اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۷***** - ۰۲۱۸۸۸*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009025541317430

بهترین روش کاشت مو چیست؟

کد: 140009025541317430

https://bit.ly/3cIFVKj

، تهران , (اخبار رسمی): روش های مختلفی برای کاشت مو وحود دارند؛ FUT، FIT، SUT و BHT و کاشت مو با سلول های بنیادی از مهم ترین تکنیک های کاشت مو هستند. ولی آیا می دانید که کدام یک از این روش ها موثرتر و بهتر هستند؟ با خواندن این مقاله کلینیک دکتر نیلفروش زاده از این موضوع اطلاع پیدا کنید.

بهترین روش کاشت مو چیست؟
کاشت موی آقای احسان علیخانی در کلینیک دکتر نیلفروش زاده

انتخاب تکنیک کاشت مو بر اساس تجربه و تشخیص پزشک انجام می شود. به همین دلیل نیاز است که پیش از داشتن انتخاب قطعی در این مورد، جلسه مشاوره و معاینه در دستور کار قرار گیرد

در ابتدا بهتر است بدانیم که کاشت مو روشی است که طی آن یک متخصص پوست و مو، موهایی را در قسمت طاس سر پیوند می زند. در این عمل اغلب پزشک موهایی را از پشت و یا قسمت های بغل سر، به قسمت جلو و یا بالای سر منتقل می کند. این اقدام باید در یک کلینیک خوب برای کاشت مو برای فرد انجام شود. در این مطلب می خواهیم بهترین روش ها یا تکنیک های کاشت مو را به شما معرفی کنیم.

دلیل اصلی احساس نیاز به کاشت مو

در بیشتر موارد عامل اصلی ریزش مو نوعی طاسی دارای الگو است که این نوع ریزش مو ژنتیکی می باشد. این مشکل در سایر مواردی که ریزش مو دارند می تواند دلایل و عوامل مختلفی از جمله موارد زیر باشد. این موارد عبارتند از رژیم غذایی نادرست، استرس و فشارهای روحی و روانی، برخی از بیماری ها، عدم تعادل هورمونی، مصرف بعضی از داروها، کمبود برخی املاح و مواد معدنی و مسائل ژنتیکی.

روش های مختلف کاشت مو کدامند؟

کاشت مو به روش های مختلفی انجام می شود در این مقاله به 4 مورد از مهم ترین و رایج ترین این روش ها یعنی روش های FUT, FIT, SUT, و BUT و صد البته کاشت مو با سلول های بنیادی می پردازیم.

کاشت مو به روش FUT

روش کاشت موی FUT یا همان انتقال واحد فولیکولار (FOLLICULAR UNIT TRANSPLANTAT) که با نام FUSS (جراحی نوار واحد فولیکولار) نیز شناخته می شود. این روش سنتی ترین و رایج ترین روش کاشت مو است. در روش FUT، یک نوار بافتی از پشت سر که حاوی فولیکول های مو است برداشته می شود که قسمت "اهدا کننده" نامیده می شود و به اتاق خاصی برده می شود تا شسته شود و برای پیوند به قسمت های مناسب که به آن گرافت یا قطعه ی پیوند می گویند، تقسیم شود. سپس در قسمت طاس سر یا همان قسمت گیرنده ی مو، سوراخ هایی در پوست ایجاد شده و این گرافت های کوچک حاوی فولیکول مو در آنها پیوند زده می شوند.

کاشت مو به روش FIT

تکنیک کاشت مو به روش FIT به معنی تکنیک جداسازی فولیکولار (Follicular Isolation Technique) که با نام FUE (استخراج واحد فولیکولی) هم شناخته شده است از دیگر روش های کاشت مو است. در این روش جراح گرافت ها را با استفاده از دستگاه پانچ مخصوصی از پشت سر انتخاب کرده و بر می دارد. سپس این گرافت ها را با همان دستگاه پانچ در قسمت طاس سر پیوند می زند.

این روش می تواند بین 500 تا 1000 تار مو را در هر بار درمان پیوند بزند. نکته ی مهم در رابطه با برداشتن گرافت ها از قسمت اهداکننده، تعداد گرافت هایی است که از قسمت اهداکننده برداشته می شود. زیرا اگر تعداد گرافت هایی که از این است که از یک ناحیه برداشته می شود زیاد باشد، ممکن است ناحیه آسیب دیده و بعداً زخم شود. از دیگر موارد مهم در هنگام برداشتن پیوند، اجتناب از اعمال فشار به ناحیه ی ریشه ی مو است.

هنگامی که متخصص کاشت مو با استفاده از ابزار پانچ ریشه ی مو را بر می دارد نباید اجازه دهد که فشاری به ریشه ی مو وارد شود زیرا ممکن است با این فشار آسیبی به ریشه وارد شود و موها پس از کاشت رشد نکنند. پزشک قسمت هایی که گرافت مو از آنجا برداشته شده را بخیه و پانسمان می کند. این روش برای درمان اکثر بیماران مبتلا به ریزش مو موثر و نتیجه بخش است.

کاشت مو به روش SUT

روش SUT به نسبت روش های FIT و FUT یک روش جدید است. در این روش، همه ی مراحل کاشت با دستگاه های اتوماتیکی انجام می شود که پزشک شما آنها را کنترل می کند. روش کاشت SUT، برداشتن و کاشت فولیکول ها به صورت دستی انجام نمی شود، بلکه گرافت ها توسط یک پانچ لیزری از قسمت اهداکننده که معمولاً قسمت پشت سر است، برداشته می شوند.

سپس این گرافت ها فریز شده و در نهایت در قسمت های طاس سر پیوند زده می شوند. با فریز کردن گرافت های مو، می توان از آسیب دیدن و یا از بین رفتن فولیکول ها تا زمان کاشت آنها جلوگیری کرد. به دلیل استفاده از دستگاه پانچ لیزری و سیستم فریز کردن فولیکول ها، درصد بسیار کمی از ریشه های مو در طی برداشتن گرافت ها و و پیوند زدن مو، از بین می رود.

در تکنیک کاشت موی SUT، متقاضی کاشت مو بیهوش نمی شود بلکه برای کنترل درد در حین عمل از بی حسی موضعی استفاده می شود. برش بزرگی در این روش کاشت مو ایجاد نمی شود و پوست سر برداشته نمی شود. ابن روش تقریباً مشابه روش FIT است، به این معنی که تنها فولیکول های مو منتقل می شوند، اما استفاده از تکنولوژی و ابزارهای جدید در این روش باعث می شود تا بیمار نتیجه ی بهتری به دست بیاورد. علاوه بر این ها، این روش کاشت مو عوارض زیادی نداشته و همچنین اینکه دوران نقاهت کوتاهی دارد.

کاشت مو به روش BHT

کاشت موی سر با استفاده از برداشتن گرافت از موهای بدنBHT  که با نام های (Body Hair Transplant) یا BHHT (Body Hair to Head Transplant) شناخته می شود، یکی از روش های کاشت مو با استفاده از همان تکنیک FUE (استخراج واحد فولیکولی) است. بنابراین این تکنیک بدون نیاز به بخیه انجام می شود. در این روش، ناحیه ی اهدا کننده ی مو قسمت پشت سر نیست، بلکه گرافت های مو از قسمت دیگری از بدن فرد برداشته می شوند. در این روش از قسمت هایی مانند ریش، سینه، پشت، روی شکم، پاها و بازوها می توان گرافت ها را برداشته و برای کاشتن در قسمت طاس سر استفاده کرد.

کاشت مو با سلول های بنیادی

پزشکان و محققان پوست و مو زمان زیادی را صرف تکمیل درمان های طولانی مدت و جدیدی برای ریزش مو  کرده اند. این امر موجب شده است که کاشت مو توسط سلول های بنیادی به زودی در دسترس مردم نیز قرار بگیرد. در حالی که دیگر درمان ها طوری طراحی شده اند که از ریزش بیشتر موها جلوگیری می کنند، درمان ریزش مو توسط سلولهای بنیادین تمایل دارد که اثرات طاسی را به طور کلی معکوس کند.

در این روش سلول های بنیادی فولیکول موی انسان گرفته شده و درون آزمایشگاه به صورت ارگانویید سلول بنیادی مو یا ساختمان اولیه مو به تعداد زیادی ساخته و در ناحیه طاس کاشته خواهد شد.

متخصصان پوست مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی، استفاده از این روش به عنوان درمانی احتمالی برای طاسی سر را موثر می داند. آنها سلول های احیا کننده ای می باشند که می توانند تکثیر شوند و به هر سلولی در بدن تبدیل شوند. همچنین می توانند با تقسیم شدن، ترمیم و جایگزینی بافت آسیب دیده به بهبود بافت های خاص کمک کنند.

انتخاب بهترین متخصص پوست و مو برای کاشت مو می تواند به شما در گرفتن نتیجه ای مناسب از این اقدام کمک کند.

تفاوت اصلی تکنیک های مختلف کاشت مو

تنها در درمان افرادی که از طاسی شدید رنج می برند و موهای پشت سر آنها به قدری نازک و ضعیف است که نمی توان از آنها به عنوان گرافت استفاده کرد، از کاشت مو به روش BHT استفاده می شود. بنابراین این تکنیک حتی برای کسانی که ریزش موی شدید (نوع VI و VII) دارند، نیز می تواند بسیار امید بخش و موثر باشد.

همانطور که پیشتر گفته شد BHT در واقع روشی مشابه روش FUE است و تنها تفاوت این دو روش در ناحیه ی اهداکننده ی گرافت ها است. از آنجا که ناحیه ی اهدا کننده در این روش می تواند هر قسمتی از بدن فرد مانند ریش، سینه، پشت، روی شکم، پاها و بازوها باشد، بنابراین ضخامت، جهت رشد و فرهای این موها بطور قابل توجهی با موهای سر متفاوت است.

انتخاب تکنیک کاشت مو بر اساس تجربه و تشخیص پزشک انجام می شود. به همین دلیل نیاز است که پیش از داشتن انتخاب قطعی در این مورد، جلسه مشاوره و معاینه در دستور کار قرار گیرد.

شما می توانید جهت تکمیل فرم مشاوره کاشت مو و گرفتن مشاوره تخصصی از متخصصان کلینیک دکتر نیلفروش زاده روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.nilforoushzadeh.clinic/consulting/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک دکتر نیلفروش زاده

ما مفتخریم که با استفاده از پیشرفته ترین فناوری ها و دستگاه های روز دنیا، بالاترین سطح سرویس در حوزه زمینه پوست و زیبایی را با حضور حضور تیم کاملی از تکنسین ها، دستیارهای پزشک، پزشکان و متخصصین پوست ارائه می دهیم. متخصصین این مجموعه تجربیات کاملی در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان حوزه پوست و مو، جوانسازی پوست و زیبایی دارند. این نکته که این متخصصین همیشه در صدر تحولات پوستی جهانی قرار دارند باعث بهره مندی هر چه بیشتر مراجعین می شود. در حال حاضر این کلینیک مجهز به جدیدترین و معتبرترین دستگاهای ساخت آمریکا و اروپا است که همگی دارای تائیدیه های FDA آمریکا و CE European می باشند. همچنین این کلینیک اولین مرکز پیوند مو در ایران بوده و دارای بیشترین پرونده در این حوزه می باشد.

اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۷***** - ۰۲۱۸۸۸*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی