کد: 140011115673215228

علت خشک شدن لاستیک دور درب یخچال

علت خشک شدن نوار دور درب یخچال چیست و چطور رفع کنیم؟

کد: 140011115673215228

https://bit.ly/3guRB5e

، تهران , (اخبار رسمی): شک شدن نوار دور درب یخچال فریزر می تواند منجر به ورود هوای گرم محیط اطراف به درون دستگاه شود. هر اندازه هوای گرم بیشتری وارد یخچال شود، به همان نسبت موتور برای مدت طولانی تری باید روشن باشد و کار کند.

علت خشک شدن نوار دور درب یخچال چیست و چطور رفع کنیم؟
علت خشک شدن نوار دور دری یخچال

خشک شدن لاستیک دو درب یخچال فریزر به دلیل فراهم شدن امکان ورود هوای گرم به داخل دستگاه می تواند در نهایت به فشار زیاد موتور و کاهش طول عمر آن منتهی شود.

خشک شدن نوار دور درب یخچال فریزر می تواند منجر به ورود هوای گرم محیط اطراف به درون دستگاه شود. هر اندازه هوای گرم بیشتری وارد یخچال شود، به همان نسبت موتور برای مدت طولانی تری باید روشن باشد و کار کند. در نتیجه می توان گفت، خرابی و خشک شدن لاستیک دو درب یخچال فریزر می تواند در نهایت به فشار زیاد موتور و کاهش طول عمر آن منتهی شود. در ادامه به اصلی ترین دلایل که باعث خشک شدن و خرابی لاستیک دور درب یخچال میشود اشاره می کنیم و چند راه حل برای جلوگیری از آن ارائه می دهیم.

علت خشک شدن نوار دور درب یخچال چیست؟

چند دلیل عمده برای خشک شدن و خرابی نوار دور درب یخچال فریزرها وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

افزایش عمر نوار دور درب

متریال استفاده شده در نوار دور درب یخچال فریزر به مرور زمان و با تماس طولانی مدت با هوا باعث تغییر حالت میشود. به طوریکه می توان گفت، یکی از اصلی ترین دلایل برای خشک شدن لاستیک یخچال فریزر استفاده مدوام و طولانی مدت از آن است. در این شرایط بهتر است لاستیک را تعویض کنید.

کیفیت لاستیک دور درب

برای درک بهتر این موضوع، فرض کنید برند یخچال فروزان می باشد و نوار دور درب را از مراکز نامعتبر خریداری کرده اید. در یان صورت احتمال فروش قطعه تقلبی بسیار زیاد است و به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم از نمایندگی تعمیر یخچال فروزان تهران یا سایر شهرها خریداری کنید. لاستیک های بی کیفیت دوام و ماندگاری بسیار کمی داشته و خیلی زود سطح آنها خشک میشود.

خارج شدن لاستیک از جای خود

در نصب لاستیک درب یخچال فریزر باید دقت بالایی داشته باشید تا تمام بخش ها در محل اصلی خود قرار گیرند. اگر نصب به درستی انجام نشود، ممکن است بخش هایی از نوار از جای خود خارج شوند و بیشتر در معرض هوا قرار گیرند. قرار گرفتن نوار درب یخچال در معرض هوا برابر است با خشک شدن آن که در نهایت به پارگی این قطعه منجر میشود.

تنظیم نبودن دمای یخچال

اگر نوار دور درب یخچال فریزر خیلی زود خشک میشود، بهتر است درجه دستگاه را بررسی کنید. اگر دمای درون یخچال بیش از اندازه سرد باشد، نوار درب زودتر از حد استاندارد دچار خشکی میشود.

مشکلات خشک شدن نوار دور درب یخچال چیست؟

با توجه به اینکه لاستیک دور درب از ورود هوای گرم به درون دستگاه جلوگیری می کند، لذا خشک شدن و خرابی آن چند مشکل را به همراه دارد که عبارتند از:

  • ورود هوای گرم به داخل کابین فشار زیادی به موتور وارد می کند. اگر موتور یخچال برای مدت طولانی کار کند، عمر آن کاهش پیدا نموده و خسارت های زیادی را به همراه دارد.
  • ورود هوای گرم به درون کابین و کاهش کارایی موتور منجر به فاسد شدن مواد غذایی و خراب شدن آنها خواهد شد.
  • به دلیل ورود مداوم هوای گرم به درون کابین یخچال، دمای دستگاه با تغییر و نوسان زیادی مواجه میشود. نوسانات زیاد دمای یخچال باعث میشود ترموستات به مرور دچار خرابی شود، چون این قطعه وظیفه اندازه گیری دما و ارسال فرمان برای روشن یا خاموش شدن موتور را بر عهده دارد.
  • قرار گرفتن نوار خشک روی درب یخچال باعث میشود درب به سختی باز و بسته شود.
  • چطور از خشک شدن لاستیک دو درب یخچال جلوگیری کنیم؟ جلوگیری از رخ دادن این مشکل کار سختی نیست و کافیست چند نکته مهم را رعایت کنید تا مانع از خسارت های مادی زیاد شوید:
  • به کیفیت لاستیک دور درب یخچال در زمان خرید توجه کنید. پیشنهاد می کنیم این قبیل قطعات را از نمایندگی ها تهیه کنید تا از کیفیت آنها خیالتان راحت باشد.
  • در زمان نصب لاستیک باید سطح آن را با روغن های مخصوص کاملا چرب کنید. چرب شدن لاستیک باعث افزایش عمر و ماندگاری آنها میشود.
  • در نصب لاستیک درب یخچال دقت کنید که تمام بخش ها در جای خود قرار گیرند.
  • دمای یخچال را بررسی و با توجه به فصل مقدار استاندارد آن را تنظیم کنید. سرد بودن بیش از اندازه دمای درون کابین یخچال می تواند منجر به خشکی نوار و در نهایت پارگی آن شود.
  • به عنوان جمع بندی می توان گفت، برای جلوگیری از خشک شدن نوار دور درب یخچال فریزر بهترین راهکار استفاده از قطعات اصل و نصب صحیح آن می باشد. در صورت عدم آشنایی با نحوه انجام این کار می توانید از خدمات تعمیر یخچال فریزر در تهران تکنوپشتیبان استفاده کنید. برای این منظور کافیست نام تکنوپشتیبان را در اینترنت جستجو یا با شماره 02157428 تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تعمیر لوازم خانگی تکنو پشتیبان

مرکز تخصصی عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی برقی در تهران دارای بیش از 300 تعمیرکار و متخصص لوازم خانگی در مناطق مختلف تهران خدمات تعمیر یخچال فریزر و ساید، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروفر، جاروبرقی در محل با قیمت مناسب