کد: 140011115673115228

روش تعویض روغن کمپرسور یخچال

آموزش تعویض روغن موتور یخچال در منزل با ساده ترین روش

کد: 140011115673115228

https://bit.ly/3rvPrZD

، تهران , (اخبار رسمی): تعویض روغن موتور یخچال از کارهای بسیار مهمی می باشد که بهتر است هر 6 ماه یک مرتبه نسبت به انجام آن اقدام شود. روغن موجود در کمپرسور تاثیر زیادی بر عملکرد این قطعه و طول عمر آن داشته و به همین دلیل می تواند عمر یخچال را نیز افزایش دهد.

آموزش تعویض روغن موتور یخچال در منزل با ساده ترین روش
آموزش تعویض روغن کمپرسور یا موتور یخچال فریزر

تعویض روغن موتور یخچال از کارهای بسیار مهمی می باشد که بهتر است هر 6 ماه یک مرتبه نسبت به انجام آن اقدام شود.

تعویض روغن موتور یخچال از کارهای بسیار مهمی می باشد که بهتر است هر 6 ماه یک مرتبه نسبت به انجام آن اقدام شود. روغن موجود در کمپرسور تاثیر زیادی بر عملکرد این قطعه و طول عمر آن داشته و به همین دلیل می تواند عمر یخچال را نیز افزایش دهد. در ادامه آموزش و روش تعویض روغن کمرپسور یخچال فریزرهای قدیمی و جدید را بررسی و انواع روغن مناسب برای کمپرسورهای مختلف را معرفی می کنیم.

کاربرد روغن موتور کمپرسور یخچال

قبل از بررسی نحوه تعویض روغن موتور یخچال به این موضوع اشاره می کنیم که این روغن چه کاربردی دارد؟ کمپرسور یا موتور یخچال یکی از اصلی ترین قطعات این دستگاه می باشد که گاز مبرد را به مایع تبدیل نموده و باعث سرد شدن هوای درون یخچال میشود. روغن مورد استفاده در کمپرسورها باعث میشوند قطعات استاتیک و پویا کمپرسور آب بندی و روان کاری شوند. به همین دلیل تعویض آن در صورت فاسد شدن روغن یا کم شدن مقدار آنها از موارد مهمی می باشد که باید به آن توجه داشت.

انواع روغن موتور یخچال

با توجه به نوع گاز مبرد موجود در یخچال و قدیمی یا جدید بودن دستگاه روغن های متفاوتی برای کمپرسور استفاده میشود. در حالت کلی می توان این روغن ها را به دو گروه زیر دسته بندی کرد:

روغن معدنی کمپرسور یخچال

این نوع روغن که بیشتر در یخچال های قدیمی حاوی گاز های R11,  R12 , R22کاربرد دارند، شامل نفتنیک، پارافین و ترکیبات آروماتیک می شوند.

در حالت کلی روغن های معدنی قیمت ارزان تری داشته و نوع مصنوعی کیفیت و ماندگاری بالاتری دارند. در انتخاب روغن مناسب برای کمپرسور یخچال لازم است به پارامترهایی از قبیل فشار بخار روغن، نقطه احتراق و اشتعال و ریزش روغن توجه شود.

روغن مصنوعی موتور یخچال

این نوع روغن در یخچال های جدید مورد استفاده قرار گرفته و برای دستگاه هایی مناسب است که گاز آنها R410, R134, R407 است. آلکیل بنزن، گلیکول و روغن های آلی و معدنی از جمله روغن های مناسب برای این یخچال ها به شمار می رود.

بهترین زمان تعویض روغن موتور یخچال

سوال مهم بعدی این است که بهترین زمان برای تعویض روغن موتور یخچال یا کمپرسور کی است؟ چه چیزی باعث میشود روغن نیاز به تعویض پیدا کند؟ چند عامل زیر در تعیین زمان تعویض روغن کمپرسور یخچال موثر می باشند:

فاسد شدن روغن کمپرسور

روغن مورد استفاده درون موتور یخچال به شدت در برابر تماس با هوا و رطوبت واکنش نشان داده و فاسد میشود. دلایل زیادی بری ورود هوا به درون روغن کمپرسور وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به باز شدن سیکل و سوراخ شدن صفحه خنک کننده اشاره نمود. در این شرایط بهتر است روغن قبلی تخلیه و با روغن جدید تعویض شود. بررسی فاسد بودن یا نبودن روغن را به نمایندگی تعمیر یخچال صنام تهران یا سایر برندها بسپارید. چون بررسی وضعیت روغن موتور نیاز به تخصص دارد.

تغییر رنگ روغن موتور یخچال

اگر روغن درون کمپسور به مرور زمان دچار تغییر رنگ شود، به شدت بر کارایی دستگاه اثر منفی ایجاد می کند. رنگ روغن فاسد شده سیاه، طوسی و سبز تیره می باشد.

کاهش سطح روغن

با توجه به اندازه کمپرسور مقدار مشخصی از روغن درون آن باید وارد شود. به مرور زمان و با رخ دادن مشکلاتی از قبیل نشتی در مدار گاز قسمتی از این روغن به بیرون تخلیه میشود. در این شرایط باید بعد از تعمیر محل نشت روغن، روغن قبلی با جدید تعویض شود.

لوله گاز نامرغوب ممکن است رسوب بگیرند. تجمع این رسوبات تاثیر بسیار بدی بر نحوه عملکرد دستگاه ایجاد می کند و برای بهبود شرایط بهتر است روغن کمپرسور یخچال تعویض شود.

روش تعویض روغن موتور یخچال

پس از بررسی نقش بسیار مهم روغن کمپرسور یا موتور یخچال، به نحوه تعویض آن اشاره می کنیم:

  • کمپرسور یا موتور یخچال را با رعایت اصول ایمنی و بدون آسیب وارد شدن به سایر قطعات از جای خود خارج کنید.
  • به کمپرسور لوله باریکی متصل است. کمپرسور را عکس کنید تا روغن از این لوله تخلیه شود.
  • با توجه به سایز و نوع کمپرسور روغن مناسب را تهیه و مقدار استاندارد آن را تعیین کنید.
  • به کمک شلنگ کوچکی که به لوله مکش کمپرسور متصل می کنید، روغن را به درون آن هدایت کنید. با سرنگ های بزرگ نیز می توان این کار را انجام داد.
  • کمپرسور را روشن کنید تا روغن به بخش های مختلف آن وارد شود و رطوبت خود را از دست بدهد.
  • سپس کمپرسور را خاموش و مجدد روغن آن را تخلیه کنید. با انجام اینکار تمام آلودگی ها و رطوبت به روغن وارد شده و از موتور خارج میشوند.
  • مانند مراحل قبل، روغن جدید و کاملا تمیز را با شلنگ های بدون رطوبت وارد کمپرسور کنید.
  • موارد فوق و جدا کردن کمپرسور نیاز به مهارت و تجربه دارد. لذا پیشنهاد می کنیم اگر با روند کار آشنایی ندارید، با تیم های فعال در حوزه تعمیر یخچال در تهران از جمله تکنوپشتیبان، آی پی امداد، خدمات از ما و پشتیبان سرویس تماس بگیرید.  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تعمیر لوازم خانگی تکنو پشتیبان

مرکز تخصصی عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی برقی در تهران دارای بیش از 300 تعمیرکار و متخصص لوازم خانگی در مناطق مختلف تهران خدمات تعمیر یخچال فریزر و ساید، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروفر، جاروبرقی در محل با قیمت مناسب

منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | دکوراسیون و منزل