشین

یکی از کار هایی که نیاز است تمامی رانندگان با آن آشنا باشند نحوه نصب باتری ماشین است. با توجه به این موضوع که باطری یک قطعه حیاتی در خودرو است سلامت آن اهمیت بسیار زیادی دارد، اگر شما این توانایی را داشته باشید که خودتان باتری ماشین را تعویض کنید قطعا بسیار کارتان راحت تر خواهد شد.

چرا باید باتری تعویض شود؟

همان طور که می دانید باتری ها وظیفه تامین انرژی برای ماشین و وسایل درون آن را بر عهده دارند، در صورت وجود هر گونه اشکال در باتری شما حتی این امکان را نخواهید داشت که ماشین خود را استارت بزنید زیرا انرژی لازم برای این کار تامین نمی شود، به همین دلیل لازم است که همیشه به سلامت آن توجه داشته باشید.

در این میان اگر شما بتوانید از ماشین و باتری به بهترین نحو مراقبت کنید، بسته به نوع باتری که دارید بین 3 تا 5 سال برای شما عمر می کند.

حال در طی این زمان ها ممکن است تحت شرایط های متفاوتی باتری ماشین شما به تعویض احتیاج پیدا کند و نیاز باشد که باتری جدیدی نصب کنید.

چرا طول عمر باتری تمام می شود؟

یکی از دلایل کم شدن طول عمر باری سرما و گرمای زیاد است، این موضوع به شدت برای باتری ها مضر است. اکر باتری ها معمولا برای شرایط معمولی ساخته شده اند، در صورتی که شما دارای باتری معمولی باشید و در آب و هوای گرم زندگی و رفت و آمد کنید، دمای بالای هوا به مرور باعث می شود شبکه و صفحات داخلی درون باتری ها آسیب ببیند و در نهایت رسانایی الکتریکی باتری ها کاهش می باید.

در دمای بسیار پایین نیز به همین شکل است، سرمای هوا موجب می شود در زمان استارت خودرو فشار زیادی به آن وارد شود. علت این موضوع در این است که در زمان هایی که ماشین در دمای پایین است غلظت موجود در روغن بیشتر می شود و در نهایت زمان هایی که استارت می زنید و می خواهید ماشین روشن شود آمپر با شدت زیادی جریان پیدا می کند.

به همین دلیل اگر باتری را در سرمای زیاد و یا گرمای زیاد قرار ندهید باعث می شود باتری دارای عمر بیشتری باشد.

توصیه هایی که قبل از نصب باید رعایت کنید.

حال که با دلایل تمام شدن باتری ماشین آشنا شدید نوبت به آن رسیده است نکاتی را به شما بگوییم که قبل از نصب باتری ماشین باید آن ها را رعایت کنید.

  • آمادی سازی باتری جدید
  • تهیه تمامی ابزار های مورد نیاز
  • همراه داشتن وسایل ایمنی مثل عینک و دستکش (با توجه به این که در زمان های استفاده از باتری شما با برق سر و کار دارید لازم است که حتما وسایل مخصوص استفاده نمایید)
  • به دستور العمل های موجود در راهنمای باتری جدید توجه کنید.
  • به دلیل اسیدی بودن باتری ها نباید با پوست تماس داشته باشند به همین دلیل اگر حتی ذره ای پوست شما با اسید باتری تماس پیدا کرد سریعا با آب شستوشو دهید.

مراحل نصب باتری جدید بر روی خودرو

مرحله اول:

برای نصب باتری ماشبن در ابتدا لازم است که باتری قدیمی را بردارید، به این منظور کاپوت ماشین را باز نمایید و باتری قدیمی را پیدا کنید. باتری معمولا یا در گوشه موتور ها قرار دارند و یا نزدیک شیشه جلو می توانید آن را پیدا کنید. اگر این دو مورد را چک کنید مطمئنا می توانید که باتری را که به صورت مستطیل شکل است را پیدا کنید.

مرحله دوم:

پس از آنکه باتری را پیدا کردید نوبت به آن رسیده است که سر باتری ها را خارج نمایید، توجه کنید که در هنگام جدا سازی لازم است که ابتدا به سراغ کابل منفی که مشکی رنگ است بروید و پس از جدا کردن کردن کابل مثبت که به رنگ قرمز است را جدا کنید.

این که چه ابزار هایی برای این کار نیاز دارید بسته به نوع ماشین شما دارد اما به طور معمول برای این کار به آچار های 7، 8، 10 و یا 13 میلی متر احتیاج است.

البته در صورتی که باتری شما از مدل هایی باشد که درای سر آزاد می باشد به هیچ ابزاری احتیاج ندارید.علاوه بر آن اگر بر روی باتری ها پوشش پلاستیکی قرار دارد لازم است که در ابتدا آن پوشش ها را جدا نمایید.

هشدار: حتما در زمان جدا سازی سر باتری ها حواستان باشد که کابل های مثبت و منفی باتری با یکدیگر هیچ گونه تماشی نداشته باشند، جدا از آن حواستان باشد که وسیله های فلزی نزدیک آن ها نباشد. زیرا به دلیل برق موجود احتمال جرقه زدن یا آتش سوزی وجود دارد.

مرحله سوم:

سپس باتری جدید را در جای خود قرار دهید و بست های نگهدارنده را نیز در جای خودش قرار دهید. نکته ای که در این مورد باید به آن توجه کنید این است که در این مرحله جدا از مرحله جداسازی لازم است که ابتدا کابل مثبت را در جای خود قرار دهید و سپس به سراغ کایل منفی بروید.

برای خواندن ادامه مطلب میتوانید مقاله لینک شده را مطالعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]