اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۰*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009155561717714

آشنایی با ثبت تغییرات شرکت و ثبت صورت جلسات شرکت و انحلال آن

کد: 140009155561717714

https://bit.ly/3oxdzcA

، (اخبار رسمی): اگر که به تازگی شرکت و برند خود را ثبت کردید باید بدانید که بعد از هر تغییر در برند و شرکت خود، باید اقدام به ثبت تغییرات شرکت کنید کنید. در شرکت خود ، در هر جلسه بید اقدام به ثبت صورت جلسات شرکت کنید. اگر روزی تصمیم به پایان دادن فعالیت اقتصادی خود کردید. با حکم قضایی اقدام به انحلال شرکت کنید

آگهی ثبت تغییرات شرکت

هر نوع تغییر ساختاری در شرکت باید رسمی و قانونی ثبت و بوسیله آگهی اعلام شود. این تغییرات دامنه وسیعی از تغییر آدرس تا انتقال افراد به هیئت مدیره را شامل می شود. هر تصمیمی از سوی سهامداران یا اعضا برای افزایش یا کاهش سرمایه شرکت باید یکسان باشد. روند تکمیل این فرایند مستلزم تصمیم مشترک اعضا است که باید در جلسات رسمی آنها مورد بحث قرار گیرد و در قالب صورتجلسه تهیه شود. ثبت تغییرات طبق قانون الزامی است و فقط در صورت اطلاع از نظر قانونی لازم الاجرا می شود. نحوه ثبت تغییرات ظرافت ها و نکات خطیری دارد که اگر آنها را نادیده بگیرید می توانید روند را طولانی تر کنید. مهمترین نکته ای که باید به خاطر بسپارید، پر کردن صحیح مدارک و گسترش روند ثبت قانونی تغییرات شرکت است..

پیگیری صورتجلسه ثبت تغییرات شرکت

برای پیگیری برنامه ثبت تغییرات شرکت و پروتکل های مرتبط با آن، باید روی پیوند “برنامه را دنبال کنید” کلیک کنید. سپس “شماره پیگیری” را که قبلاً توسط سیستم به متقاضی ارسال شده بود در قسمت مربوطه وارد کرده و بر روی دکمه کلیک کنید. در این مرحله چیزهای مختلف ثبت نام و نظارت را وارد می کنید. اگر به هر دلیلی شماره پیگیری مربوط به خود را فراموش یا گم کرده اید می توانید روی پیوند “شماره پیگیری خود را فراموش کرده ام” کلیک کنید. در این وضعیت اگر صورتجلسه از نوع تغییرات و هدف کلی شما نیز ثبت تغییرات باشد با جواب دادن به چند سوال مراحل پیگیری با ورود به سامانه صورت خواهد‌ گرفت. توجه داشته باشید که دسترسی به منابع و اطلاعاتی همچون: شناسه ملی، نوع صورتجلسه، شماره ثبت و تاریخ جلسه بسیار مهم هستند، بعد از وارد کردن این اطلاعات کلید جستجو را بفشارید.

ثبت صورتجلسه

فرم ثبت صورت جلسات شرکت قالبی است که در طول جلسات مورد استفاده قرار می گیرد تا آن چه در آن زمان اتفاق می افتد را مستند کند. این یک پرونده رسمی است که برای اکثر سازمان های غیر انتفاعی و همچنین برای سازمان های با مسئولیت محدود مورد نیاز است.

این فرم به شما کمک می کند تاریخ و زمان جلسه، محل برگزاری جلسه، هدف از جلسه و نتایج آن را مستند کنید. همچنین نام شخص مسئول نگهداری صورت جلسه را نیز ثبت می کند. از صورت جلسه های شرکتی برای ثبت دقیقه های صرف شده در جلسات شرکتی یا حرفه ای استفاده می شود. این صورت جلسه ها باید ثبت شوند تا یک شرکت بتواند وضعیت قانونی خود را حفظ کند. این امر به ویژه در مورد سازمان های غیر انتفاعی با مسئولیت محدود صادق است.

داشتن یک سابقه رسمی از این صورت جلسه های شرکت تضمین می کند که سازمان شما از قانون پیروی می کند و می تواند وضعیت شرکتی ویژه را حفظ کند. برای ثبت صورت جلسات شرکت می توانید از سایت حقوقی تکسفیر کمک بگیرید که مشاوران خوب در این زمینه بیشتر شما را راهنمایی می کنند.

مراحل منحل کردن  شرکت

انحلال شرکت شامل مراحل متعددی است که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

  1. در مرحله اول تمامی شرکا باید به توافق رسیده و صورت جلسه را امضا کنند.
  2. در نهایت مدیر عامل اصلی باید درخواستی کتبی مبنی بر منحل کردن شرکت را به مرحله اجرا برساند.
  3. تصفیه کردن کلیه حساب های شرکت و تصفیه با کارکنان از دیگر مرحله منحل کردن شرکت است.
  4. تعیین محل تصفیه شرکت
  5. مراجعه به اداره ثبت
  6. بارگزاری کردن صورت جلسه در سامانه
  7. ارسال صورت جلسه منحل شدن شرکت و همچنین ارسال لیست سهامداران به اداره ثبت شرکت ها از طریق پست.
  8. مراجعه مدیر شرکت به منظور منحل کردن شرکت و ارائه تمامی مدارک
  9. نهایتا درج آگهی انحلال در روزنامه های رسمی کشور

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۰*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون