اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009255581717792

بررسی آیفون 13

بررسی تخصصی گوشی آیفون ۱۳ اپل

کد: 140009255581717792

https://bit.ly/3mbZwYw

، یزد , (اخبار رسمی): کمی کوچک‌تر شدن اندازه ناچ، یک جهش بزرگ برای آیفون است! این بهترین توصیف ممکن برای کوچکترین ارتقاء آیفون – گوشی آیفون ۱۳ اپل – بوده‌است. اما حتی اگر این تغییر، دارندگان آیفون ۱۲ را وادار به صف کشیدن برای مدل جدید نکند، صرف نظر از خواست ما آیفون 13 یکی از قدرتمندترین گوشی های موجود در بازار است.

بررسی تخصصی گوشی آیفون ۱۳ اپل
بررسی تخصصی آیفون 13

اگرچه آیفون 13 تفاوت خیلی محسوسی با آیفون 12 ندارد ولی عمر بیشتر باتری، آن را گزینه مناسبی برای کسانی قرار می دهد که بخواهند یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ داشته باشند.

معرفی اولیه ایفون ۱۳

استفاده از این ناچ (شکاف) معروف در آیفون ۱۳ که اولین بار با iPhone X در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، در طی چند ماه احتمالاً سریعتر از هر ویژگی دیگری تا کنون در کل صنعت گوشی های هوشمند گسترش یافت. از آن زمان به بعد به نمایشگر قطره‌ای و سوراخ روی نمایشگر تبدیل شده یا به لطف سلفی های پاپ آپ یا زیر صفحه نمایش به تاریخ پیوسته است. اما برای اولین بار در طی چهار سال، اپل اندازه آن را کمی کوچک تر کرد و به این ترتیب روند حذف از آن آغاز شد. در حال حاضر پیش بینی‌های بسیاری برای آیفون ۱۴ مطرح می‌شوند.

تمرکز بر اندازه ناچ در آیفون ۱۳ اشتباه است. در حال حاضر این نسخه ۱۳ استاندارد دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی Super Retina XDR OLED  با Dolby Vision و روشنایی بیشتر است. و به قدرتمندترین تراشه موبایل تا به امروز – یعنی Apple A15 Bionic و سه دوربین با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل – دو دوربین در پشت و یک دوربین در جلو مجهز است. اپل از سنسور جدید و بزرگتری برای دوربین اصلی بهره می‌برد. و دارای تثبیت کننده تغییر سنسور نسبت به پرو مکس ۱۲ سال گذشته، در کل مجموعه آیفون ۱۳ است.

مشخصات سخت افزار اپل iPhone 13 در یک نگاه

صفحه نمایش: 6.1 اینچ Super Retina XDR OLED با رزولوشن 1170*2532 پیکسل

دوربین اصلی: سنسور 12 مگاپیکسلی عریض و سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض

دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل

تراشه: Apple A15 Bionic, Apple GPU

حافظه رم:  نسخه‌های 4/256GB ،4/128GB و 4/512GB

سیستم عامل:  آی او اس 15

باتری: باتری 3240 میلی‌آمپر ساعت لیتیوم یونی با قابلیت شارژ سریع 20 واتی

اصلاحات دیگر شامل ذخیره سازی پایه دو برابر، باتری بزرگتر و چند ترفند نرم افزاری منحصر به فرد برای دوربین مانند حالت سینمایی و سبک‌های عکاسی می‌شود.

در مجموع می‌توان به صفحه روشن‌تر با شکاف کوچکتر، چیپست سریع‌تر، فضای ذخیره سازی بیشتر، عمر باتری بیشتر و حسگر بهبود یافته در دوربین اصلی اشاره کرد. برای کاربران آیفون ۱۲ این ارتقاء مورد انتظار آنها نیست. اما برای هر فردی که از مدل قدیمی‌تر آیفون استفاده می‌کند این یک ارتقاء بزرگ است.

بزرگترین ناکامی از دست رفتن پشتیبانی ProMotion است. نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز منحصر به مدلهای Pro امسال است. و ما حدس می‌زنیم مدل‌های اصلی باید برای بهره مندی از این امکان یک یا دو سال منتظر بمانند. ارتقاء فوکوس خودکار دوربین فوق عریض نیز منحصر به سری آیفون 13 پرو و پرو مکس است. این عالی نیست اما کاری است که اپل معمولاً انجام می‌دهد. بنابراین چندان تعجب آور نیست.

با توجه به بحران همیشگی تراشه‌ها، در میان سایر مشکلات مربوط به تولید به دلیل همه گیری کرونا و کمبود منابع، گوشی های آیفون ۱۳ با تأخیر در تولید و حمل و نقل مواجه هستند. اما آیا این امر هر سال اتفاق نمی افتد؟!

قیمت آیفون ۱۳

قیمت آیفون ۱۳ برای ارزان ترین نسخه از 799 دلار با رم 4 و حافظه 128 گیگابایت شروع می‌شود. و حافظه 256 گیگابایت هم 899 دلار و 512 گیگابایت 1099 دلار قیمت گذاری شده‌است.

گوشی آیفون ۱۳ در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، آبی، صورتی و قرمز آماده فروش است. به صورت پیش فرض اختلاف قیمت بین رنگ‌های مختلف گوشی آیفون وجود ندارد. اما اختلاف قیمت بین رنگبندی آیفون 13 در بازار وجود دارد.

 

جعبه گشایی گوشی آیفون ۱۳

آیفون ۱۳ در هنگام جعبه گشایی چیز زیادی برای عرضه ندارد زیرا اپل همه چیز را به جز کابل USB از جعبه‌های خرده فروشی آیفون با هدف کاهش ضایعات الکترونیکی حذف کرده است. و سود اضافی حاصل از آن یک امتیاز است. امسال آیفون با کنار گذاشتن بسته بندی پلاستیکی حتی سبزتر شده است. هر جا که به بسته بندی نیاز بود از برچسب‌های کاغذ استفاده کرده‌است.

بنابراین، در داخل این جعبه نازک و سبک، آیفون ۱۳ و یک USB-C به کابل Lightning خواهید یافت.

صفحه نمایش اپل 13

صفحه نمایش 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED

رزولوشن 2532×1170 پیکسل

تراکم پیکسلی 460 پیکسل بر اینچ

حداکثر روشنایی 1200 نیت

آیفون 13 یک صفحه نمایش 6.1 اینچی دارد که با آیفون 13Pro یکی است ولی تکنولوژی آن‌ها کمی تفاوت دارد. آیفون 13 استاندارد، نرخ رفرش 60 هرتزی دارد ولی آیفون 13 پرو نرخ رفرش تا 120 هرتز را داراست (مانند گوشی های هوشمند پرچمدار دیگر برندهای مانند گوشی سامسونگ ، گوشی شیائومی ، گوشی نوکیا و غیره) که اپل نام آن را پروموشن نهاده است.

این بدان معناست که در گوشی iPhone 13 Pro، عمل پیمایش، روان‌تر است. البته فقط در شرایطی که دو مدل را کنار هم بگذارید و با آنها کار کنید متوجه چنین تفاوتی می‌شوید. با توجه به امکانات اندروید مثلا در گوشی سامسونگ گلکسی S21 ، احتمالا اپل را واخواهد داشت که رفرش120هرتزی را در همه گوشی‌‌های خود ارائه دهد.

صفحه نمایش آیفون 13 با اندازه 6.1 اینچ Super Retina XDR، تراکم پیکسلی 460 پیکسل بر اینچ و روشنایی 1200 نیت، از بهترین‌های بازار است.

رزولوشن سری آیفون13 شبیه آیفون13Pro است (مانند آیفون 12 و مدل‌های Pro). بنابراین می‌توانید شفافیت و جزئیات مشابهی داشته باشید. دستگاه جدیدتر پتانسیل روشنایی بهتری نسبت به پیشینیان خود دارد (از 1000 نیت تا 1200 نیت برای HDR). بازهم یادآور می شویم که فقط اگر مستقیما دو دستگاه را در کنار هم مقایسه کنید، متوجه تفاوت‌های روشنایی آن‌ها در محیط‌‌های خارجی یا روزهای آفتابی می‌شوید.

به طور کلی، گوشی آیفون 13 دارای نمایشگر زیبایی با رنگ‌های تند و پرجنب‌وجوش مثل مشکی متالیک و سفید براق است. همچنین زاویه دید در این نمایشگر فوق‌العاده است.

دوربین ‌های آیفون ۱۳

دو دوربین عقب:

دوربین اصلی (26 میلیمتر): 12 مگاپیکسل، دیافراگم f/1.6 ، اندازه پیکسل 1.7 میکرومتر، تثبیت سازی سنسور.

الترا واید (13 میلیمتر): 12 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4 ، میدان دید 120 درجه.

دوربین جلو TrueDepth

12 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.2

فاقد سنسور LiDAR، فاقد لنز اپتیکال

حالت عکاسی در شب، ویدیوی سینمایی، استایل های عکاسی

اپل آیفون 13 دارای دوربین دوگانه در پشت با کیفیت 12مگاپیکسل واید و 12 مگاپیکسل اولترا واید است. دوربین آیفون 13 مینی هم همین ویژگی‌ها را دارد ولی نسبت به آیفون 12 ارتقاء داده شده است (با تخصیص پیکسل‌های بزرگتر به سنسور اصلی، و امکان پردازش با کیفیت تر تصاویر).

در دوربین اصلی گوشی امکان سنسور تثبیت تصویر وجود دارد که این ویژگی اولین بار در آیفون 12 پرو مکس معرفی شد.

آیفون 13 دارای ویژگی فیلمبرداری سینمایی و استایل های عکاسی است.

آیفون 13، منهای ویژگی‌های اضافه اش، عکس‌های بسیار خوبی با هر دو دوربین پشت و جلو می گیرد. تصاویری با جزئیات کامل و دقت رنگ بالاست. در شرایط نوری کم، فاصله بسیار کوتاهی میان فشردن شاتر و گرفتن عکس وجود دارد که این مشکل در حالت عکاسی شبانه برطرف شده، ولی نتیجه عکس، هنوز قابل قبول است.

iPhone 13 ، فاقد حالت پرتره در شب است (این ویژگی در iPhone 13 Pro وجود دارد) و البته لنز سوم که برای عکاسی تله زوم اپتیکال می باشد نیز در آیفون 13 وجود ندارد. حالت ماکرو و ProRes نیز در آیفون 13 نیست (تکنولوژی ProRes هنوز به بازار نیامده و یک فناوری با کیفیت بالای 4K برای ضبط ویدئو است).

ضبط کلیپ سینمایی با آیفون 13

آیفون 13 قابلیت ضبط ویدئوی سینماتیک (فیلمبرداری سینمایی) را دارد که به کاربر اجازه می دهد یک شیء، انسان یا حیوان را در تصویر انتخاب کند تا دوربین آن را در طول ضبط ویدئو دنبال کند. در حین فیلمبرداری می توانید نقطه فوکوس را هم عوض کنید، البته شرایط نوری برای تصویربرداری باید مناسب باشد.

عمر باتری گوشی آیفون ۱۳

گوشی آیفون ۱۳ اپل دارای باتری ۳۲۴۰ میلی آمپر ساعت است که ۱۵درصد نسبت به گوشی آیفون ۱۲ افزایش یافته‌است. اپل در مقایسه با آیفون ۱۲ حداقل ۲ ساعت پخش ویدیو و حداکثر ۴ ساعت زمان ویدیو استریمینگ (جریان تدریجی داده‌ها) بیشتر را وعده می‌دهد.

تست امتیاز مقاومت باتری گوشی آیفون ۱۳

امتیاز مقاومت نشان می دهد که اگر روزانه یک ساعت مکالمه، وب‌گردی و پخش ویدیو از دستگاه استفاده کنید، شارژ باتری چقدر دوام می‌آورد.

البته ما نتایج بهتری گرفتیم! در مقایسه با آیفون ۱۲، آیفون ۱۳ قادر به انجام وبگردی با ۳ ساعت بیشتر و نزدیک به ۴ ساعت دیگر در آزمون ویدیویی ما بود. تماس‌های خسته کننده و عملکردهای آماده به کار در آیفون‌ها و از این رو رتبه مقاومت پایین تر از انتظار ۸۹ ساعت مشترک هستند.

مقایسه باتری آیفون 13 با دیگر گوشی های بازار

سرعت شارژ گوشی آیفون ۱۳

میزان شارژ اپل از سری آیفون ۱۲ تغییری نکرده است. آیفون جدید ۱۳ از شارژ سریع از طریق آداپتورهای برق USB Power Delivery ، حداکثر ۲۲ وات تا ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. اپل یک شارژر ۲۰ واتی را به عنوان خرید اضافه ارائه می‌دهد. این یک شارژر USB-PD استاندارد با پورت USB-C است. بنابراین می‌توانید به جای آن هرگونه شارژر USB-PD دیگر را تهیه کنید. گزینه های جمع و جورتر و همچنین ارزان تری نیز وجود دارند.

دوربین سلفی آیفون 13

دوربین جلو 4K HDR است که ضبط ویدئو را به صورت Dolby Vision تا 60 فریم برثانیه انجام می دهد.

دو قابلیت Dolby Vision و HDR به صورت اتوماتیک کار می کنند (مانند آیفون 12).

ویژگی استایل‌های عکاسی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های سری آیفون 13 است که فیلترهای خاصی بر عکس اعمال می کند.

البته حواستان باشد که قبل از عکس گرفتن، باید فیلتر مورد نظر را انتخاب کنید و بعد از عکس گرفتن، نمی توانید فیلتر آن عکس را تغییر دهید.

چهار حالت پیش فرض در عکاسی وجود دارند که عبارتند از Vibrant, Rich Contrast, Warm, Cool (لرزشی، کنتراست بالا، گرم، سرد) که می توانید پیش از فشردن شاتر آن‌ها را انتخاب کنید.

سخت افزار iPhone 13

حافظه 128/256/512 و رم 4 گیگابایت

پردازنده اپل A15 Bionic

وای فای 6 و تکنولوژی 5G

اپل آیفون 13 یک چیپ ست اپل A15 Bionic با موتور عصبی (Neural Engine) با عملکرد بسیار بالا دارد.

هر برنامه در آن به سرعت باز می شود، عمل سوئیچ کردن بین برنامه‌های مختلف بسیار سریع انجام می شود و بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف روی آن به سادگی قابل نصب و اجرا هستند.

آیفون 13 پرو کمی قدرتمندتر است البته در این مدل هم از A15 استفاده شده ولی یک هسته GPUی اضافی دارد (پنج به‌جای چهار).

همچنین اپل ۱۳ دارای 4 گیگابایت رم با حافظه‌های داخلی 128، 256 و 512 گیگابایت است. قیمت آیفون 13 برای ارزان ترین مدل 799 دلار برای نسخه 128 گیگابایت است.

نرم افزار iOS 15

سیستم عامل اپل آیفون 13 آی.او.اس 15 است که در تمامی دستگاه‌های آیفون از 6s به بعد موجود می باشد. ویژگی‌های خاصی به آیفون 13 اضافه شده که در مدل‌های قدیمی تر دیده نمی شود مثل حالت ویدیوی سینمایی، و استایل‌های عکاسی که به‌جز این‌ها، سیستم عامل آن تفاوتی با دیگر مدل‌ها ندارد.

iOS 15 ویژگی‌های منحصربفردی دارد مثل حالت پرتره در FaceTime و حالت های فوکوس در عکاسی که هر دو امکانات جذابی هستند.

ویژگی دیگر لایو تکست (متن زنده) است که یکی از قابلیت‌های هوشمند iOS 15 است. که با آن می‌توانید متن روی تصویر را پیدا، و علاوه بر سرچ کردن آن روی مرورگر گوشی هوشمند و تماس با شماره‌ی تشخیص‌داده‌شده، آن را کپی و در جای دیگری پیست کنید.

همانند طراحی جدید سافاری (مرورگر اپل) که مدت کمی برای خو گرفتن با آن لازم است، این ویژگی‌ها هم به سادگی قابل یادگیری هستند.

می توانید از بخش «ویژگی‌های دیگر» به اطلاعات بیشتری راجع به نرم افزار دست پیدا کنید. ولی فقط یک نکته مهم را همین‌جا ذکر می کنیم و آن اینکه حتما از دیدن نوتیفیکیشن‌های باریک تر و بسیار سریعتری که روی صفحه نمایش غیرفعال ظاهر می شوند و همینطور نوار یو‌آر‌ال متحرک مربوط به مرورگر Safari شگفت زده خواهید شد. حتما از این تغییرات خوشتان خواهد آمد.

سوالات متدوال Apple iPhone 13

س: به طور خلاصه تفاوت آیفون 13 با آیفون 12 چیست؟

ج: آیفون 13 دارای باتری قوی تر، کمی سنگین تر، کمی ضخیم تر، چینش دوربین مورب در پشت، بریدگی ناچ کوچکتر و دوربین‌های کمی بهتر است.

س: آیا اپل آیفون ۱۳ جک 3.5 میلی‌متری دارد؟

ج: خیر، برای ورودی هندزفری از لایتینگ استفاده می‌کند.

س: آیا آیفون 13 اپل از NFC پشتیبانی می‌کند؟

ج: بله

س: آیفون ۱۳ چه تعداد آپدیت دریافت می‌کند؟

ج: اپل یکی از بهترین‌های دنیا در زمینه آپدیت است و معمولا تا 6 سال جدیدترین آپدیت می‌گیرد.

س:نرخ بروزرسانی صفحه نمایش iPhone 13 چقدر است؟

ج: 60 هرتز

س: آیا iPhone 13 از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند؟

ج: بله، این گوشی از شارژ سریع 20 واتی پشتیبانی می‌کند.

س: آیا آیفون 13 قابلیت جدید فیلمبرداری سینمایی اپل دارد؟

ج: بله

س: آیا داخل جعبه آیفون ۱۳ شارژر وجود دارد؟

ج: خیر

خلاصه تصمیم گیری خرید آیفون ۱۳

اگرچه آیفون 13 تفاوت خیلی محسوسی با آیفون 12 ندارد ولی عمر بیشتر باتری، آن را گزینه مناسبی برای کسانی قرار می دهد که بخواهند یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ داشته باشند. و می‌توانند با خرید آیفون ۱۳ وارد دنیای جدیدی شوند.

صفحه نمایشی که اصلا قابل مقایسه با نوع مینی این مدل نیست. البته ممکن است تمامی قابلیت‌های نسخه ی پرو را در آن نبینید. (مثل لنز تله زوم، حالت عکاسی ماکرو، صفحه نمایش با نرخ رفرش 120 هرتز، و حافظه یک ترابایتی) اما بازهم این گوشی گزینه مناسبی است و البته قیمت آیفون ۱۳ هم به اندازه مدل Pro آنقدرها بالا نیست.

با توجه به صفحه نمایش بزرگ و قوی، آیفون 13 انتخاب مناسبی برای مصرف کنندگان است و آن‌ها تاحد زیادی می توانند حس کنند که بهترین محصول اپل را خریداری کرده اند.

امیدواریم توانسته باشیم شما را در راهنمای خرید گوشی آیفون 13 یاری کرده باشیم.

شما عزیزان می‌توانید نظرات و تجربیات خود با گوشی آیفون 13 را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

آیفون 13 یک گوشی هوشمند با کیفیت عالی و دارای حفاظت همه جانبه است. البته این تنها برای داشتن یک ظاهر خوب نیست بلکه برای دوام بیشتر با سپر سرامیکی و روکش یاقوت کبود برای لنزها ساخته شده است.

اگر قصد خرید ایفون ۱۳ را دارید می‌توانید این گوشی را از فروشگاه اینترنتی دهکده خریداری نمایید.

خرید آیفون ۱۳

مزایای آیفون 13

  • طراحی برجسته، محکم و ضد آب
  • صفحه نمایش OLED روشن، HDR10 ، Dolby Vision
  • عمر باتری قابل اعتماد
  • بلندگوهای استریو بلند با خروجی عالی
  • عملکرد بی نظیر سخت افزار
  • پشتیبانی از 5G
  • کیفیت عالی عکس و فیلم در هر سه دوربین

معایب گوشی آیفون ۱۳

  • ارتقاء جزئی نسبت به آیفون ۱۲
  • فاقد نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
  • بد نما بودن ناچ حتی با اندازه کوچکتر
  • امکان اداره کردن بهتر شارژ سریع
  • باقی ماندن iOS (با محدودیت‌هایش) همچنان به عنوان موردی که مجبور به پذیرش آن هستید!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی دهکده

بررسی، قیمت و خرید گوشی آیفون، سامسونگ و شیائومی فروشگاه اینترنتی دهکده محلی برای لیست قیمت، بررسی تخصصی و خرید گوشی موبایل مانند خرید و قیمت سامسونگ، قیمت آیفون اپل ،خرید شیائومی و قیمت شیائومی و زیر مجموعه‌هایش مانند گوشی پوکو و گوشی ردمی با قیمت ارزان است. فروشگاه اینترنتی دهکده با توجه به مشکلات خرید حضوری و آفلاین، خرید اینترنتی گوشی موبایل می‌تواند کمی این‌کار را ساده‌تر کند. اما این هم مخاطراتی دارد. اعتماد به فروشگاه اینترنتی و خرید از جای مطمئن با قیمت ارزان و بهترین کیفیت مانند فروشگاه اینترنتی دهکده راهکاری ساده است. خرید گوشی موبایل امروزه گوشی موبایل، یکی از پرکاربردترین ابزاری است که همه از آن استفاده می‌کنند. خرید گوشی یکی از پرچالش‌ترین اقداماتی است که هر کسی با مشکل مواجه می‌شود. خرید گوشی آیفون گوشی های آیفون اپل از پرفروش‌ترین گوشی های دنیا هستند. خرید گوشی آیفون به صورت آنلاین از فروشگاه موبایل دهکده امکان پذیر شده‌است. خرید گوشی سامسونگ گوشی های هوشمند سامسونگ، پرطرفدارترین و پرفروش ترین برند گوشی موبایل در ایران و جهان است. خرید گوشی شیائومی شیائومی شرکتی نوپا در زمینه تولید گوشی هوشمند، تبلت، لوازم خانگی، لوازم جانبی و هوشمند سازی است. با توجه به قیمت ارزان گوشی های شیائومی و مشخصات سخت افزاری قوی که دارند، خرید عمده گوشی خیلی از مغازه داران و فروشگاه‌ها برای خرید گوشی موبایل عمده با قیمت همکاری با مشکل مواجه اند. فروشگاه دهکده بستری را جهت خرید عمده گوشی برای همکاران عزیز فراهم آورده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار