اطلاعات تماس
  • 021886*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010185625317841

جراحی بینی استخوانی

کد: 140010185625317841

https://bit.ly/3F9flpE

، (اخبار رسمی): در این مقاله می خواهیم در مورد تمامی چیزهایی که باید در مورد جراحی بینی استخوانی بدانید، صحبت کنیم. اکثریت مردم بر این باورند که چنانچه ساختار بینی آن ها استخوانی باشد، امکان بازگشت به حالت اولیه پس از جراحی وجود ندارد و نتیجه جراحی بینی همان می شود که انتظار دارند.

یکی از جراحی های پرطرفدار و رایج در کشورمان جراحی بینی است که مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد. گروهی از علاقه مندان به انجام عمل بینی دارای بینی با ساختار استخوانی و گروهی دیگر دارای بینی های گوشتی هستند. در این مقاله می خواهیم در مورد تمامی چیزهایی که باید در مورد جراحی بینی استخوانی بدانید، صحبت کنیم. اکثریت مردم بر این باورند که چنانچه ساختار بینی آن ها استخوانی باشد، امکان بازگشت به حالت اولیه پس از جراحی وجود ندارد و نتیجه جراحی بینی همان می شود که انتظار دارند. در حالی که تنها مدل و ساختار بینی تعیین کننده موفقیت جراحی بینی نخواهد بود.

 هدف از جراحی بینی چیست؟

هر فرد می تواند بسته به نیاز، نظر، سلیقه، مشکلات، شرایط و هر آنچه که شما فکر می کنید، اقدام به جراحی بینی کند؛ اما در نهایت تمامی این ها به دو دسته هدف گذاری متمایز، تفکیک می شوند؛ جراحی بینی با هدف درمانی و جراحی بینی با هدف زیبایی. جراحی بینی با هدف درمانی معمولا ناشی از مشکلاتی است که در سیستم تنفسی افراد رخ می دهد و یا ریشه در مشکلاتی مانند پولیپ و انحراف بینی دارد. اغلب افرادی که با هدف درمانی، تن به عمل بینی می دهند، جراحی زیبایی را نیز انجام می دهند.

جراحی زیبایی بینی، همان طور که از نامش پیداست، به منظور بهبود ایراداتی مانند قوز بینی، بزرگ یودن حفره های بینی و … انجام می شود.

آناتومی بینی را بیشتر بشناسید

در کل، لایه های تشکیل دهنده بینی را می توان در 3 مورد اصلی خلاصه کرد.

  • لایه اول که لایه ای عضلانی و ظریف است و به نواحی زیرین خود اتصال دارد.
  • لایه دوم شامل اسکلت استخوانی غضروفی بینی است.
  • لایه سوم در داخل بینی قرار گرفته است و نقش پوشانندگی برای مخاط و پوست ایفا می کند.

بافت غضروفی است که موجب تمایز بین بینی های استخوانی و گوشتی می شود. از طرفی وارد شدن ضربه به این ناحیه و یا رشد بیش از اندازه آن، می تواند موجب ایحاد پل و بروز حالتی خمیده در بینی شود.

آیا عوامل ژنتیکی در فرم بینی ها موثر است؟

به طور کلی می توان گفت، عمده ترین قسمت زندگی بشر را عوامل ارثی و ژنتیکی او تشکیل می دهد. بینی انسان نیز از این امر مستثنی نیست و می تواند تا حدودی تاثیر پذیر از عوامل ژنتیکی باشد.

یعنی برآمدگی و پل روی بینی می تواند ریشه در وراثت هر فرد داشته باشد اما به این معنا نیست که موراد دیگری در این مشکل، تاثیرگذار نباشند. برخی دیگر از عوامل موثر، آسیب ها و شکستگی هایی است که در ناحیه بینی رخ می دهند و می تواند نیاز به جراحی بینی را دوچندان کند.

در جراحی بینی استخوانی، علاوه بر میزان ظرافت و ضخامت پوست، خاصیت انعطاف پذیری آن نیز اهمیت به خصوصی دارد. به این ترتیب که چنانچه پوست بینی انعطاف پذیری بالایی داشته باشد، به درستی به بافت زیرین خود چسبیده و شکل بینی را به وضوح نمایش می دهد؛ ولی اگر پوست، خاصیت انعطاف پذیری کمی داشته باشد، نوک بینی حالتی گرد به خود می گیرد و تورم در نواحی مورد جراحی، مدت زمان طولانی تری باقی می ماند.

بنابراین مجددا تکرار می کنیم که تنها داشتن بینی با ساختاری استخوانی، ضمانت کننده جراحی بینی ایده آل نخواهد بود.

تفاوت جراحی بینی های گوشتی و استخوانی

بینی های گوشتی و استخوانی اغلب از لحاظ ظاهری با هم متفاوت هستند. همان گونه که در قسمت های قبل بیان کردیم، در بینی های استخوانی پوست رویی به نحوی نازک است که غضروف و استخوان را در معرض دید قرار می دهد. علت نامگذاری این نوع بینی ها نیز به بافت و غضروف مستحکمشان برمی گردد.در بینی های گوشتی، پوست بینی بسیار ضخیم است و از لحاظ ساختار غضروفی نیز در وضعیت غیر مستحکمی قرار دارد. نتیجه جراحی بینی های گوشتی معمولا مدتی طول می کشد تا نمایان گردد.

علی رغم اینکه مدت زمان رسیدن به نتیجه مطلوب در بینی های گوشتی، طولانی تر است اما جراحی این نوع بینی ها و فرم دهی آن ها به مراتب آسان تر از بینی های استخوانی می باشد. اگر از لحاظ موفقیت آمیز بودن نتیجه حاصل بخواهیم این دو نوع بینی را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که در بینی های استخوانی با موفقیت بیشتری مواجه هستیم و به نتیجه ای مطلوب خواهیم رسید.

کاندیدای مناسب برای عمل بینی استخوانی چه افرادی هستند؟

افرادی که در قسمت بینی خود دارای مشکلاتی از قبیل موارد زیر باشند.

  • قوز بینی
  • شکستگی بینی
  • پولیپ بینی
  • گرفتگی بینی
  • انحراف بینی و استخوان آن

منبع: https://drrastkari.com/%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021886*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی