اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۷***** - ۰۲۱۸۸۸*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010045599917430

نکاتی که درباره تزریق بوتاکس نمی دانید

کد: 140010045599917430

https://bit.ly/32vswE2

، تهران , (اخبار رسمی): تزریق بوتاکس روشی مورد قبول و مورد تایید برای کاهش میزان چین و چروک ها و انقباضات نواحی مختلف صورت است. با خواندن این مطلب می توانید اطلاعات کاملی از تزریق بوتاکس کسب کنید.

تزریق بوتاکس؛ اولین راه رفع چین و چروک صورت
نمونه کار تزریق بوتاکس پیشانی در کلینیک جردن

بوتاکس سیگنال عصب به عضلات مورد نظر را مسدود می کند. عضله محل تزریق دیگر نمی تواند از طریق پالس ایجاد شده از عصب منقبض شود و این باعث می شود چین و چروک ها منقبض نشوند و جوانسازی صورت انجام شود.

تزریق بوتاکس به نواحی دارای چین و چروک صورت با هدف جوانسازی پوست انجام می شود. تزریق بوتاکس خط خنده و همین طور بوتاکس پیشانی یا خط اخم از جمله محبوب ترین تزریقات زیبایی هستند که کلینیک تخصصی دکتر نیلفروش زاده (جردن) انجام می شوند. در این مقاله از صفحه اخبار رسمی کلینیک ما همه چیز درباره تزریق بوتاکس را بخوانید.

BOTOX چیست؟

BOTOX یا بوتاکس نام تجاری یک سم تولید شده توسط باکتریClostridium botulinum است. در مقادیر غلظتی بالا، این سم می تواند نوعی فلج عضلانی موسوم به بوتولیسم ایجاد کند که در غلظت بالا معمولاً می تواند با مسمومیت غذایی همراه باشد.

تزریق بوتاکس می تواند با تاثیر گذاری بر روی عضلات نواحی مختلف صورت به کاهش انقباض در این نقاط کمک کند و در نتیجه باعث از بین رفتن مشکلاتی نظیر چین و چروک در نواحی دور چشم، پیشانی و بخش های پایینی صورت شود.

نقاط تزریق بوتاکس صورت

بوتاکس سیگنال عصب به عضلات مورد نظر را مسدود می کند. عضله تزریق شده دیگر نمی تواند از طریق پالس ایجاد شده از عصب به عضله منقبض شود و این باعث می شود چین و چروک ها ریلکس شده و منقبض نشوند و جوانسازی صورت انجام شود. سم بوتولینوم با فلج عضلات زیر پوستی برای صاف کردن چین و چروک ‌های صورت و ایجاد ظاهری جوان ‌تر در افراد به کار می ‌رود؛

مانند چین و چروک ‌های ناشی از اخم کردن که در بین ابروها یا روی پیشانی ایجاد می‌ شوند و چروک ‌های اطراف چشم و دهان که در موقع خندیدن ظاهر می ‌شوند. تزریق بوتاکس در برخی موارد برای کاهش میزان تعریق در کف دست ‌ها یا زیر بغل نیز استفاده می ‌شود. بوتاکس در درمان برخی از بیماری ها مانند لوچی، بلفارواسپاسم  میگرن مزمن نیز کاربرد دارد. نواحی تزریق بوتاکس شامل موارد زیر است:

خطوط پیشانی خط اخم بین دو ابرو حطوط ایجاد شده روی گردن خطوط ریز در اطراف بینی – چانه چروک های پنجه کلاغی اطراف چشم خطوطی که در اثر کشیدن سیگار در اطراف لب ها ایجاد می شوند در بعضی مواقع برای افرادی که در هنگام خندیدن، لثه بیش از حد مشخص می شود، تزریق بوتاکس برای ریلکس کردن و پوشش دهی لب ها بر روی لثه استفاده می شود.

محل تزریق بوتاکس صورت برای درمان میگرن در نواحی مختلف پوست سر می ‌باشد و معمولاً بر اساس منطقه‌ای از سر که بیشترین احساس درد را دارد انجام می ‌شود. این در حالی است که در تزریق بوتاکس به منظور زیبایی نواحی پیشانی و اطراف چشم مورد تزریق قرار می‌ گیرند. ضخامت پوست، میزان  چروک های ناشی از آفتاب‌ سوختگی  و عمق چین و چروک ‌ها از مواردی هستند که باید قبل از تزریق بوتاکس مورد توجه قرار بگیرند.

چروک های ناشی از تاثیر آفتاب که عمیق هستند و همچنین افتادگی صورت غالبا به بوتاکس پاسخ نمی دهند. لازم به تاکید مجدد است که بوتاکس  یک پرکننده صورت (فیلر) نیست (یعنی چین و چروک های موجود را پر نمی کند و فقط عضلات مورد نظر را ریلکس کرده و از انقباض عضله جلوگیری می کند.)

درمان تمامی این بیماری های ذکر شده  توسط تزریق بوتاکس حتما باید توسط یک متخصص پوست خوب صورت پذیرد.

نحوه تزریق بوتاکس صورت

تزریق بوتاکس تنها چند دقیقه طول می کشد و در خیلی مواقع نیازی به بی حسی نمی باشد. بوتاکس با یک سوزن ریز به عضلات خاص و در نواحی تعریف شده در صورت، توسط پزشک متخصص تزریق می شود. نواحی تزریق ابتدا باید کاملا از مواد آرایشی تمیز شده و سپس با پد الکلی استریل شوند. پزشک متخصص نواحی کاندید تزریق را مشخص می نماید.

حداقل یک هفته قبل از تزریق بوتاکس بهتر است نوشیدنی الکلی مصرف نشود. همچنین باید یک تا دو هفته قبل از تزریق استفاده از دارو هایی مانند آسپرین و ضد التهاب را کاهش دهید تا کبودی ناشی از تزریق کاهش یابد. (کاهش مصرف دارو حتما طبق توصیه پزشک انجام شود.)

بهترین زمان تزریق بوتاکس

بوتاکس توسط FDA برای سنین 18 سال و بالاتر مورد تایید قرار گرفته است. بیشتر افراد بوتاکس را از سن سی سالگی شروع می کنند و برخی از اواسط دهه دوم زندگی، ولی در افراد مختلف بهترین زمان تزریق بوتاکس متفاوت است. در افرادی که زیاد از عضلات صورت استفاده می کنند و میمیک قوی تری دارند، احتمال بروز چروک بیشتر بوده و توصیه به تزریق بوتاکس در زمانی می شود که چروک ها عمیق نشده اند.

برخی افراد سبک زندگی ناسالم تری دارند و در معرض آفتاب بیشتر، مصرف الکل یا سیگار هستند در این افراد ممکن است در اواسط دهه دوم زندگی نیاز به تزریق وجود داشته باشد. در کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده امریکا بسیاری از جوانان از سن ۱۸ الی ۲۰ سالگی تزریق بوتاکس را انجام می دهند تا از بروز چروک پیشگیری کنند.در حالی که در باور بسیاری افراد وقتی چروک ها عمیق شد به فکر تزریق بوتاکس می افتند.

آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟

هر تزریق می تواند درد داشته باشد، اما سوزن هایی که برای تزریق بوتاکس استفاده می شود بسیار نازک می باشند، بنابراین درد معمولاً بسیار کم است. حدود 10-20 دقیقه قبل از تزریق، می توانید ناحیه مورد نظر را با یک کرم بی حس کننده موضعی یا کمپرس سرد بی حس کنید، بنابراین درد زیادی را احساس نخواهید کرد.

تهیه مطلب از وبسایت رسمی کلینیک دکتر نیلفروش زاده (جردن) به آدرس:

https://www.nilforoushzadeh.clinic/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک دکتر نیلفروش زاده

ما مفتخریم که با استفاده از پیشرفته ترین فناوری ها و دستگاه های روز دنیا، بالاترین سطح سرویس در حوزه زمینه پوست و زیبایی را با حضور حضور تیم کاملی از تکنسین ها، دستیارهای پزشک، پزشکان و متخصصین پوست ارائه می دهیم. متخصصین این مجموعه تجربیات کاملی در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان حوزه پوست و مو، جوانسازی پوست و زیبایی دارند. این نکته که این متخصصین همیشه در صدر تحولات پوستی جهانی قرار دارند باعث بهره مندی هر چه بیشتر مراجعین می شود. در حال حاضر این کلینیک مجهز به جدیدترین و معتبرترین دستگاهای ساخت آمریکا و اروپا است که همگی دارای تائیدیه های FDA آمریکا و CE European می باشند. همچنین این کلینیک اولین مرکز پیوند مو در ایران بوده و دارای بیشترین پرونده در این حوزه می باشد.

اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۷***** - ۰۲۱۸۸۸*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی